Google lokális keresés
Google lokális keresés

Vitathatatlan, hogy a keresőoptimalizálás nagyot fejlődött a helyi keresések megjelenésével. Amíg a SEO hőskorában nagyon figyelnünk kellett a keresett szó vagy kifejezés minél pontosabb megadására, addig az elmúlt évek során a keresőmotor egyre kifinomultabban tudja kezelni a lekérdezéseinket. Persze, mindez nem jelenti, hogy tudunk is a helyi keresésekre optimalizálni. Mostani írásunkban, a Google által leírtak alapján ebben a kérdésben próbálunk segítséget nyújtani.

Mi is az a helyi keresés?

Tételezzük fel, hogy miskolci lakosként például étterembe szeretnénk menni a családdal. Pár évvel ezelőtt legalább az “étterem+Miskolc” kifejezést kellett beírnunk a keresőboxba. Ellenkező esetben, zömmel a fővárosi éttermek közül válogathattunk, s csak jó néhány kattintás után kaptunk megfelelő eredményt.
Nagyot változott azonban a SEO a helyi keresések megjelenésével. Az ilyen eredmények azok számára jelennek meg, akik a tartózkodási helyükhöz közeli üzleteket, helyeket keresnek. Felhasználóink többsége ugyanis nem szeretne messzire utazni, hogy elfogyassza kedvenc ételét, vagy megtalálja az általa keresett könyvet. Sőt, amennyiben üzlettulajdonosok vagyunk, akkor jellemzően az ügyfélkörünk is főleg a telephelyünkhöz közel élő vásárlókból fog állni.

Hol jelennek meg a helyi eredmények?

Elsősorban a Google Térkép és Keresés szolgáltatásaiban. Például, hogyha mobileszközünkről az “olasz éttermekre” keresünk rá, akkor a Google helyi eredmények segítségével tesz javaslatokat. Ami azt jelenti, hogy a keresőmotor főleg a környékbeli – a keresésre nézve releváns – éttermek közül fog válogatni, s amennyiben nem talál ilyet, csak azután jelenít meg a lekérdező lakóhelyétől távolabb található vendéglátó ipari egységeket.

Milyen módon határozza meg a Google a helyi rangsort?

A Google a helyi eredményeket a relevancia, a távolság és az ismertség függvényében számítja ki. A sikeres helyi keresőoptimalizáláshoz tehát a következő szempontokat kell figyelembe vennünk:

1) Relevancia: Minél pontosabban és részletesebben adjuk meg cégünk adatait, annál biztosabb, hogy a keresőmotor be tudja azonosítani a vállalkozást, s a releváns keresési eredményekhez tudja társítani.

2) Távolság: Megmutatja, hogy a keresési találatok milyen messze vannak a felhasználó által megadott helytől. Amennyiben a felhasználó nem adja meg a jelenlegi helyzetét, akkor a Google a rendelkezésére álló információk alapján megbecsüli a tartózkodási helyet, s ennek alapján számítja ki az adott üzlettől való távolságot.

3) Ismertség: A Google a márkák népszerűségét, ismertségét a világhálón szerzett információk (pl. linkek, cikkek, címtárak) alapján fogja megállapítani. Persze a keresőmotor az oldalakon megtalálhat értékelések számát, valamint azok minőségét szintén figyelembe veszi. Minél több vélemény, és kedvező értékelés van a vállalkozásunkról, annál biztosabb, hogy előkelő pozíciót kapunk a helyi keresési eredmények között.

Lássuk, most konkrétan milyen lépeseket kell megtennünk ahhoz, hogy előkelő pozíciót szerezzünk a helyi keresési eredmények között.

1) Legyünk pontosak!

Használjuk a Google Cégem szolgáltatást, hogy vállalkozásunk megjelenhessen a környékbeli releváns keresésekben. Az ingyenes igényben vehető szolgáltatás segítségével megadhatjuk, hogy a vállalkozásunk adatai hogyan jelenjenek meg a keresőmotor rendszerében, például a Keresés vagy a Térkép szolgáltatásban. A szolgáltatás további előnye, hogy régi és új ügyfeleinkkel egyaránt kapcsolatot tarthatunk, valamint megismertethetjük őket cégünk történetével is. Természetesen mobiltelefonról is letölthetjük az alkalmazást, így telefonunkról is bármikor beállíthatjuk, valamint frissíthetjük cégünk adatait.

2) Legyünk teljes körűek!

Ahogyan az általános SEO esetén, úgy a Google a helyi kereséseknél is a releváns eredményeket részesíti előnyben.
Nagyobb láthatóságot fog kapni egy olyan vállalkozás, amelyről a keresőmotor teljes körű és pontos információkkal rendelkezik. Győződjünk meg róla, hogy vállalkozás valamennyi adatát megadtuk a Google Cégemben. Jelenleg a szolgáltatásban az alábbi adatok hozzáadása, szerkesztése lehetséges:

A cég neve, címe, elérhetőségei

Kategória, azaz a cég tevékenységi köre

Nyitvatartási idő

Bemutatkozás, avagy a vállalkozás rövid bemutatása

Fotók, amellyel a cég tevékenységét, illetve az értékesítési körülményeket illusztrálhatjuk.

3) Legyünk naprakészek!

Mindig tartsuk frissen cégünk adatait! Különösen, hogyha több üzlettel rendelkező vállalkozásunk van. (Például, ha cégünk valamelyik üzlete bezárt, akkor a szolgáltatás lehetőséget biztosít arra, hogy „bezártként” vagy „véglegesen elköltözöttként” jelöljük meg az adott kereskedelmi egységet.)
Ügyeljünk az egyes üzletek nyitvatartási idejének frissítésére. Már a keresési eredmények között meg fog jelenni, hogy a bolt éppen nyitva, vagy zárva tart e, ideértve a rendkívüli nyitva tartást, valamint a különleges események alkalmával való nyitva tartást. Amennyiben ügyfeleink tudják, hogy mikor vagyunk elérhetőek, akkor bátrabban mernek útnak indulni, hiszen tudják, hogy amikor megérkeznek, akkor nyitva lesz az adott üzlet.

4) Legyünk hitelesek!

Még nagyobb valószínűséggel fog cégünk megjelenni a felhasználók számára a Google Térkép és Keresés szolgáltatásaiban, amennyiben gondoskodunk üzletünk hitelesítéséről. Az igazolási folyamat, hasonló az internetes regisztrációkhoz, vagyis az igénylés benyújtása után egy kódot, vagy sms-t kapunk, s az erre adott válasszal tudjuk hitelesíteni cégünket. Ez igazolja a Google számára a céges adatok valódiságát, valamint a keresőmotor így biztosítja, hogy a megadott adatokhoz csak a cég tulajdonosa férhessen hozzá.

5) Legyünk interaktívak!

Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy válaszoljunk az ügyfeleinktől kapott véleményekre, észrevételekre. Amennyiben többségében kedvező értékelést kapunk, akkor az javítja a weboldal láthatóságát. Ebből következően nagyobb az esélye, hogy az interneten kereső felhasználók el is látogatnak honlapunkra. A Google szerint a véleményekre adott válaszoknál a következő szempontokat tartsuk szem előtt:

Legyünk kedvesek és kerüljük a személyeskedést!

Legyünk rövidek és lényegre törőek!

Köszönjük meg ügyfeleink véleményét, észrevételeit!

Osszunk meg véleményezőinkkel kapcsolatosan a cégünkkel kapcsolatos új információkat!

6) Legyünk látványosak és informatívak!

Ahogyan a mondás is tartja: egy kép többet mond ezer szónál. Minél több fotót adunk hozzá fotókat az adatokhoz, annál érdekesebben tudjuk bemutatni vállalkozásunk tevékenységét, illetve üzletét. Ha tetszetős fotókkal illusztráljuk a leírtakat, akkor könnyebben és hatékonyabban győzhetjük ügyfeleinket vállalkozásunk előnyeit. Képes formában pedig akár – minimális szöveg hozzáadásával – az egész cégünk történetét elmesélhetjük.

A Google a következő paraméterekkel rendelkező képeket részesíti előnyben:

Formátum: JPG vagy PNG

Méret: legyen 10 KB és 5 MB között

Minimális felbontás: 720px×720px

Minőség:

A fénykép tükrözze a valóságot.

Legyen megfelelően fókuszált és kellően világos.

Kerüljük a retusálást, illetve a szűrőeffektusok túlzott használatát.

A siker kulcsa: legyünk következetesek és kitartóak!

Reméljük, mindenkit sikerült meggyőznünk, hogy a helyi keresésekre való optimalizálás egyáltalán nem ördöngösség. Sőt, nagyon hasonló lépéseket kell elvégeznünk, mint az általános keresőoptimalizálás esetén. Egy szó, mint száz: a lényeg, hogy kitartóan és következetesen építsük, illetve valósítsuk meg SEO stratégiánkat. Követve az említett jó tanácsokat, biztosak lehetünk benne, hogy idővel a helyi eredmények között is az elsők között fogunk szerepelni.

Forrás: https://support.google.com/business/answer/7091

Minden jog fenntartva, seoz.hu

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg barátaiddal!