Google vs. Bing – Melyik keresőmotort válasszuk?

Kétségtelen, hogy nem könnyű kérdésről van szó. Hogyan is lehetne bármiben jobb a Bing, a Google-hez képest, mely az elmúlt években vitathatatlanul vezetőpozíciót szerzett. Sőt, napjainkban a keresőoptimalizálási technikák túlnyomó többsége is attól függ, hogy a Google éppen milyen változtatásokat hajt végre a keresési algoritmusában.

De, szakadjunk el egy kicsit a Google „mindenhatóságától”, s vizsgáljuk meg jobban is ezt a kérdést. Például, az Egyesült Államokban a Bing a keresőpiac egyharmadát foglalja el, míg az Egyesült Királyságban 26%-os piaci részesedéssel rendelkezik.

[dfd_heading content_alignment=”text-left” style=”style_11″ subtitle=”Google vs. Bing – Melyik keresőmotort válasszuk?” title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]Mit csinál a Bing jobban, mint a Google?[/dfd_heading]

Figyelembe véve ezen adatokat, kijelenthetjük: a magyarul „halmot” vagy „kupacot” jelentő Bing továbbra is kulcsfontosságú riválisa a Google-nek. Ha összehasonlítást végzünk a két keresőmotor között, akkor felismerhetjük: a Bing számos irigylésre méltó tulajdonsággal rendelkezik – még a keresőóriással szemben is!

Jogosan merül fel tehát a kérdés: mit csinál a Bing jobban, mint a Google? Ebben az írásunkban öt érvvel is szolgálunk a Bing használata mellett.

[dfd_heading content_alignment=”text-left” style=”style_11″ subtitle=”Google vs. Bing – Melyik keresőmotort válasszuk?” title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]1) Képkeresés[/dfd_heading]

Valószínű, hogy ez a Bing legismertebb előnye a keresőóriással szemben. Nem csak azért, mert az előbbi keresőmotor jobb minőségű képeket kínál a találati oldalán. Azért is, mert a Bing mutatta be először az úgynevezett „végtelen tekercset”, melynek köszönhetően sokkal kevesebb kattintás árán juthattunk a minőségi képekhez. Persze, a Google azóta átvette ezt a zseniális funkciót. Ne felejtsük el azonban, hogy a Bing a szűrők esetében is ezt alkalmazza, így a magas, széles, vagy éppen négyzet alakú képek keresése továbbra is gyorsabb a keresőóriáshoz képest.

Figyelemre méltó példa, hogy a képekkel kapcsolatos információk engedélyezése sokkal könnyebben elérhető, mint a Google-nél. Ahol csak eléggé elrejtve találhatók meg ezek lehetőségek.

Persze, a Bingnek is van hátránya. Például, hogy egyelőre még kínál a találati oldalán GIF kiterjesztésű képeket. Mindent összevetve azonban a képkeresésben, nyerésre áll a Google-vel szemben.

[dfd_heading content_alignment=”text-left” style=”style_11″ subtitle=”Google vs. Bing – Melyik keresőmotort válasszuk?” title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]2) Videó keresés[/dfd_heading]

Kétségtelen, hogy a Google tulajdonában van a YouTube. Hogyan is lehetnének hát jobbak a Bing videó keresésekkel kapcsolatos lehetőségei? Csakis úgy, hogy a Bing a lehető legjobban beépítette a videó keresési eredményeket a találati oldalába. Például: anélkül kaphatunk ízelítőt a videókból, hogy el kéne hagynunk a találati oldalt. Ha pedig az egeret mozgatjuk az előnézetként megjelenő indexképen, akkor több videót nézhetünk meg görgetés nélkül.

[dfd_heading content_alignment=”text-left” style=”style_11″ subtitle=”Google vs. Bing – Melyik keresőmotort válasszuk?” title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]3) Ingyenes dolgok[/dfd_heading]

Nem sok keresőmotor létezik, amely ingyenes dolgokat adni mindössze azért, mert használjuk. Például a Google biztosan nem ilyen.
Ezzel szemben a Bing olyan pontrendszert kínál fel a felhasználóknak, amelyet leginkább a kávézókban, éttermekben használatos hűségkártyához lehetne hasonlítani.

Ők Microsoft Rewardsnak nevezik: minden alkalommal, amikor keresünk, pontokat kapunk. Ezeket aztán a Starbucksnál vagy az Amazonnál egyaránt felhasználhatjuk. Persze egyetlen keresés nem eredményez hatalmas pontokat, ám idővel ezek összeadódnak. Végül szembesülünk azzal, hogy lényegében pénzt kapunk egy folyamatos tevékenységünkért: a keresésért.

[dfd_heading content_alignment=”text-left” style=”style_11″ subtitle=”Google vs. Bing – Melyik keresőmotort válasszuk?” title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]4) A közösségi média integrációja[/dfd_heading]

Ha azt nézzük, hogy a közösségi média információit ki építi be jobban a keresési eredmények találati oldalába, akkor a Bing egyértelműen győzött. Lássuk be: nagy hiba is lett volna nem kihasználni a Microsoft, a Facebook és a Twitter között meglevő kapcsolatokat.

Mivel a Bing jobban hozzá tud férni a közösségi média adataihoz, ezért sokkal több Facebookról vagy Twitterről származó híreket tud megjeleníteni a keresési találatok között. Igaz, hogy az a Google, amelynek eredetileg csak a Google+-ra támaszkodott a közösségi hírek terén. Most már azonban a Google Twitterel ellátott firehose API-jának köszönhetően a tweeteket is meg tudja jeleníteni a találatok között. Végsoron tehát, a Google már nincsen messze a Bingtől a közösségi média integrációja terén.

[dfd_heading content_alignment=”text-left” style=”style_11″ subtitle=”Google vs. Bing – Melyik keresőmotort válasszuk?” title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]5) Általános megjelenés[/dfd_heading]

Széleskörű az egyetértés abban is, hogy a Bing egyszerűen jobban néz ki. Igaz, hogy a főbb keresési eredmények nagyon hasonlóak a keresőóriáshoz. Lényegesen jobbá teszik a keresési eredményeket ugyanakkor a más típusú keresések, mint amilyenek a hírek is.

Részben a fent említett közösségi oldalak integrációja miatt, a Bing találati oldala kevésbé zsúfolt, mint a legnagyobb keresőmotoré. Habár ez egy kis különbség a két rivális közt a keresési technikák nagy rendszerében, ám meghatározó tényező a felhasználói élmény szempontjából.

[dfd_heading content_alignment=”text-left” style=”style_11″ subtitle=”Google vs. Bing – Melyik keresőmotort válasszuk?” title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]Még mindig nem tudunk dönteni?[/dfd_heading]

Kétségtelen, hogy keményebb kihívás döntenünk a két keresőmotor között, mint elsőre gondolnánk. Hazánkban és szerte Európában, a felhasználók továbbra is a Google-t részesítik előnyben. Most azonban láthattuk: a Bing is komoly érdemeket tud felmutatni a keresés terén.

Végeredményben a keresőmotor választása személyes preferenciákról szól. A keresési eredmények minősége szempontjából ugyanis nem sok különbséget látunk. De hogyha sokszor keresünk képeket vagy videókat a világhálón, akkor érdemes megfontolnunk a Bing használatát. Nem is beszélve az általuk kínált ingyenes dolgokról, amely egy újabb érv lehet amellett, hogy gyakrabban keressünk ebben a nagy kupacban, a minőségi találatok között.

[ult_buttons btn_title=”ÉRDEKLŐDÉS” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.seoz.hu%2Fkapcsolat%2F||target:%20_blank|” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#ffffff” btn_bg_color=”#c39f76″ icon=”dfd-icon-right_2″ icon_size=”30″ icon_color=”#ffffff” btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” notification=””]