A Twitter az egyik legnépszerűbb közösségi oldal. Az alig fél évtizede létrejött mikroblog-szolgáltatáson keresztül nap, mint nap tízmilliók tesznek bejegyzéseket, avagy csipognak. A legfeljebb 140 karakter hosszúságban elküldhető tweetek pedig a keresőoptimalizálásra is komoly hatással bírnak. Hogyan optimalizáljunk a Twiterre? Az alábbiakban Matt Hodgson tolmácsolásában a Twitter-SEO fogásokról szólunk.

Mit tehetünk, amikor egy 190 millió felhasználót meghaladó és napi 65 millió bejegyzéssel bíró közösségi oldallal találjuk szemben magukat?
A válasz egyszerű, e nagy látogatottságot fordítsuk weboldalunk támogatására.
Bár a Twitter linkek “nofollow” meta-taggal bírnak, vagyis a keresőmotorok sokkal kisebb súllyal számítják be ezen hivatkozásokat , ám ez nem jelenti azt, hogy e közösségi hálót ne használhatnák honlapunk támogatására. Persze, egyfelől számos keresőoptimalizálásban járatos szakember szerint a Twitter nem számít rangsorolási tényezőnek. Mások viszont azt mondják, hogy a Twitter oldalak közvetlenül hatással vannak a találati oldalakra, vagyis a Google SERP-re (Search Engine Result Postion), így jelentős erőt képviselnek abban, hogy honlapunk látható legyen a keresőmotorok számára. Akár így van, akár nem az alábbi Twitter-SEO technikákat érdemes megvizsgálnunk.

Hogyan segít a Twitter a forgalomgenerálásban?

Egy új poszt létrehozásának blogunkon, illetve weboldalunkon, pusztán annyi az értelme, hogy tweeteljenek bennünket, vagyis ránk csipogjanak. Meglepően sok ember keres ugyanis hasznos információkat, illetve tippeket a Twitteren keresztül. Nem várhatjuk ugyanakkor, hogy milliók fogják oldalunkat látogatni, amennyiben csak a saját oldalunkra mutató linket posztoljuk. Honlapunk jobb támogatása érdekében így válasszunk érdekes témákat. Az unalmas címek szintén nem vezetnek sehova. Példának okáért a “10 tipp, hogyan növeljük Twitter-követőink számát” címmel bíró bejegyzés bizonnyal több kattintást fog eredményezni. Ez ugyan még nincsen hatással a keresőmotorokon belül elért rangsorolásunkra, ám hatékony stratégiának számít a Twitter-oldalunk forgalma szempontjából.

Hogyan használjuk a Twittert a linképítés során?

A Twitter-követők hatalmas csoportja által az új posztjainkat, valamint bejelentéseiket az eddigieknél többen fogják megtekinteni. Lássuk hát, hogyan történjék a Twitter-SEO megvalósítása.

Ezen kívül nagyon valószínű, hogy követőink az új tartalmakról írni fognak blogjukon. Ezt egyfajta linképítésnek is felfoghatjuk. Valamint tudtuk, hogy a Google nem indexeli a megkurtított URL-címeket? Helyettük a tényleges internet címeket fogja figyelembe venni. Ennek tudatában több esélyt kaphatunk honlapunk támogatására.
A Twitter-SEO hasznos eszköze/honlapja az úgynevezett TweetMeme, amelynek segítségével könnyedén ellenőrizhetjük, hány felhasználó posztolt a mi oldalunkra mutató bejegyzést. A TweetMeme ugyanakkor megmutatja a nagyközönség által felkapott, illetve újraközölt (retweet) bejegyzéseinket is.

Mit érdemes megjegyeznünk?

Amikor kialakítjuk a Twitter-SEO stratégiánkat, akkor bejegyzéseink, ne kizárólag a mi weboldalunkról, illetve annak tartalmáról szóljanak. Ez ugyanis rosszat tesz weboldalunk támogatásának, és eltántoríthatja látogatóinkat is. Senki sem akar ugyanis egy öntelt, “oly nagyszerű vagyok” primadonnát követni. Ezen kívül a saját termékeinkről és szolgáltatásainkról szóló bejegyzések spamnak látszódhatnak. Ezért inkább posztoljunk vonzó és hasznos tartalommal bíró információkat, kérdezzünk és válaszoljunk, osszunk meg érdekes tényeket, valamint küldjünk a követőink által is értékesnek talált üzeneteket.

Hogyan optimalizáljuk Twitter oldalunkat?

Íme, egy másik Twitter oldal-optimalizálás taktika, amely követőink számának növelésében, valamint honlapunk márkanevének javításában egyaránt segítségünkre lehet. A fontosabb keresőmotorok pedig valamennyien felveszik a Twitter fiókoldalunkat a keresési eredményeik közé. Nézzük, hogyan érhetjük el az alábbi honlap-támogatási trükkök segítségével, hogy profilunk a keresőmotorok első oldalán szerepeljen a találatok között.

1. Vegyünk az üzletünk illetve az általunk megcélzott piaci rés számára releváns felhasználói nevet! A felhasználói név ugyanis hatással lehet weblapunk támogatására, mivel része honlapunk URL-címének, valamint a title tagnak is.

2. Válasszunk releváns Twitter fiók-nevet (account name)! A későbbiekben ugyanis ez fogja felturbózni Twitter oldalunk forgalmát, mivel a fiók neve szintén részét képezi a title tagnak. Fiókunk neve pedig lehetőség szerint különbözzön a felhasználói nevünktől.

3. Támogassuk Twitter-profilunkat a rámutató hivatkozásokat létrehozásával! A Twitter-oldal forgalmának fellendítése érdekében pedig a fiókunkra mutató linkeket illesszünk be oldalunk láblécébe vagy oldalunkon belüli más nagy jelentőséggel bíró területekre.

4. Mivel a bio, vagyis a tevékenységünkről szóló rövid ismertetés a meta leírást is kiszolgálja, ezért bölcsen válasszuk meg szövegét, valamint tartsuk szem előtt weblapunk támogatását. De még fontosabb, hogy a Twitter által nyújtott előnyök merőben különböznek a hagyományos keresőoptimalizálás során elérhetőektől. Ezért a közösségi médiára való optimalizálási kampányunk megkezdése előtt, győződjünk meg a Twitter-SEO által nyújtott előnyök lehető legteljesebb kihasználásáról.

Hogyan optimalizáljuk bejegyzéseinket?

A tweetek, vagyis a mikroblog-bejegyzések optimalizálása szintén nagy szerepet játszik weboldalunk támogatásában. Az egyes tweetek ugyanis segíthetnek abban, hogy oldalunk profilja, tartalma, valamint márkája egyaránt nagyobb teret nyerhessen magának a világhálón. Az egyes bejegyzések title tagja az adott tweetet kiküldő fiók felhasználónevéből valamint a tweet első 30 karakteréből tevődik össze. Másik Twitterrel kapcsolatos optimalizálási trükk pedig, hogy kulcsszavakat helyezünk el bejegyzésünk első néhány szavában.

Most nézzük adott bejegyzés újraközlése (retweet) esetén követendő a Twitter-SEO technikákat. Például az újraközlő felhasználónevét (RT@username) célszerű a poszt végén elhelyezni, hiszen így bőségesen marad helyünk, hogy kulcsszavakat helyezzünk el a tweeten belül. Hasonlóképpen, korlátozzuk bejegyzéseinket 120 karakternyi hosszúságra, hogy maradjon hely arra, hogy a posztjainkat újraközlő felhasználók saját felhasználó nevüket is hozzáadhassák. Máskülönben közlendők egyes részei egyszerűen lemaradhatnak magáról a bejegyzésről.
Az egyes Twitter-SEO fogások könnyedén megvalósíthatók. E közösségi oldal ugyanis számos lehetőséget kínál a keresőmotorok optimalizálására. Térképezzük fel hát, milyen előnyökkel járhat ez a weblapunk népszerűsítése szempontjából, fedezzük fel, az új technikákat az egyes honlapok támogatásában, valamint ezzel kapcsolatosan bátran kísérletezzünk.

A szerzőről:
Matt Hodgson a NeedMoreHits írója és ügyvezetője, amely cég kis- és középvállalkozások számára nyújt professzionális szolgáltatásokat a keresőmotorok beállításában valamint optimalizálásában.

Minden jog fenntarva Intec Online Kft.

 

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg barátaiddal!