[dfd_heading module_animation=”transition.expandIn” content_alignment=”text-left” style=”style_13″ subtitle=”Hogyan ellenőrizzük SEO tevékenységünket?” title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]Rend a lelke mindennek![/dfd_heading]

Aki már nem számít kezdőnek a keresőoptimalizálásban, jól tudja: a SEO tudománya sok ismeretlenes egyenlet. Habár az on-page SEO legfőbb szabálya egyetlen mondatban megfogalmazható: építsünk a felhasználók és a keresőmotor számára is kielégítő honlapot! Ahhoz azonban, hogy ezt elérjük, számos dologra kell odafigyelnünk.

Mostani cikkünkben összegyűjtöttük, hogy honlapunk mely jellemzőit kell megvizsgálnunk és ellenőriznünk, ha azt szeretnénk, hogy SEO erőfeszítéseinket siker koronázza. Lássunk hát egy olyan útmutatót, amely a webmestereknek és a keresőoptimalizálást végzőknek is megmutatja: mi is szükséges a felhasználóknak az optimális kereséshez.

Hogyan ellenőrizzük SEO tevékenységünket?
[dfd_heading module_animation=”transition.expandIn” content_alignment=”text-left” style=”style_13″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]Jelentkezzünk be a Google Kereső Konzolba![/dfd_heading]

Mindenekelőtt: itt tudjuk felülvizsgálni oldalunk teljesítményét, azonosítani a problémákat, illetve nyomon követni az oldalunkra visszamutató linkeket. Nézzük, melyek a legfontosabb funkciók, amelyeket be kell állítanunk, illetve rendszeresen ellenőriznünk kell a Kereső Konzolban:

Itt vannak a legfontosabb dolgok, amiket be kell állítani és rendszeresen ellenőrizni:

google search console

Preferált domén:
Beállíthatjuk, hogy www előtaggal, vagy nélküle jelenjen meg a weboldalunk a keresési eredmények között.

HTML fejlesztések:
A Kereső Konzol a meta leírásoknak, vagy a címtagoknak egyaránt bármilyen fejlesztést felkínálhat. Ezen kívül tájékoztat bármilyen nem indexelhető tartalomról.

Webhelyünkre mutató linkek:
Itt megtekinthetjük az az oldalunkra hivatkozó doméneket, illetve tartalmuknak egy részét, valamint az oldalunk által legtöbbet linkelt weboldalakat.

Manuális műveletek:
A Google tájékoztat bennünket róla, hogyha kézzel adtak hozzá egy linket az oldalunkhoz, vagy bármely meghatározott weboldalhoz.

Nemzetközi célmeghatározás:
Győződjünk meg róla, hogy az adott országban, a megfelelő nyelvvel, és a kívánatos célcsoportot céloztuk meg.

Index állapot:
Megtudhatjuk, hogy oldalaink közül jelenleg hány szerepel a Google indexben. Bármely aggasztó trendet gyorsan megnézhetünk, valamint a keresőrobotok által blokkolt, illetve eltávolított oldalakat is.

Feltérképezési hibák:
Jelentés formájában mutatja meg, hogy a Google milyen hibákat talált oldalunkon az elmúlt 90 nap folyamán.

A robots.txt szerkesztő:
Itt tudjuk szerkeszteni a robots.txt fájlunkat, illetve ellenőrizni a hibákat. Az oldal alja feltárja a hibákat, valamint megmutatja az ehhez kapcsolódó figyelmeztetéseket is.

[dfd_heading module_animation=”transition.expandIn” content_alignment=”text-left” style=”style_13″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]Regisztráljunk a Google Analytics-be![/dfd_heading]

A Google Analytics olyan ingyenes szolgáltatás, amely nyomon követi a weboldal forgalmát, valamint jelentést is ad róla. Betekintést nyújt az oldal látogatóinak demográfiai adataiba, arról, hogy az általunk kampányok hogyan is teljesítenek, valamint hogy a felhasználók milyen hosszú időt töltenek oldalunkon.

Győződjünk meg arról, hogy a Google Analytics, illetve az általunk használt elemző csomag megfelelően van beállítva és az első naptól kezdve készen áll rá, hogy mérni és elemezni tudjuk az oldalunkra érkező forgalmat. Tekintsük át weboldalunk következő jellemzőit!

google analytics

Oldal sebessége
Használjuk a Google saját oldal sebesség tesztelő eszközét annak érdekében, hogy ellenőrizzük, milyen gyorsan tölt be az oldalunkat, és hajtsunk végre bármilyen, esetlegesen javasolt változtatást.

Mobil kompatibilitás
Legyen a weboldalunk, illetve annak tartalma bármilyen adott képernyő méretre és eszközre egyforma módon optimalizálva.
Tartsuk szem előtt, hogy a Google úgy nyilatkozott, hogy a mobil eszközökre való optimalizálás során az úgynevezett reszponzív (érzékeny) webdízájnt részesíti előnyben. Itt lehet ellenőrizni.

Címtagok (Title)
Legyenek a címtagok 50-60 karakter hosszúságukat – ebbe beleértve a szóközöket is.
Először a legfontosabb kulcsszavaknak kell címtag, míg a legkevésbé fontos szó jöjjön utoljára.
Ha a cég neve nem része a legfontosabb kulcsszó kifejezéseknek, akkor tegyük a címtag végére.
Ne másoljuk a címtagokat, mert azokat minden oldalon eltérő módon kell leírni.
Ne használjuk tömegesen a címtagokat, mert ez rontja az oldalunk keresési láthatóságát.
A címtagoknak pontosan le kell írnia az oldal tartalmát.
Kerüljük a kulcsszó halmozást a címtagokban!
Győződjünk meg róla, hogy a címsorban található
tag eltér a címtagtól!

Meta leírások
Győződjön meg a legfontosabb kulcsszavak a weboldal megjelenik a meta leírásban.
Írjunk jól olvasható és érdekes leírásokat.
A meta leírás nem lehet hosszabb, mint 135-160 karakter hosszúságú. Bármely ennél hosszabb meta leírás végét a keresőprogramok levágják, éppen ezért győződjünk meg róla, hogy a fontos kulcsszavak a meta leírás elején legyenek!
Ne másoljuk a meta leírásokat!

Főcím
Legyen rövidebb hosszúságú a cikkünk főcíme 55 karakternél, így lehetővé téve oldalunk teljes láthatóságát a keresési eredmények oldalán.
Győződjünk meg róla, hogy a lehető legszellemesebb, legvonzóbb és legjobb leírást nyújtó főcímet adtunk.

H1-H6 tagok
Írásunkban legyenek H1 taggal ellátott főcímek, illetve a H2, H3 stb. taggal ellátott alcímek is.
Győződjünk meg arról, hogy ezeket a felhasználók logikailag csökkenő sorrendben használják, vagyis előbb a H1-es főcímet, majd rendre a H2, H3 stb. alcímeket tekintik meg.

Képek
Győződjünk meg róla, hogy minden kép optimalizálva van az internetre. Ne legyenek túl nagyok ezek a képek, hogy ne lassítsák le az oldal betöltésének sebességét.
Mindemellett a képek rendelkezzenek a megfelelő címekkel és alt leírással.

XML oldaltérképek/HTML oldaltérkép
Rendelkezzünk, XML és HTML formátumban egyaránt megfelelő oldaltérképpel, hogy a Google alaposan és teljes körűen indexelni tudja az oldalunkat.

Gyorsított mobil oldalak
Amennyiben Google AMP projektet használunk a weboldalak gyorsabb betöltéséhez, akkor győződjünk meg ezek megfelelő megjelenéséről. Amit a Google Kereső Konzol AMP eszközénél tudunk ellenőrizni.

Közösség média integráció
Vizsgáljuk meg, hogy a közösségi média ikonok az oldalunkon a megfelelő oldalakra viszik –e a felhasználókat.
Ellenőrizzük, hogy a helyes gombokat és közösségi plugineket telepítettük –e.
Lényeges, hogy azt csinálják a felhasználók, amit mi szeretnénk elérni. Például, a Facebookon inkább használjunk az „oldal megosztása” gombot, mint a „Like” gombot.

Biztonsági tanúsítvány
Már minden weboldal esetében elvárható az SSL tanúsítvány használata akár az ingyenes Lets encrypt használatával.

Kettőzött tartalom
Amennyiben van az oldalunkon duplikált tartalom, akkor használjuk a 301-es átirányítást, hogy a Google csak a kívánt oldalt indexelje.
Biztosítsuk, hogy a Google csak az általunk preferált domént indexeli. Például a www. előtaggal vagy az anélküli tartományneveket, https://www.seoz.hu vagy https://seoz.hu.
Ne jelenítsük meg a www előtaggal illetve az anélküli változatot külön oldalon, mert ez károsíthatja a láthatóságot, pozíciókat.
Ha újraközölnénk egy másik oldal tartalmát – természetesen a tulajdonos engedélyével – akkor használjuk az eredeti forrásra mutató rel= kanonikus tagot minden oldalon.

Google hírek
Kétszeresen is ellenőrizzük, hogy oldalunk jogosult -e a Google hírekre. Amennyiben nem, akkor próbáljuk meg újraküldeni az egyszer már benyújtott kérelmünket.

Nofollow
Bármely linkhez, amelyet nem akarjuk, hogy a keresőmotor pókjai kövessenek, adjuk a rel=”nofollow” tagot. (Például, a szponzorált tartalmakhoz, vagy a vevőkre vagy szolgáltatókra linkelő kereskedelmi hirdetésekhez.

Strukturált adatok
A Strukturált adat rész a Kereső Konzolban tartalmazza a Google által az oldalon elhelyezett strukturált adatelemeket – akár Schema megjelöléssel, akár más mikro formátummal ellátottak.
Ellenőrizzünk bármilyen ezzel kapcsolatos hibát. Kattintsunk az egyéni „Adat típusokra”, amely pontosan meg fogja mutatni, hogy mely URL-k tartalmazzák az adott jelölést, illetve az észlelésének időpontját.

Hibaválasz kódok
Vizsgáljuk meg alaposan a válaszkódokat, mint például a 400, 403, 404, 500 és 503.
Ha azt látjuk, hogy több 404 eredmény származik a belső linkekről, akkor azonnal oldjuk meg a jogsértő hivatkozásokkal kapcsolatos problémát.
Gondoskodjunk arról is, hogy az összes átirányításnál 301-es használunk, így elkerülve a 302-es vagy 307-es átirányításokat.

Belső linkelés
Legyünk biztosak benne, hogy a lehető leghatékonyabban használjuk a belső linkelést.
Attól függően, hogy milyen típusú és hosszúságú tartalmat írtunk, legyen a cikken belül néhány, releváns belső link is.
Ellenőrizzük, hogy a horgony szöveg leírja a hivatkozott oldalakat.

[ult_buttons btn_title=”Érdeklődöm!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.seoz.hu%2Fkapcsolat%2F|title:%C3%89rdekel|target:%20_blank|” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#ffffff” btn_bg_color=”#c39f76″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left”]
Hogyan ellenőrizzük keresőoptimalizálási tevékenységünket