Hogyan szerezzünk fizetett forgalmat hatékonyan? – 10 tipp a fizetett hirdetésekhez

Kétségtelen, hogy a fizetett hirdetés jolly joker lehet a keresőoptimalizálásban. Olyan SEO eszköz, melyet az átkattintási arány javítására, a minőségi pontjaink növelésére, valamint a konkurencia megelőzésére egyaránt alkalmazhatunk.

De ahogyan a játékban a joker kártyákat, úgy a fizetett hirdetéseket is lehet jól és rosszul használni. Nem érdemes reklámokra vesztegetni a SEO költségvetést, hogyha nem rendelkezünk elegendő információval a felhasználók keresési szokásaira vonatkozóan,

Szerencsére, ezt a komoly elemző munkát már elvégezték mások helyettünk. A következő 10 tanácsot az AdGooroo 20 millió fizetett hirdetés analizálása alapján készítette. Lássuk hát az ajánlásokat, amelyek segíthetnek abban, hogy felturbózzuk az átkattintási arányt, és elkerüljük azokat a buktatókat, amelyek a gyengén teljesítő fizetett hirdetésekből erednek.

1. Használjunk www. előtagot a domén névben,

hiszen a kutatások szerint 16 százalékkal nagyobb átkattintási arányt mértek az ilyen tartományneveknél (pl. www.seoz.hu a seoz.hu domén helyett)

2. Kerüljük a hirdetésben az olyan számokat,

mint a „20 százalékos árleszállítás” vagy a „10. évfordulós árengedmény”. Igaz, hogy ezek alkalmazása általánosan elterjedt gyakorlat, mégis a számmal nem rendelkező hirdetésekre, 20 százalékkal többen kattintanak.

3. Ne használjunk felkiáltójeleket sem!

Lehet, hogy figyelemfelkeltőnek gondoljuk, ám a felhasználókat azonban fárasztja, Ezek a hirdetések 9 százalékkal kevesebb átkattintási arányt tudhatnak magukénak.

4. Teszteljük a cselekvésre felhívó elemeket,

viszont kerüljük a „most” kifejezés használatát! Persze, ha közvetlen kattintást igénylő hirdetésről van szó, akkor ezek a call-to-action elemek stabilan a legjobbnak számítanak. Néhány kifejezés, így a „most” is (pl. vegye meg most, töltse le most stb.), azonban már elkoptatottnak számít a felhasználók körében. Az ilyen hirdetések 7 százalékkal kevesebb kattintással rendelkeznek más reklámokhoz képest.

5. Ajánljunk valamit ingyen(ajándék).

Tudjuk, hogy ingyen ebéd nem létezik. Mégis, ha ezt a bűvös szót tartalmazza a hirdetés, akkor 9 százalékkal jobb lesz a konverziós rátánk.

6. Cseréljük fel az „és” szót az „&” szimbólumra!

Mivel a fizetett kereséseknél kevés a rendelkezésünkre álló karakterszám, ezért rendkívül hasznos, ha bizonyos szavaknak egyéb, rövidebb alternatíváját is ismerjük. Például az említett & jel 8 százalékkal növeli a konverziót. Kerüljük viszont azokat a rövidítéseket, amelyek zavarba hozhatják a keresőt.

7. Ne foglaljuk bele a hirdetésbe az árat!

Bár sok érv szól amellett, hogy csak az az általunk ajánlott árakat elfogadhatónak találó vásárlók jöjjenek honlapunkra. De van egyetlen ellenérv, amely talán a legfontosabb mind közül. Azt találtuk, hogy ahol már a hirdetésben szerepel az ár, ott 17 százalékkal kisebb az átkattintási arány. Ami kétszeresen is fájni fog a hirdetőnek, hiszen a visszaforduló vásárlók nagyobb aránya miatt a hirdetés minőségi pontszám büntetésben is részesülni fog.

8. Nem minden esetben, de bizonyos helyzetekben hasznos lehet, ha a pontos cégnevünket a hirdetésünk is tartalmazza.

Különösen akkor, hogyha szeretnénk magunkat megkülönböztetni az alvállalatok és a leányvállalatok reklámjaitól – igaz, hogy az az utóbbiak többségét a Google már kiírta az indexből. Az ilyen „hivatalos” hirdetések átlagosan 71 százalékkal nagyobb átkattintási aránnyal bírnak.

9. Használjuk a védjegy szimbólumokat (™, ©, ®)!

Habár ezek jogi okok miatt is szükségesek lehetnek, de úgy tűnik, hogy a fogyasztók véleményére is rendkívül kedvező hatással vannak. Tanulmányaink szerint az ilyen hirdetések konverziós rátája mintegy 90 százalékkal növekedett.

10. Használjuk a rendelkezésünkre álló teljes helyet!

Bár előfordulhat, hogy nincsen szükségünk sok helyre, vagyis nagy karakterszámra, ám mégis a hosszabb hirdetések átlagosan 64 százalékkal nagyobb átkattintási aránnyal bírnak.

Persze, ennek a listának nem célja, hogy az utolsó szót mondja ki a fizetett hirdetésekkel kapcsolatosan. Számtalan különböző módszer és tipp létezik, amely gyorsan segítséget jelenthet a reklámok átkattintási arányának növelésében. A legfontosabb, hogy –függetlenül attól, milyen tanácsot követünk – minden változást teszteljünk a hirdetésünkön. Csakis így győződhetünk meg egyik vagy másik SEO technika alkalmazásának eredményességéről…

Forrás: http://searchenginewatch.com/article/2381088/10-Quick-Paid-Search-Copy-Tips-to-Improve-Your-Click-Through-Rates

Minden jog fenntarva, www.seoz.hu

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg barátaiddal!