A világ legnépszerűbb weboldalai 2019

A Data is Beautiful weboldal népszerű adatvizualizációs csatorna, mely rendszeresen fog nagyméretű adatbázisokat, hogy érdekes videókat csináljon belőle. Az egyik legújabb klipjében a világ legnépszerűbb weboldalait vette sorra a havi látogatók száma alapján, 1996 és 2019 között.

Érdekes megfigyelni a ma már történelemnek számító oldalakat, nagy részük azóta nyomtalanul eltűnt a süllyesztőben.

Aol, Yahoo és Geocities Lycos – A három óriás

Az 1996. januári induláskor az Aol magasan vezette a látogatottsági rangsort, 90 milliós havi látogatószámmal. Mögötte erősen lemaradva a Yahoo következett 34 millió látogatóval, majd a Geocities tárhelyszolgáltató 18 millióval.

3 évvel később, 1999 januárjában a Geocities már eltűnt, miután a Yahoo felvásárolta és megszüntette. Az Aol mellett az élre került az MSN, és az Amazon is képviseltette magát a lista középmezőnyében. Az első helyhez ekkor havi fél milliárd látogatás kellett.

Újabb három év elteltével a Yahoo már havi 1,6 milliárd látogatást számlált, de az Aol is 1 milliárd felett járt. Az MSN még tartotta a harmadik helyét, miközben új versenyzők ostromolták, a Google 350 millió, illetve az eBay 300 millió látogatással.

Kezdődik a közösségi média korszaka

2005-re a Yahoo már havi 6,5 milliárd látogatást szolgált ki, az AOL, az MSN és Google megközelítőleg 2-2 milliárdot. A Wikipédia stabilan hozta a 350 millió körüli számot, és feltört a népszerű közösségi média platform, a Myspace is a 330 millió látogatásával.

Mindössze másfél évre volt szüksége a Google-nek a leglátogatottabb weboldal címének átvételére, mely 2006. júliusában már 5,6 milliárd látogatást kapott. A Myspace tovább erősödött, már 1,1 milliárd alkalommal keresték fel havonta, és a listán tört fel a YouTube, a maga 500 millió körüli látogatottságával.

A Facebook 2007 nyarán került be a top 10-be, hogy év végére 5. helyen végezzen az 1,2 milliárdnyi megtekintés kiszolgálásával. A Myspace ekkor már stabilan zuhant, de jött fel a YouTube.

2010-re a Myspace el is tűnt, a Yahoo ismét élre tört havi 11,6 milliárdos látogatottsággal, míg a második helyen a Google végzett majdnem 10 milliárdos értékkel. A Facebookot és a YouTube-ot is 4,2, illetve 3,5 milliárd ember kereste fel, és feltörekvőben volt az orosz Yandex és a kínai Baidu is.

Tarol a Google és a közösségi platformok

Újabb öt év elteltével a régi nevek nagy része már nem volt a top 10 tagja – ha egyáltalán még létezett –, egyedül a Yahoo képviseltette magát havi 6 milliárdos, és az Amazon 2,1 milliárdos látogatottsággal. Taroltak viszont a Google és a közösségi platformok, a keresőt ekkor havi 25,5 milliárdan használták, majd ezután következett a Facebook (22,7 milliárd) és a YouTube (21,2 milliárd).

A top 10-be még a Twitter (2,8 milliárd), az Instagram (2,3 milliárd) és a Baidu (2,1 milliárd) fért be közösségi médiaként. Rajtuk kívül csak a Wikipédia és a Microsoft által tolt Live.com szerepelt jól.

A videó a 2019. októberi adatokkal zárul, melyet a Google ural havi 77 milliárdos látogatással, ezt követik a közösségi hálózatok. A YouTube-ot havonta 27,7 milliárd, a Facebookot 23,5 milliárd, a Baidut 6,6 milliárd, a Twittert 4,1 milliárd az Instagramot pedig 4 milliárd alkalommal keresték fel az internetezők. A közösségi médián kívül csak a Wikipédia, a Yahoo és az orosz keresőóriás, a Yandex került be a top 10-be.

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg barátaiddal!