Hogyan hozzunk létre sorozatban nagyszerű tartalmakat?
[dfd_heading module_animation=”transition.shrinkIn” content_alignment=”text-left” style=”style_11″ subtitle=”4 garantált tipp az organikus forgalom növeléséhez” subheading_margin=”margin-top:20px;” title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]Hogyan hozzunk létre sorozatban nagyszerű tartalmakat? [/dfd_heading]

Mindannyian tudjuk, hogy a nagyszerű tartalom előállítás mekkora kihívást jelent. Főleg, akkor, hogyha sorozatban és rendszeres ütemezésben kell létrehoznunk a felhasználók számára érdekes és hasznos írásokat és bejegyzéseket. Mivel sok online marketinges számára ez elképesztő feladatot jelent, ezért most egy olyan rendszert mutatunk be, melyet sikerrel alkalmazhatunk tartalomkészítési céljaink eléréséhez.

[dfd_heading module_animation=”transition.shrinkIn” content_alignment=”text-left” style=”style_11″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]A siker kulcsa: a sorozatos minőségi tartalom![/dfd_heading]

Legfontosabb célunk tehát, hogy nagyszerű tartalmat állítsunk elő. Mindez nélkülözhetetlen lesz a digitális marketing tevékenységünk sikeréhez, különösen a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából. Legtöbbünk számára azonban probléma, hogyan is szakítson időt a minőségi tartalom készítésére.

Sokan máris a teljesítőképességük határán vannak azzal, hogy viszik a napi üzletmentet, valamint kiszolgálják az ügyfeleket. S még ha egyszer sikerül is kiváló, a felhasználókat is érdeklő írást készítenünk, arra szinte lehetetlen elég időt találni, hogy mindez sorozatban is sikerüljön.

Mostani írásunkban azokat a technikákat fogjuk megosztani olvasóinkkal, amelyek – a tapasztalatok alapján – rendkívül hasznosnak bizonyultak a „tonnányi” fantasztikus tartalom előállításakor.

  • Mindez segíteni fog abban, hogy:
  • növelje a márkánk ismertségét
  • organikus keresési forgalmat szerezzen
  • weboldalunkat ún. authorithy, vagyis nagy tekintéllyel bíró honlappá tegye
  • egyéb, elismert weboldalakról származó értékes linkeket szerezzünk.

Összességében tehát olyan módszert fogunk most bemutatni, amellyel komoly versenyelőnyre tehetünk szert a konkurenciával szemben. Lássuk négy lépésben, mi is az online marketing sikerének titka!

[dfd_heading module_animation=”transition.shrinkIn” content_alignment=”text-left” style=”style_11″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]1. Tervezzünk előre![/dfd_heading]

Amennyiben sorozatban szeretnénk a stratégiai céljaink szolgálatában állítható tartalmat előállítani, akkor szükségünk lesz tervre. Persze a legtöbben azt gondolják, hogy jobban működik a tartalomgyártás akkor, hogyha folyamatos nyomás alatt tartjuk a készítőket.

Ne feledjük azonban, hogy a tartalomírás alkotó munka, így nyomás alatt nem fog jobban kibontakozni a kreativitásuk. Éppen ellenkezőleg: sokkal hatékonyabbak leszünk akkor, ha előre megtervezzük, hogy melyik héten vagy hónapban milyen tartalmat szeretnénk közzétenni.

Mindenekelőtt: a tervezési folyamat során azonosítsuk stratégiai céljainkat, majd határozzuk meg a célok elérése érdekében folytatandó legjobb taktikát. Csakis ezután következhet a tartalom megtervezése és ütemezése. Jellemzően 6-12 hónapra előre határozzuk meg, hogy milyen cikkeket szeretnénk és milyen ütemezésben közzé tenni.

Amennyiben így tesszük azzal a következő előnyöket érhetjük el:

  • elindíthatunk egy olyan áramlási folyamatot, amely által még több nagyszerű ötlet fog születni az újabb tartalmak írására
  • csökkentjük a cikkeket, bejegyzéseket írókon levő nyomást, hogy a tartalomgyártás mellett még ötleteket is hozzanak.
  • lehetővé teszi számunkra, hogy a jelen cikkeinkben a jövőbeli tartalomra utaljunk, illetve a korábbi tartalmakhoz kapcsolódjunk.

Köszönhetően az előre tervezésnek, soha nem marad az utolsó pillanatra, hogy ötleteket találjunk. Ami történhet hagyományos módon is, de akár projektmenedzsment rendszert (pl. Basecamp vagy Teamwork) is használhatunk az összes tervezett munka ütemezéséhez. Ez utóbbi megoldás különösen akkor lehet hasznos, hogyha csapatban dolgozunk, s olyan rendszert akarunk, amelynek segítségével elszámoltathatóvá válik az elvégzett munka.

[dfd_heading module_animation=”transition.shrinkIn” content_alignment=”text-left” style=”style_11″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]2. Tételesen, fázisokban állítsuk elő a tartalmat![/dfd_heading]

Sokan hajlamosak vagyunk rá, hogy egyszerre szerkesszük és írjuk is a tartalmat. Sajnos, azonban ez egyáltalán nem hatékony módja a tartalom előállításnak.

Célszerűbb megoldás, ha a tartalom előállítását 3 elkülöníthető fázisra bontjuk:
1) Vázlatkészítés
2) Tartalomírás
3) Tartalomszerkesztés

Vázlat
Tapasztalat, hogy a tartalomgyártás legjobb módja, hogyha először egy vázlatot készítünk. A vázlat írása fejünkben levő, nagyvonalakban meglevő, durva tervezetet egy rendszerezett dokumentummá. Segít irányban tartani a gondolatainkat, s csökkenti az értelmet kitérőkre fordított időt és energiát. Nem kell túlságosan bonyolultnak lennünk – általában elég, hogyha egy sorozatnyi alfejezetet hozunk létre.

Tartalom
Amikor kidolgozzuk az alfejezeteket, álljunk ellent a kísértésnek, hogy „összecsapjuk” a munkát. Ilyenkor még hagyjuk figyelmen kívül a hibákat, és a rosszul megfogalmazott mondatokat. Inkább törekedjünk csak arra, hogy a gondolatainkat képernyőre vessük, s majd a későbbiekben finomítjuk írásunkat.

Miután befejeztük az alfejezetek kidolgozását, térjünk vissza a cikk elejére és írjuk meg a bevezető szöveget, illetve a cikk végén a következtetést, összegzést. Köszönhetően annak, hogy nem lineárisan dolgoztunk, ezek a részek jóval összetettebb lesznek, valamint természetesebben fogják követni egymást, illetve illeszkedni a szöveg egészébe.

Szerkesztés (és a zavaró tényezők megszüntetése)

Végül – ideális esetben, kis szünetet követően – szerkesszük meg bejegyzésünket, írásunkat.

Amikor megtervezzük az írást, vagy kódot írunk, akkor érdemes lehet zenét vagy tévét hallgatni a háttérben. Ellenben, amikor írunk, akkor szüntessük meg a zavaró tényezőket. Zárjuk be a felesleges ablakokat, lépjünk ki a közösségi médiából, csukjuk be az ajtót és a zene helyett inkább fehér zajt (pl. eső hangját) hallgassunk, hogy írás közben megakadályozzuk gondolataink elkalandozását.

[dfd_heading module_animation=”transition.shrinkIn” content_alignment=”text-left” style=”style_11″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]3. Készítsük együttműködő tartalmakat![/dfd_heading]

Léteznek úgynevezett együttműködő tartalmak, amelyeket bármely témakör esetén hasznosíthatunk. Előnyük, hogy csökkentik a munkaterhelést, több tartalmat tudunk így előállítani, valamint felfedezhetjük a velünk együttműködő partnereket. Egyszóval: az ilyen tartalmak győztes-győztes helyzeteket jelenthetnek az online marketingben.

Például együttműködő tartalmak lehetnek:

  • az interjúk
  • az idézetek
  • a pro-contra vélemények, viták
  • roundupsok, vagyis az adott témával kapcsolatos eseményekről, történésekről szóló összefoglalások.

Ez a megközelítés nem csak „ingyenes tartalmat” jelent számunkra. Azzal a szemlélettel, hogy egyedülálló értéket adjunk a közönségnek, és érdemes ösztönözni partnereinket is a tartalomkészítésre.

Ennek tartalmaznia kell:

  • az együttműködő webhelyekhez és közösségi profilokhoz való kapcsolódást
  • a tartalom megosztását a közösségi médiában
  • potenciálisan, a tartalom népszerűsítését, a fizetett hirdetések útján

Ha jól dolgoztunk, akkor partnereink feltehetően a jövőben is szívesen működnek velünk, megosztják a tartalmat saját közönségükkel, az oldalukról a mienkre mutató linket küldenek, s talán bemutatnak bennünket azoknak a körükben lévő más embereknek is, akikkel érdemes lenne dolgoznunk.

[dfd_heading module_animation=”transition.shrinkIn” content_alignment=”text-left” style=”style_11″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]4. Hasznosítsuk újra tartalmunkat![/dfd_heading]

Amennyiben készítettünk egy mindenki által kedvelt csodálatos blogbejegyzést, akkor nem kell itt megállnunk. Próbáljuk meg minél többet kihozni egy nagyszerű tartalomból. Például beilleszthetünk írásunk mellé videót, digitális hangállományt (podcastot), vagy vendégbejegyzésként (guest post), akár teljesen új weboldalon is közzé tehetjük írásunkat.

Legfontosabb, hogy minden alkalommal egyediek legyünk, s valamint ahhoz a közönséghez igazítsuk a tartalmat, akik számára közzé tesszük az írást.

Lényeges továbbá, hogy a közzétételi időpontok között hagyjunk némi időt, mert ha írásunk túl sok helyen, illetve túl sokszor jelenik meg, akkor spamszerűnek fog hatni. (Ha pedig vendégbejegyzésről beszélünk, akkor, ha az túl sok oldalon jelenik meg, akkor még a természetellenes linkelés miatt is számolhatunk a keresőmotor büntetésével.)

Korábban már esett szó a tervezésről. Amennyiben ezt elvégeztük, akkor itt is sikerrel alkalmazhatjuk. Készítsük ütemterv szerint a blog bejegzéseket, melyekkel egyidejűleg előállíthatunk vendégírásokat, videókat, vagy podcastokat. Célszerű úgy végeznünk a munkát, hogy mindig visszatérünk az ütemtervünk végéhez, s innét folytatjuk a cikkek írását. Ezzel megteremtjük a cikkek megfelelő ütemezését, egyszersmind elkerülhetjük az egyes írások, bejegyzések közötti átfedést.

[ult_buttons btn_title=”Érdeklődés” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.seoz.hu%2Fkapcsolat%2F|title:%C3%89rdekl%C5%91d%C3%A9s|target:%20_blank|” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#000000″ btn_bg_color=”#dd9933″ icon=”dfd-icon-right_5″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left”]