Tartalom marketing 2018
[dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”10″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”10″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″][ultimate_heading main_heading=”5 tipp a minőségi online tartalmak létrehozásához és fejlesztéséhez” default_sub_heading=”Tartalommarketing 2018-ban” alignment=”left” spacer=”line_only” spacer_position=”bottom” line_height=”1″ spacer_margin=”margin-top:20px;margin-bottom:20px;”][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”10″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

Mi az, ami a sikeres tartalom marketinghez nélkülözhetetlen. A válasz egyszerű: következetesen és hosszú távon kell kialakítanunk az online jelenlétünket. Ahogyan létrehozzuk a honlapunk alapjául szolgáló tartalmat, úgy fog nőni weboldalunk jelentősége, tekintélye is a világhálón. Ezzel egyidejűleg pedig a honlapunk iránti bizalom is növekedni fog.

[ultimate_heading main_heading=”Kulcs a hatékony online jelenlét megteremtéséhez” default_sub_heading=”Tartalommarketing 2018-ban” alignment=”left” spacer=”line_only” spacer_position=”bottom” line_height=”1″ spacer_margin=”margin-top:20px;margin-bottom:20px;”][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”10″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

A felhasználók bizalmát azonban nem elég megszerezni, hanem meg is kell tartani. Hosszabb távon ez jelenti azt az elkötelezettséget, amely konverzióhoz, vagyis átkattintásokhoz nagyobb értékesítéshez, valamint az így kialakuló márkahűséghez vezethet. A hatékony online jelenlét pedig az új ügyfelek bevonásában is segíthet. ű
Íme: lássunk öt olyan aktuális marketing tippet, amely segíthet bennünket a fente említett célok elérésében.

[ultimate_heading main_heading=”1, Végezzük helyesen az e-mail marketinget!” default_sub_heading=”Tartalommarketing 2018-ban” alignment=”left” spacer=”line_only” spacer_position=”bottom” line_height=”1″ spacer_margin=”margin-top:20px;margin-bottom:20px;”][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”10″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

A SEO világában 2018-ban is megfigyelhető az e-mail marketing domináns jelenléte. Pontosan azért, mert az e-mail marketing a legközvetlenebb módja a célközönség elérésének. Jelenleg mintegy 3,7 milliárd ember használ e-mailt, és az előrejelzések szerint a felhasználók száma 5 éven belül 4,2 milliárdra növekszik! A tapasztalatok azt mutatják, hogy az e-mail sokkal hatékonyabb eszköznek számít a felhasználók vásárlásra való ösztönzésében, mint a közösségi média használata.
Ahhoz, hogy az e-mail küldésben rejlő hatalmas potenciált megfelelően ki tudjuk használni, tartsunk be egy aranyszabályt: ne spammeljünk, vagyis ne árasszuk el az ügyfeleinket az e-mailek sokaságával! Ha rendszeresen új ajánlatokkal bombázzuk a felhasználókat, akkor ők egy idő után az e-mailek megtekintése helyett elkezdik törölni, vagy a spam mappába rakni az üzeneteinket. Egy átlagos irodai dolgozó 121 e-mailt kap naponta, amelynek a fele rögtön a kéretlen levelek között végzi. Mindez havi szinten 1500 spam üzenetet jelent. A siker érdekében tehát találjuk meg a helyes középutat és ne terheljük agyon a felhasználókat a kéretlen reklámajánlatokkal. Tevékenységünktől függően hetente, kéthetente vagy akár havonta egy ilyen üzenet is elegendő és figyelemfelkeltő lehet.

[ultimate_heading main_heading=”2, Ne csak blogoljunk, hanem fektessünk energiát is a blog létrehozásába!” default_sub_heading=”Tartalommarketing 2018-ban” alignment=”left” spacer=”line_only” spacer_position=”bottom” line_height=”1″ spacer_margin=”margin-top:20px;margin-bottom:20px;”][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”10″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

Egyik legeredményesebb tartalommarketing tevékenység, amely már évek óta hatékonynak számít: a blogok. Nem szabad azonban a tartalmakat mindenféle stratégia nélkül, össze-vissza megosztanunk. Szánjuk rá az időnket és energiánkat, hogy olyan blogot hozzunk létre, amely felkelti a felhasználók érdeklődését, listát tud létrehozni a blogot olvasókról, valamint „vezet valahova”, vagyis irányt, illetve útmutatást ad számukra. Felmérések szerint a sikeres blog három legfontosabb ismérve a következőképpen foglalható össze:

A. Írjunk lenyűgöző tartalmat!
B. Rendszeresen posztoljunk a blogon!
C. Legyünk eredetiek!

Ahhoz, hogy a blogolásból a cégünk valóban profitálni tudjon, mindhárom területen jónak kell lennünk. A tartalom írása során meg kell találnunk a legmegfelelőbb választ arra, amit a netes közönségünk keres. Csakis így lehetséges felülkerekednünk a világháló által okozott „zajhatásokon”, vagyis azon blogok sokaságán, amellyel a felhasználók nap, mint nap találkoznak.

[ultimate_heading main_heading=”3. Rendelkezzünk szakértői véleményekkel!” default_sub_heading=”Tartalommarketing 2018-ban” alignment=”left” spacer=”line_only” spacer_position=”bottom” line_height=”1″ spacer_margin=”margin-top:20px;margin-bottom:20px;”][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”10″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

Habár a blogok még mindig hatékonynak számítanak online jelenlétünk növelésekor, a szakértői vélemények segítségével tovább lehet ezt a hatást fokozni, hiszen ezek számos visszamutató linket (backlinket) hoznak létre.
Lényegében, itt a weboldalak kölcsönösen előnyös együttműködéséről beszélünk. Amennyiben valaki másnak a blogján jelennek meg ezek a szakértői vélemények – backlinkek formájában – akkor ez nagyszerű módja annak, hogy az adott weboldal tekintélye növekedjen az online térben.
Másik előnye a szakértői véleményeknek, hogy könnyen népszerűsíthetők. Miután létrejöttek, általában mindössze annyit kell tennünk, hogy megosztjuk a linket a weboldalunkon, illetve a közösségi oldalunkon. Ezután olvasóink, megosztják azt saját rajongóikkal és követőikkel a kedvenc közösségi média csatornáikon, és így tovább.
A szakértői vélemények segítenek továbbá az iparági kapcsolatok kiépítésében és a hatósági megalapozásában. Igaz, hogy ezek létrehozása meglehetősen nagy tájékozottságot igényel. De ahogyan kapcsolatba lépünk az iparági szakértőkkel, jó lehetőségünk nyílik rá, hogy tartós és kölcsönösen előnyös együttműködést hozzunk létre velük. Továbbá olvasóink is látni fogják, hogy kivel léptünk kapcsolatba, amely tovább növelheti népszerűségünket az online térben.

[ultimate_heading main_heading=”4, Tényleg fordítsunk gondot a tartalomkészítésre!” default_sub_heading=”Tartalommarketing 2018-ban” alignment=”left” spacer=”line_only” spacer_position=”bottom” line_height=”1″ spacer_margin=”margin-top:20px;margin-bottom:20px;”][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”10″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

Talán már észrevettük, hogy mi a fenti blogbejegyzések közös jellemzője: 100%-ig koncentráltak a minőségi tartalom létrehozására! Akik sikeresek akarnak lenni az online térben, azok nem vehetik „félvállról” a tartalomkészítést. Ami azt jelenti, hogy egy-egy tartalom elkészítése többszörös erőfeszítést igényel.
Mindez magába foglalja az adott tartalom világos és érthető megfogalmazását, valamint – az adott írást színesítő – grafikonok, kutatások, interjúk készítését is. Igaz, hogy mindez sok időbe kerülhet, azonban az eredeti és minőségi tartalomkészítés valóban megszolgálja a befektetett időt és energiát. Mindez meg is fog mutatkozni a konverziók és a látogatók számának, valamint az oldaluk tekintélyének növekedésében is.

[ultimate_heading main_heading=”5, Kínáljunk testre szabott tartalmat!” default_sub_heading=”Tartalommarketing 2018-ban” alignment=”left” spacer=”line_only” spacer_position=”bottom” line_height=”1″ spacer_margin=”margin-top:20px;margin-bottom:20px;”][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”10″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

Napjaink legfontosabb tartalomkészítési trendje, hogy írásaink legyenek személyre szabottak. Amit nem szó szerint kell értenünk, hogy egyénre szabjuk a tartalmat, hanem úgy, hogy a célközönség ízlésének megfelelően alakítsuk ki írásainkat.
Mivel egy ilyen tartalommal közvetlenül a célcsoporthoz szólunk, így segítünk nekik abban, hogy átlássanak a naponta kapott blogok, hirdetések, e-mailek tömegén. Például a blogbejegyzéseket kifejezetten a célcsoport számára készíthetjük, személyre szabhatjuk a cselekvésre felhívó („call to action”) elemeket, vagy akár az általunk megcélzott piaci rések számára készített képeket is.
Jó ötlet lehet, az e-mailek személyre szabása is, például az adott vásárló nevének megemlítése a levél tárgyában, illetve az üdvözlésben. Vigyázzunk azonban, hogy nehogy túlságosan messzire menjünk ezzel, mert egy idő után mindez ijesztővé is válhat számukra. Persze tudjuk, s valószínűleg a felhasználók többsége is tudja, hogy az összekapcsolt rendszerek által gyakorlatilag – az étkezési szokásoktól kezdve, a bankkártya számig – rengeteg lényeges információval rendelkezik rólunk a keresőmotor, valamint a velük kapcsolatba álló cégek is. Mégis kerüljük el a túlzott személyességet, hiszen ezzel csak megrémítenénk a felhasználókat!

Összegzés
Ahogyan láthattuk, a jobb tartalom marketing eredmények egyet jelentenek az erősebb online jelenléttel. Mindez azonban fordítva is igaz: minél erősebb az online jelenlétünk és az iparágon belüli tekintélyünk, annál jobb lesz a tartalom marketingünk is. Amennyiben egyszer az emberek elkezdenek megismerni bennünket, illetve bízni bennünk, akkor az általunk kínált tartalom már valóban el fog jutni hozzájuk. Egyszóval: kezdjük el építeni még ma weboldalunk tekintélyét. Használjuk bátran ezeket a tippeket, így téve még nagyobb erőfeszítéseket a tartalom marketing sikere érdekében.