Google BERT algoritmusfrissítés 2019

Google bert frissítés

A Google bejelentette a BERT nevű algoritmusfrissítését, mely az amerikai cég szerint az utóbbi öt év legjelentősebb ilyen változása. Eddig még csak az amerikai piacon vezették be, de hamarosan kiterjesztik az egész világra. A hírek szerint az összes Google keresés 10%-át érinti, így érdemes alaposabban megismerni, miről van szó.

A BERT értelmezi a szövegkörnyezetet

A Google szerint a BERT úgy teszi hatékonyabbá a találati listák összeállítását, hogy minden korábbinál jobb módon értelmezi a keresőbe beírt kifejezéseket. Ezeket egészében nézi, és megpróbálja kitalálni, hogy az adott szavaknak mi lehet a pontos értelme. Fel tudja ismerni a sajátosságokat, és a szövegkörnyezet alapján az eltérő jelentéseket is.

A BERT a Google gépi tanulással működő algoritmusa, mely nagyon sok keresőkifejezést elemzett, s megtanulta a köztük lévő összefüggéseket. Ez a megoldás hasonlít a néhány éve bevezetett RankBrain algoritmusra, mely szintén gépi tanulással tette jobbá a kereső működését. A hírek szerint a BERT nem váltja le a RankBraint és a többi machine learning kódot, hanem kiegészíti azokat.
A Google már széles körben tesztelte az új megoldását, és a cég munkatársai nagyon elégedettek az eredménnyel. Az egyelőre csak angol nyelven bevezetett algoritmusfrissítést hamarosan követik a más nyelvi változatok, így a magyar nyelvű keresőben is felhasználásra kerül.

A BERT hatása a SEO-ra

Mivel a BERT algoritmusfrissítés nem a weboldalak szövegét nézi, hanem a felhasználók által beírt keresőkifejezéseket elemzi, így nem lehet rá optimalizálni. Továbbra is fontos marad azonban a jó minőségű tartalom, ugyanis a Google az ilyen oldalakat részesíti előnyben a találati listák összeállításakor.

Azáltal, hogy a keresőszoftver jobban megérti, mire kíváncsiak az emberek, még több forgalmat kapnak a lehető legjobb választ megadó tartalmak. A rich snippetek felhasználásával, a megfelelő belső linkekkel, a képekkel, videókkal és más beágyazott tartalmakkal pedig több előny szerezhető a pontosabb keresésekből.

A keresőoptimalizálási szakma eddig még nem tapasztalt jelentős változásokat a Google új algoritmusfrissítése miatt, várhatóan azonban megnöveli a long tail kulcsszavakról érkező forgalmat. Ezek a hosszabb keresőkifejezések ugyanis közelebb állnak az emberi nyelvhez, és a Google szoftverének mindig is nehézséget okozott a pontos értelmezésük. Különösen az angol nyelvre igaz ez, ahol egy-egy prepozíció teljesen megváltoztathatja a szöveg értelmét, vagy ahol gyakoriak az átvitt értelmű kifejezések. Ezeket a kereső a gépi tanulás miatt már nem szó szerint veszi, hanem kikövetkezteti, mit is jelentenek a valóságban.

Átalakuló keresési szokások

A keresési szokások teljes átalakulása miatt a Google-nek is folyamatosan fejlesztenie kell. A mobiltelefonok térnyerésével egyre fontosabb szerepet kapnak a hangalapú keresések, ilyenkor ugyanis elég elmondani a kérdést az eszköznek, és nem kell begépelni. Ez sokkal kényelmesebb, és a Cortana, a Siri, a Google Assistant vagy a többi szoftver már nagyon jó minőségben képes értelmezni az élőszót.

A hangalapú keresések teljesen másképp viselkednek, gyakori bennük a kérdés, amit a kifejezésektől eltérően kell kezelni. A Google számára tehát szükség volt ezeknek a hosszabb és természetesebb keresőszavaknak a megértésére, és erre a gépi tanulás volt az egyetlen kézenfekvő alternatíva.

A BERT algoritmus élesítésével még jobb és még inkább releváns találati listákat tud összeállítani az amerikai cég, s a jövőben is folyamatos fejlesztések várhatók a mobilon történő hangos keresések kiszolgálására.

Mikor volt a Bert frissítés2019-10-28T12:04:52+01:00

Google 2019. október 29.-én jelentette be a frissítést.

Mi az új Google frissítés?2019-10-28T11:58:50+01:00

Az új 2019. júniusi Google frissítés hatással van az egész keresése algoritmusra, így az teljes mértékben megváltozott.

által|2019-10-28T12:16:50+01:002019/10/28|Kategóriák: SEO hírek|Címkék: , |

About the Author: