A Google képkeresőt az emberek számos dologra használják, nem csak megadott képekre keresnek rá, hanem ötleteket is merítenek belőle a való életben felmerülő feladataikra. Például, megnézik, hogyan fessék ki a hálószobájukat, vagy milyen díszítés állna jól a süteményeken.

A Google folyamatosan próbálja megérteni ezeket az igényeket, és az évek során többször is változtatott a képkeresője megjelenésén. Ezekkel próbálta lekövetni a trendeket, és még kényelmesebbé tenni az emberek számára.

A Google Images evolúciója

A Google képkereső évekkel ezelőtt még csak egy felület volt, ahova beírhattuk a keresőkifejezést, majd kaptunk egy csomó képet egymás alatt. Ez így nem volt túl hasznos, így az anyacég is továbbfejlesztette a megjelenítést.

A képeket mutató listán megjelentek a szövegrészletek és a forrás domain név, így téve érthetőbbé a kontextust. Ezek segítségével könnyebben eldönthettük, hogy melyik elem illeszkedett a legjobban a keresésünkhöz.

Eközben pedig a háttérben is jelentős változások történtek. A Google elkezdte már nem csak a képeket osztályozni, hanem az oldalakat is, melyeken helyet kaptak. Ezzel megpróbálta kitalálni, mire gondolunk, így nyújtva még célzottabb találatokat. Bevezetésre kerültek a strukturált adatok, melyekkel tovább információmorzsákat adhattak hozzá a weboldalak tulajdonosai. Ezeket mi akkor láthattuk, ha a képre kattintva az nagyobb méretben is megjelent.

Az elmúlt időszakban pedig még hangsúlyosabb változások történtek a Google Képek keresőjében. Az asztali számítógépeken elvégzett képkeresések először is megkapták azt a modern felületet, amelyek korábban csak a mobiltelefonoknál bukkantak fel. Az okostelefonos keresések pedig még tovább fejlődtek, a megjelenő találati lista letisztultabbá vált, a és a kijelölt kép alá bekerült egy dedikált gomb, mellyel rögtön az adott weboldalra ugorhattunk.

Optimalizálás a Google képkeresőre?

A fenti változások nem csak lehetővé tették, de kifejezetten meg is kívánták a Google képkeresőre történő optimalizálást. Ez azért is fontos, mert az amerikai felmérések szerint az emberek 59,3%-a a Google keresőt használja, ha bármire kíváncsi, míg egy másik 26,8%-uk a Google képkeresőt. Mögöttük jól lemaradva áll a YouTube (3,71%), a Yahoo (2,47%), a Bing (2,25%) és a Facebook (0,69%).

Csináljunk vonzó és jó minőségű képeket. Bár ez elsőre egyértelműnek tűnhet, mégis sokan gyenge képeket használnak fel a weboldalukon. Ez különösen akkor tűnik fel, amikor a képkeresőben egy ilyen rossz médiaelem megjelenik a többi, jó minőségű mellett. A felmérések szerint az emberek 63%-a szerint nagyon fontos, további 30%-a szerint pedig fontos, hogy milyen a szolgáltatás képe, ez alapján döntenek ugyanis a vásárlásról.

A nagy méretű és jó minőségű fájlok erősen leronthatják a weboldalunk betöltődési idejét, de ez nem azt jelenti, hogy emiatt le kell adnunk az elvárásainkból. Az olyan modern képoptimalizáló algoritmusok, mint a JPEGMini[1] vagy a Kraken.io[2], úgy csökkentik a fájlméretet, hogy az nem jár együtt a minőség romlásával.

Érdemes a jól megszokott képarányokat használni, mint például a 16:9 vagy a 4:3, ezeket ugyanis ritkábban vágja meg a Google a találati listába illesztéskor. Emellett a különféle kutatások azt is megmutatták, hogy például a csoportképek is rosszabbul teljesítenek, mint a profilfotók, előbbiek ugyanis kicsiben alig láthatók, így nem vonzzák a kattintásokat.

A képügynökségek fotói, az úgynevezett stock fotók túl könnyen azonosíthatók a találatok között és az emberek nem szeretik ezeket. Egyszerűen túl profinak, mesterkéltnek tűnnek, így a hamisság illúzióját keltik. A szolgáltatások ismertetésekor ezért sokkal jobb, ha életszerű képeket használunk, a műtermi anyagok helyett.

[1] https://www.jpegmini.com/[2] https://kraken.io/

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg barátaiddal!