[dfd_heading style=”style_10″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″ heading_margin=”margin-top:10px;margin-bottom:10px;”]Top 10-es lista minden idők legtöbbször megosztott karácsonyi vírusvideójáról

[/dfd_heading]

Újra itt van a december. Semmi kétség, hogy ilyenkor minden a karácsony körül forog. Sőt manapság, lényegében már november elejétől elkezdődik az ünnepre való készülődés – persze a cégek üzleti érdekei is ezt diktálják. Ebben az időszakban így nem meglepő, hogyha a világhálót ellepik a karácsonyi témájú internetes vírusvideók, amelyek különböző módon próbálják felhívni a felhasználók figyelmét a karácsony lényegére. Természetesen ezeknek a vírusvideóknak végső soron az adott cégre való figyelemfelkeltés a célja. Az egyes vállalkozások ugyanakkor az esetek többségében mindezt diszkréten, inkább a tudatalatti asszociációkra építve csinálják.

Vírusvideók esetében tehát nem konkrét reklámról van szó, hanem a cégek csak a kisfilmek végén jelenítik meg a logót, hogy aztán az így megszerzett élmény tudat alatt összekapcsolódjon a felhasználók fejében. Ezek az élmények elég változatosak lehetnek: vannak viccesek, vannak meghatók, de bizony nem ritka a megrázó, netán morbid pillanatokat kínáló videók sem.

Ahogyan azonban a mondás is tartja: minden jó, ha a vége jó. Mivel a vírusvideók tudatosan építenek a kontrasztokra, ezért a „happy end” minden esetben garantált. S ilyenkor talán az sem baj, ha egy-egy videón elérzékenyülünk, nevetünk, vagy éppen elgondolkozunk. Természetesen a mákos/diós/gesztenyés bejgli, illetve más karácsonyi finomságok falatozása közben. Dőljenek Önök is hátra, s ismerkedjenek meg minden idők 10 legtöbbször megtekintett, illetve megosztott karácsonyi vírusvideójával.

[dfd_heading style=”style_10″ subtitle=”10) NBA:” title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″ heading_margin=”margin-top:10px;margin-bottom:10px;” subheading_margin=”margin-top:10px;margin-bottom:10px;”]Jingle Hoops 2013 – 564,475 megosztás
[/dfd_heading]

Kezdjük minden egyik idők leggyakrabban játszott karácsonyi dallamával a „Jingle Bells” című énekkel. Mivel ilyentájt meglehetősen sűrűn hallható, ezért egyben a legidegesítőbb dal címére is joggal pályázhat. Ha azonban van a közelben néhány kosárlabda, illetve néhány profi kosaras is, akkor mindjárt másképpen tekintünk e karácsonyi énekre.

[dfd_heading style=”style_10″ subtitle=”9) Sainsbury’s:” title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″ heading_margin=”margin-top:10px;margin-bottom:10px;” subheading_margin=”margin-top:10px;margin-bottom:10px;”]Christmas is for Sharing 2014 – 771,387 megosztás
[/dfd_heading]

Rendszeresen készít vírusvideókat a Sainsbury’s szupermarketlánc. Bár a „karácsony megosztása” kisfilmnek csak a top tízes lista alsó felére sikerült bejutnia, de hamar személyes kedvencünkké fog válni. Szerintünk ez az egyik legmeghatóbb karácsonyi videó, amely amellett, hogy elgondolkoztató, szakít a marketing azon felfogásával, miszerint „kutyával és a gyerekkel mindent el lehet adni. A 2014-es reklám a karácsony egyik kevéssé ismert arcát mutatja be. Nézőit olyan múltbeli helyekre kalauzolva, ahol nem is gondolnánk, hogy ezeken a helyeken is létezik az ünnep fogalma.

[dfd_heading style=”style_10″ subtitle=”8) John Lewis: ” title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″ heading_margin=”margin-top:10px;margin-bottom:10px;” subheading_margin=”margin-top:10px;margin-bottom:10px;”]Monty the Penguin 2014 – 1,012,605 megosztás
[/dfd_heading]

A minőségi termékeket kínáló brit John Lewis áruház-lánc számos vírusvideót készített már, s ezek közül több is bekerült a legjobb tíz közé. Ebben a videóban főszerepen, Monty a pingvin, aki maradandó élményekkel járó karácsonyt okoz az egész családnak.

[dfd_heading style=”style_10″ subtitle=”7) Sainsbury’s: ” title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″ heading_margin=”margin-top:10px;margin-bottom:10px;” subheading_margin=”margin-top:10px;margin-bottom:10px;”]“Mog’s Christmas Calamity” (2015) – 1,072,251 megosztás
[/dfd_heading]

Manapság egyre népszerűbbek a reklámok terén is a rajzfilmek. Mog macska története inkább a karácsonyi álomvilág rombolásának fogható fel, mintsem szokványos ünnepi történetnek. Legalábbis elsőre így tűnik, hogy azután „csodálatos” módon minden megoldódjon.

[dfd_heading style=”style_10″ subtitle=”6) John Lewis: ” title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″ heading_margin=”margin-top:10px;margin-bottom:10px;” subheading_margin=”margin-top:10px;margin-bottom:10px;”]The Bear and the Hare 2013 – 1,226,467 megosztás
[/dfd_heading]

Természetesen a karácsonyi reklámfilmekből sem maradhatott ki a nyúl és a medve örök párosa. De mi történik, ha a medve éppen – ahogyan az rendesen szokás – éppen téli álmot aludna a karácsony helyett…? Megható kis rajzfilm, amelynek a végén garantált az elérzékenyülés.

[dfd_heading style=”style_10″ subtitle=”5) John Lewis:” title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″ heading_margin=”margin-top:10px;margin-bottom:10px;” subheading_margin=”margin-top:10px;margin-bottom:10px;”]“Man On The Moon” (2015) – 1,672,666 megosztás
[/dfd_heading]

Mi történik, ha valakinek elege lesz a városból, sőt az egész világból, ahol él? Mi sem „természetesebb”, minthogy a Holdra költözik. De vajon itt is lehet karácsonya? Az „Ember a Holdon” videóból kiderül…

[dfd_heading style=”style_10″ subtitle=”4) Kmart: ” title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″ heading_margin=”margin-top:10px;margin-bottom:10px;” subheading_margin=”margin-top:10px;margin-bottom:10px;”]Show Your Joe 2013 – 1,857,872 megosztás
[/dfd_heading]

Kinek is jutna eszébe a karácsonnyal alsóneműket reklámozni? Persze, hogy Amerika egyik legnagyobb üzletláncának a K-martnak. Arról azonban nincsen adatunk, hogy a megtekintések hogyan oszlottak meg nemek szerint. Sejteni, azért lehet…

[dfd_heading style=”style_10″ subtitle=”3) WestJet: ” title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″ heading_margin=”margin-top:10px;margin-bottom:10px;” subheading_margin=”margin-top:10px;margin-bottom:10px;”]Real-time Giving 2013 – 2,221,976 megosztás
[/dfd_heading]

Kissé hosszú vírus videó, ahol a télapó különleges karácsonyi erejét használja, hogy – az utasok legnagyobb örömére – még a repülőgépre való felszállás előtt teljesítse kívánságaikat.

[dfd_heading style=”style_10″ subtitle=”2) Universal:” title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″ heading_margin=”margin-top:10px;margin-bottom:10px;” subheading_margin=”margin-top:10px;margin-bottom:10px;”]Minion Movies 2014 – Minions Go Caroling – 3,849,214 megosztás
[/dfd_heading]

Aki szereti a Minyonokat, annak bizonyára tetszeni fog ez a vidám, ámde kissé gyermeteg promóció. Aki pedig nem szereti, annak bármit is csinálnak a kis sárga emberkék, úgyse fogja, nézi meg a filmet. Jelek szerint azonban több mint 3,8 millió ember volt kíváncsi arra, hogyan is ünneplik a filmvásznon a Minyonok a karácsonyt.

[dfd_heading style=”style_10″ subtitle=”1) Edeka: ” title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″ heading_margin=”margin-top:10px;margin-bottom:10px;” subheading_margin=”margin-top:10px;margin-bottom:10px;”]“#Heimkommen” (2015) – 3,984,010 megtekintés[/dfd_heading]

Minden idők legnézettebb karácsonyi vírusvideója német és éppen a kissé morbid kategóriát erősíti. Persze az Edeka szupermarket-lánc filmjének vége itt is „happy end” a történetnek, de nem szeretnénk lelőni a meglepetést. Mindenképpen érdemes ezt a videót is megnéznünk, de egy tanácsot azért fogadjunk meg: ne utánozzuk a példát, mert nem tudni, hogy szeretteink – vérmérsékletüktől függően – hogyan fognak reagálni.
Ezek voltak az elmúlt évek legnézettebb vírusvideói. Reméljük, hogy annyira kellemes perceket fognak Önöknek is jelenteni, mint amennyire mi szerettük őket.

[dfd_heading style=”style_10″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″ heading_margin=”margin-top:10px;margin-bottom:10px;” title_t_heading=”” subtitle_t_heading=””]Minden kedves olvasónknak pihenésben és feltöltődésben gazdag, Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánunk!
[/dfd_heading]