google-ads2019

Mit is tanulhatunk az organikus átkattintási arányokból?

Közel 5 millió Google keresési eredményt elemzett a Backlinko weboldal annak érdekében, hogy jobb képet kaphassanak az organikus átkattintási arányokról (CTR). Az adatok elemzése során közel 875 000 ezer oldalt és több mint 5 millió lekérdezést vizsgáltak. Az elemzés célja annak megállapítása volt, hogy mely tényezők, hogyan is befolyásolják a CTR-t. Nem is gondolnánk, de a „hagyományos” keresőoptimalizálási jellemzőkön túlmenően, mint címtagek és metaleírások olyan dolgokat is figyelembe kell vennünk, hogy pozitív vagy negatív hangulatú címeket adunk e az adott írásunknak.

Mi is ez a titokzatos CTR?

Az angolul Click Through Rate, melyet röviden CTR mutatónak neveznek az átkattintási arányt jelenti. Lényegében ebből a mérőszámból tudhatjuk meg, hogy a megtekintések alkalmával hányszor is kattintanak a felhasználók az adott cikkre, illetve hirdetésekre.

Kiszámítása rendkívül egyszerűen történik: a hirdetés megjelenésének számát el kell osztani a kattintások számával. Például, amennyiben 100 darab megjelenéshez 15 darab kattintás tartozik, akkor az adott weboldalnál a CTR: 15%. Elsősorban arra használják, hogy megmutassa az adott hirdetés hatékonyságát, amelynek értelemszerűen minél magasabb aránya kedvező az adott weboldal számára.

Milyen eredményeket hozott a kutatás?

Nézzük tehát a vizsgálat eredményeinek legfontosabb megállapításait:
1) Az organikus lista első helyén levő találatok átlagosan 31,7%-os átkattintási aránnyal rendelkeznek.
2) Azokra a találatokra, amelyek a lista élén található 10-szeres valószínűséggel kattintanak rá, mint azokra, amelyek csak a 10. helyezést érték el.
3) Mivel az organikus lista 7-10. helyei a kattintások szempontjából azonosnak tekinthetők, ezért előfordulhat, hogyha néhány helyet előre lépünk, az nem fogja az oldal forgalmát növelni.
4) Átlagosan, ha egy helyet tudunk előre lepni a találati listán, az a CTR 30,8%-os növekedéséhez vezet. A mutató növekedésének értéke ugyanakkor attól is függ, hogy hányadik helyről lépünk előre. Például a 3. helyről a 2. helyre előre lepve jelentős CTR növekedést érhetünk el, míg a 10. és a 9. hely között nincs számottevő különbség.
5) Azok a címtagek, amelyek kérdést tartalmaznak 14,1%-kal nagyobb átkattintási aránnyal bírnak a kérdés nélküli tagekkel szemben.
6) Legnagyobb CTR-t a 15 és 40 közötti hosszúságú címmel bíró oldalak produkálnak. Az adatok szerint az ilyen oldalak 8,6%-kal nagyobb átkattintási arányt hoznak, mint amelyeknek a címe az említett terjedelmen kívül esik.
7) Ha egy URL kulcsszót tartalmaz, akkor az máris 45%-kal nagyobb CTR-t fog jelenteni az adott weboldal számára.
8) Amennyiben úgynevezett power words (pl. create, increase, stb.) is megjelenik a címtagben, akkor az 13,9-%-kal csökkentheti az átkattintási arányt.
9) Minden érzelmi töltetű cím javíthatja a CTR-t. A vizsgálat során azt tapasztaltuk, hogy a pozitív és a negatív hangulatú címek egyaránt átlagosan 7%-os javulást fognak eredményezni az átkattintási arányban.
10) Amennyiben metaadatokat is írunk weboldalunkhoz, akkor átlagosan 5,8%-kal magasabb CTR mutatóval számolhatunk.
Forrás: https://backlinko.com/google-ctr-stats