Linképítés 2019

Már a SEO kezdetei óta használt technikák meghatározzák, hogy milyen módszerekkel lehet jobb helyezést elérni a keresőmotornál. Amíg egyes módszerek megjelentek, addig más technikák eltűntek a keresőoptimalizálás színteréről. Van egy dolog azonban, ami állandó: a linkek még annyira értékesek és relevánsak, mint amilyenek valaha voltak.

Örökzöld módszerek?

Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a weboldalunk külső kapcsolatainak az építése a legfontosabb tényező a weboldalak egymás után való rangsorolásában. Habár a Google nem jelentette ki még biztosan, hogy a linképítés lenne a “legfontosabb” tényező, de azt már elmondták, hogy a három legfontosabb rangsorolási szempont között található.
Mint a SEO bármely más területén, úgy a hivatkozások létrehozásánál is folyton meg kell újulnunk. Itt azonban hatványozottan érvényesül a folytonos változás, hiszen a spamok leküzdése érdekében a keresőmotorok folyamatosan fejlődnek. Abban a tekintetben is, hogy milyen hivatkozásokat figyelnek. Egyszóval: már a 2015-ös linképítési technikák sem működőképesek 2018-ban.
Pontosan ezért az alábbiakban 6 olyan technikát mutatunk be, amelyek idén és a közeljövőben, 2019-ben is hatékonynak számítanak a hivatkozások létrehozásában.

1. technika: Pozícionáljuk újra tartalmunkat!

Weboldalunk külső kapcsolatainak építésénél a tartalmunk újra pozicionálása kortalan technikának számít. Ez 2018-ban és a közeli jövőben, 2019-ben is működni fog. Egyetlen darab tartalom újra pozicionálható tucatnyi, vagy még több különböző tartalommá.
Például egy blogbejegyzést slide prezentációvá, videóvá, podcasttá, közösségi képpé, infografikává, s így tovább alakíthatunk, illetve újra hasznosíthatunk. Az eredeti blog bejegyzésből létrehozott eltérő típusú tartalmakat aztán különböző csatornákon oszthatjuk meg (pl. infografika könyvtárakon, prezentáció megosztó oldalakon, videóoldalakon, valamint a közösségi csatornákon stb.). Amelyek mind olyan felületek, ahonnét származó linkek az eredeti tartalomra fognak visszamutatni.

2. technika: Használjuk ki a tört linkeket!

Aki járatos a keresőoptimalizálás világában, jól tudja: a tört hivatkozások rosszak, mert csorbítják a felhasználói élményt. Nem csak a felhasználók, hanem a keresőmotorok sem szeretik őket. Ezek azonban olyan lehetőséget nyújthatnak, amelyet mostantól kezdve még évek múlva is hasznosíthatunk.
Létezik az okos és létezik a buta tört linképítés. Amikor az előbbi megközelítést használjuk, akkor felismerjük, hogy minden egyes, a webhelyen található megszakított hivatkozás, új kapcsolati lehetőségeket kínál számunkra.
Tegyük fel, hogy felfedezünk egy olyan webhelyet, amely a tört hivatkozásunkhoz kapcsolódik. Nem csak azt tudjuk elérni, hogy tájékoztatjuk az adott weblaptulajdonosát a tört link létezéséről, egyúttal javasoljuk neki, hogy cserélje ki az adott linket, hanem a következő szintre is léphetünk.
Mégpedig, hogy az Ahrefs Site Explorer  vagy egyéb eszköz használatával megtaláljuk azokat az egyéb weboldalakat, amik a „tört linkes” oldalra hivatkoznak. Ezután elérhetjük azokat az oldalakat is, így növelve annak lehetőségét, hogy további kapcsolatokat szerezzünk.

3. technika: Végezzünk tartalomkutatást!

Minden keresőmotor hangsúlyozza a tartalom használhatóságát a felhasználók számára. Világossá teszi továbbá, hogy a felhasználóbarát tartalmat fontos rangsorolási tényezőnek tartja. Lássuk hát, hogyan is olyan is tudunk használható tartalmakat létrehozni, amelyek egyúttal linkelhető eszközként is szolgálnak.
Kezdjük a kutatási eszköz, illetve darab létrehozásával, melyek megjelenhetnek listázott vagy infografika formájában is. Még jobb eredményt kapunk azonban, hogyha a kettőt kombináljuk.
Íme néhány példa az olyan kutatási tartalmak létrehozására, amelyhez a felhasználóink hivatkozásokkal akarnak majd kapcsolni:

  • Határozzunk meg a közönségünk érdeklődésének megfelelő releváns témát!
  • Győződjünk meg róla, hogy egyetlen kutatás egyetlen témára fókuszál!
  • Legyen minden idézett adatunk és tanulmányunk hiteles, illetve megfelelően támogatott!
  • Rendezzük úgy az adatokat és a tényeket, hogy könnyen lehessen idézni, másolni, referenciaként használni – mindezt azért, hogy könnyen és jól hivatkozható tartalmat hozzunk létre.

A kutatás létrehozását követően, indítsuk újra az egész linképítési folyamatot. Mégpedig oly módon, hogy megkeressük az általunk megcélzott piaci résben található releváns megjelenéseket, illetve blogokat. Amennyiben egyszer csak megkapjuk az első pár kapcsolatot, az emberek idővel természetes módon fognak – a hivatkozások által kapcsolódni – a kutatási témánkhoz. Ahhoz pedig, hogy ezt a lendületet fent is tartsuk, rendszeresen frissítsük a kutatásunkat.

4. technika: Hozzunk létre infografika linkeket!

Amennyiben a linképítést az átlagosnál intenzívebb módon kívánjuk folytatni, akkor használjuk ki az infografika erejét. Bizony, az ilyenformán történő linképítés még 2019-ben is olyan hatékonynak fog bizonyulni.

Itt az alábbi lépéseket kell végrehajtanunk:

  • Határozzunk meg egy központi témát.
  • Gyűjtsünk össze tényeket és adatokat
  • Tervezzük meg az infografikát, hangsúlyozottan kiemelve a legfontosabb és legfontosabb tényeket.
  • Miután közzétettük az infografikát, küldjük el a lehető legtöbb ilyen témájú webhelyre.
  • Indítsuk el a tartalom pozicionálást, és manuálisan segítsük az infografikánkban szereplő tényekre, illetve statisztikára hivatkozó tartalmak közzétételét. Kérjük meg továbbá ezeket a tartalomtulajdonosokat, hogy használják, illetve linkeljék az oldalunkon található infografikánkat.

5. technika: Ne feledkezzünk meg a képre mutató hivatkozások építéséről sem!

Lehetséges, hogy számos webhelyünkön használt, vagy az internetre feltöltött eredeti képet hoztunk létre. Igen valószínű, hogy ebben az esetben még sok olyan link van, amelyet meg kell keresnünk a világhálón.
Sokan ugyanis valószínűleg ezeket a képeket használják az engedélyünk nélkül, megsértve ezzel a képekkel kapcsolatos szerzői jogokat. De ezt is a javunkra tudjuk fordítani, hiszen könnyedén megtalálhatjuk azokat az embereket, akik a mi képeinket használják, így újabb hivatkozásokat szerezhetünk oldalunk számára.

Látogassunk el a Google oldalára. Válasszuk a képkeresés opciót, majd töltsük fel a keresni kívánt képet. A keresőmotor meg fogja mutatni azon különböző webhelyek listáját, amelyek a mi képünket vagy annak egy változatát használják. Nekünk mindössze meg kell erősítenünk, hogy ez a használat hitelesen történik. Kérjük meg továbbá azokat, akik nem ilyenek, hogy küldjenek az oldalunkra mutató hivatkozást.

6. technika: Tökéletesítsük vendég blogolási technikánkat!

Néhány éve a különböző cikkek már a vendég blogolás végnapjairól értekeztek. Ellenben, ez a technika még mindig működik, pusztán a következő lépéseket kell megtennünk:

  • Csak olyan weboldalakra koncentráljunk, amelyek az általunk kínált témák szempontjából relevánsak a miénkhez
  • Győződjünk meg róla, hogy ezek a weboldalak rendkívül hiteles webhelyek. Minél nagyobb tekintélye van az adott doménnek (domain authority) és minél nagyobb a bizalmi ereje (trust flow) az általunk megcélzott weboldalaknak, annál jobb eredményeket érhetünk el.
  • Biztosítsuk, hogy ezek a webhelyek teljes körűek, részletesek és kiváló minőségűek legyenek.
  • Legyenek releváns, a szövegre vonatkozó vendég blog bejegyzéseink ezekben a cikkekben. Habár az is jó technika, hogyha ide egy bemutatkozó (bio) linket teszünk, azonban még jobb módszer, hogyha az általunk kínált tartalomhoz kapcsolódó hivatkozást illesztenünk be.

Kétségtelen, hogy a linképítés egyre bonyolultabbá válik. A fenti technikák többsége azonban örökzöld, és az elkövetkezendő években, 2019-ben is továbbra is működni fog. Használjuk hát ki őket, és legyünk még sikeresebbek a keresőoptimalizálásban.

Ha tetszett amit olvastál, akkor segíts népszerűsíteni weboldalunkat és oszd meg barátaiddal a cikket, köszönjük!