5 dolog, amit tudnod kell a technikai SEO-ról 2020-ban 1. rész

A SEO egy hihetetlenül dinamikus terület, amely sokat változott az elmúlt évtizedben, de még mindig elmondható róla, hogy minden sikeres digitális marketingstratégia középpontjában áll. A számszerűsíthető internetes forgalom nagyjából 53,3 százaléka továbbra is az organikus keresésből származik.

Most, hogy 2020-at írunk már sokkal többre van szükség az organikus keresési rangsor emelése érdekében, mint a tartalom létrehozása, a linképítés, egy maroknyi kulcsszó, és az online jelenlét javítása. A webhelyek biztonsága, architektúrája és a tartalom formázása szintén egyre fontosabb szerepet játszik abban, hogy a Google és más keresőmotorok hogyan rangsorolják a webhelyeket.

Röviden, a technikai SEO-ra is összpontosítani kell, hogy biztosíthassa weboldala egészségét technológiai szempontból. Ez azért van, mert a modern SEO túlmutat a weboldal forgalmának növelésén, és a Google első oldalára kerülésén. Ez ma már a felhasználói élményről, a minőségi leadek generálásáról, és a bevételek növekedésének elősegítéséről szól.

Mostani cikksorozatunkban 5 olyan kulcsfontosságú dolgot osztunk meg, melyeket mindenképpen érdemes tudni a technikai SEO-ról 2020-ban:

1. Az SSL tanúsítvány elengedhetetlen

A legtöbb ember elmondhatja magáról, hogy hallotta már élete során az SSL mozaikszót, viszont előfordulhat az is, hogy ezen emberek túlnyomó többsége nem tudja pontosan, hogy ez mit jelent. A Secure Sockets Layer rövidítése az SSL, ami egy olyan protokollt jelöl, amely a kommunikáló felek (pl. két szerver) közötti titkosítással és hitelesítéssel történő biztonságos kommunikációra szolgál.

Korábban az SSL titkosítást egy lakat jelezte a webhely URL-jének elején, különösen akkor, ha bizalmas információkkal rendelkező online felületre lépett be, vagy valamilyen tranzakciót folytatott az adott webfelületen. Manapság az SSL titkosítás már az egész weboldalon megjelenik, és nem számít, hogy a felhasználó mit csinál az adott oldalon.

2018 júliusában a Firefox, a Google Chrome, az Opera és más böngészők elkezdték használni a „Nem biztonságos” figyelmeztetést olyan webhelyek számára, amelyeknek nincs SSL biztonsági tanúsítványuk. Ez arra figyelmezteti a böngészőt, hogy olyan veszélyes platformra lépnek, ahol az adataik és a magánéletük megsérülhet.

A technikai SEO stratégia részeként tehát mindössze annyit kell tennie, hogy áthelyezi webhelyét HTTPS-re, ezzel azt biztosítva, hogy az SSL-tanúsítvány telepítve legyen a domain-jén. A Google 2014 óta rangsorjelként használja a HTTPS-t.

2. A SEO URL struktúrája számít

Abban az esetben, ha magasabb helyezést szeretne elérni a Google SERP-n, akkor az URL-struktúrának világosnak, egyszerűnek és SEO-barátnak kell lennie.

Az optimális rangsorolás érdekében az URL-t a bejegyzés címével kell befejeznie, vagy megadni a kategóriát alternatívaként az állandó linkben a bejegyzés előtagjaként. Néhány SEO szakértő hozzáadja fő kulcsszavát is a bejegyzés címéhez.

Az is nagyon fontos, hogy az URL felépítésének könnyen érthetőnek kell lennie, mert ha nem így történik, akkor a Google azt feltételezi, hogy ez negatív hatással lesz a felhasználói élményre, és alulrangsorolja a bejegyzést.
Ami még ennél is fontosabb az az, hogy kerülni kell a fölösleges kötőszavak használatát, és a számokat is, mivel a Google ezt automatikusan dátumozottnak fogja tekinteni, és újabb bejegyzést fog választani helyette.

Tehát a SEO URL struktúrája hatalmas hatással lehet mind a keresési rangsorra, mind a felhasználói élményre.

Következő cikkünkben folytatjuk a felsorolást, és megosztjuk a további 3 dolgot, amit mindenképp tudnia kell a technikai SEO-ról! Szeretné, ha sikerre vinnénk vállalkozását? Keressen minket!

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg barátaiddal!