Problémák és Megoldások – Hogyan válasszunk jó keresőoptimalizálási szolgáltatót?

sikeres keresőmarketing
forrás: http://www.sxc.hu/photo/1383206

Egy induló kisvállalkozásnak embert próbáló feladatot jelenthet eligazodni a keresőmarketing világában. A sikeres online jelenlét megteremtésére törekedő honlap tulajdonosok ugyanis rögtön az elején csomó olyan kérdéssel találhatják szembe magukat, amelynek megválaszolása a keresőoptimalizálással kapcsolatos tudásuk, valamint az iparág ismeretének hiánya miatt is érthető nehézségekbe ütközik. Mostani cikkünkben segítünk választ találni nekik a kérdéseikre.


Napjainkban a keresőmarketing területén egyre élesebbé válik a verseny. A világháló terjeszkedésével a cégek mind kisebb összegeket fordítanak a hagyományos hirdetésekre, és egyre többet költenek az online jelenlét megteremtésére. A vállalkozások marketing költségvetésének átrendeződése ugyanakkor számos új szereplő megjelenésével is járt, akik mind-mind szolgáltatásaikat szeretnék értékesíteni jelenlegi és potenciális ügyfeleik részére.

Az iparág összetettségét figyelembe véve ugyanakkor a keresőmarketing szolgáltatások vásárlása még ideális körülmények között is rendkívül bonyolult lehet. Ezt a helyzetet pedig bonyolítja, hogy a különböző közösségi oldalak – igaz, eltérő mértékben – tiltják a keresőoptimalizálásra nyújtott garanciákat.

Nézzük tehát azokat a szempontokat, amelyeket figyelembe véve egy kis-és középvállalkozás tulajdonosaként is értékelni tudjuk a keresőmarketing javaslatokat, illetve magukat a szolgáltatókat.

1. Biztos, hogy a legolcsóbb szolgáltatás lesz a legkifizetődőbb számunkra?

Probléma: Sokan vannak olyanok, akik a keresőoptimalizálás igénybe vételét összekeverik egy termék megvásárlásával, vagyis következetesen a legolcsóbb szolgáltatót választják. Ami valóban ésszerű lehet az olyan termékeknél, amelyeknél – a kedvező ár ellenére is – meggyőződtünk az adott áru által nyújtott egyenletes minőségről, vagyis pontosan tudhatjuk, hogy mit is kapunk a pénzükért.

A keresőmarketing vagy keresőoptimalizálás esetében azonban számos esetben nem világos az üzlettulajdonosok számára, hogy az eladó által kínált ár voltaképpen, milyen szolgáltatást is takar. Igaz ugyan, hogy sokszor az egyes eladók sem határozzák meg pontosan az általuk kínált szolgáltatás tartalmát, ám azt is tudnunk kell, hogy a keresőmarketing számos összetevőt tartalmazó, rendkívül összetett folyamat.

Az önmagában álló integrált online jelenléttel kombinált SEO javaslat így egyaránt magában foglalja a keresőoptimalizálást, a kattintás alapú hirdetéseket (PPC), a közösségi média jelenlét megteremtését, valamint a helyi térképre való optimalizálást. Természetesen az alacsony ár nem jelenti feltétlenül a minőség hiányát, de a keresőmarketing világának sok ismeretlenes egyenletét látva a megfelelő szolgáltató kiválasztása egyáltalán nem könnyű feladat. Egy termék vásárlásától eltérően, pedig itt nem bízhatunk a keresőoptimalizálás szolgáltatója által nyújtott pénz visszafizetési garanciában.

Megoldás: A Intec Online Kft. minden esetben tájékoztatja ügyfeleit. Akik hozzánk fordulnak, azok pontosan tisztában lesznek a cégünk által kínált 3 fajta keresőoptimalizálási megbízás tartalmával. Legyen szó a ránk bízott munka végrehajtásáról vagy a szolgáltatás sikerdíjáról, tevékenységünk minden lényeges részletét megosztjuk ügyfeleinkkel.

Munkánk során, csak a valódi eredményekért számolunk fel sikerdíjat. Amíg egyes szolgáltatóknál a 20. hely elérése is díjköteles, sikerdíjas keresőoptimalizálási megbízásunk választása esetén csak abban az esetben kell fizetnie nekünk, amennyiben vállalkozásának honlapja az első tíz találat között szerepel. Tevékenységünk során pedig nem pusztán a keresőknek, hanem a látogatóknak alakítjuk ki az oldalt, hiszen meggyőződésünk, hogy csakis így szavatolhatjuk ügyfeleink hatékony online jelenlétét.

2. Milyen szolgáltatásokra lesz igazából szükségünk?

Probléma: Ahogyan az a cégünknél futó bármely projektnél történni szokott, a keresőoptimalizálás esetében is ütemezni kell a feladatokat, illetve meghatározni az elvárt teljesítéseket. A tapasztalatok szerint azonban számos szolgáltató nem fogalmazza meg világosan, hogy milyen munkát is végeznek, aminek következtében sok esetben nem tudható, hogy az adott tevékenység megfelel –e a kisvállalkozás szükségleteinek, lehetőségeinek. (Például a helyi igényekre specializálódott mikro vállalkozásnál így egyáltalán nem biztos, hogy a több csatornás, agresszív közösségi média kampány számottevő haszonnal fog járni.)

Mivel a szolgáltatást igénybevevőjeként rendszerint kevés ismerettel rendelkezünk a keresőmarketing világát illetően, ezért nincsen más választásunk, mint hogy elhiggyük, amit a szolgáltató cég mond nekünk. Ami azonban igen veszélyes lehet, amennyiben az adott cég nem rendelkezik megfelelő ismeretekkel vállalkozásunkról, netán tisztességtelen módszerek alkalmazásával él a keresőoptimalizálás során.

Megoldás: Akik a Intec Online Kft.-t bízzák meg, azok pontosan tisztában lesznek azzal, hogy vállalkozásuknak mely keresőmarketing szolgáltatásokra van szüksége. Mi pontosan felvázoljuk cégük lehetőségeit, illetve világosan megfogalmazzuk az elvárt teljesítéseket. Mivel a vállalkozása sikere szempontjából döntő fontosságú kulcsszavakat a lehető legnagyobb gondossággal választjuk ki, így nem fordulhat elő, hogy olyan kulcsszóra optimalizáljunk, amire nincs keresés. A keresőoptimalizálás során elért eredményekről heti rendszerességgel tájékoztatjuk ügyfeleinket, SEO csomag kérése esetén pedig szerződésben is rögzítjük honlapjuk javulásának mértékét.

3. Milyen a jól megtervezett keresőoptimalizálási javaslat?

Probléma: Egy professzionális javaslat nem pusztán szakmailag állja meg a helyét, illetve esztétikus kinézettel rendelkezik, hanem informatív is. Számos keresőoptimalizálással foglalkozó cég ugyanakkor arra sem veszi a fáradtságot, hogy domain nevünkre rákeressenek, illetve meglátogassák céges honlapunkat. Az ilyen szolgáltatók rendszerint nem rendelkeznek elegendő információval vállalkozásunkról, aminek következtében – a cég és domain név megjelölése nélkül –”Tisztelt Uram” megszólítással fognak nekünk üzeneteket küldeni. Ami egyáltalán nem fogja garantálni az ügyfélorientált, minőségi keresőoptimalizálást

Megoldás: A Intec Onlinenál ügyelünk a részletekre! Tevékenységünk során alapos kutatást végzünk, amely magában foglalja a domain névvel, illetve a kulcsszavakkal kapcsolatos legfontosabb statisztikákat, valamint figyelembe veszi a minél hatékonyabb közösségi jelenlét megteremtését. Nem feledkezhetünk meg ugyanakkor, a konkurencia elemzéséről sem, hiszen ügyfeleink csakis úgy érhetnek el jó helyezést a keresőmotorok listáján, ha többet tudnak nyújtani versenytársaiknál.

4. Mit várhatunk el reálisan a keresőoptimalizálást végző cégtől?

Probléma: Sajnos, számos honlap tulajdonos esik áldozatául a villámeredményeket ígérő agresszív reklámoknak. Bizonyára mi is találkoztunk már olyan céggel, akik a mágikus SEO tündérport akarták nekünk értékesíteni. Ők olyan szolgáltatók, akik ígérete szerint akár heteken belül a keresési ranglista élére kerülhet céges honlapunk.

Mivel szolgáltatásaikat rendszerint gyanúsan alacsony áron kínálják, így valószínű, hogy a keresőoptimalizálás során tisztességtelen (black-hat SEO) technikákat alkalmaznak. A keresőmotorok azonban az ilyen praktikákat az adott honlap lefokozásával, rosszabb esetben a honlap deindexálásával honorálják. Egy szó, mint száz: ezen elavult módszerek alkalmazásának minden esetben vállalkozásunk fogja kárát látni.

Megoldás: Cégünknél nem ígérünk olyat, amit nem tudunk megtartani. A keresőoptimalizálás területén szerzett széleskörű és több éves tapasztalatunk azt mondatja velünk: Helyesebb, ha kevesebbet ígérünk, majd felülteljesítjük ügyfeleink elvárásait!

Mivel a keresőoptimalizálás során kizárólag tisztességes módszereket alkalmaznunk, így ügyfeleinknek nem kell félnie a keresőmotorok büntetésétől. A keresőoptimalizálás során nem kérjük el ügyfeleink weboldalának hozzáférését, valamint NEM telepítünk az oldal pozícióját, illetve a linkszerzést illegálisan befolyásoló programokat. Megbízóink honlapját fokozatosan léptetjük előre a keresők listáján, hogy a keresőoptimalizálás során elért eredmények nagyobb biztonsággal szolgálhassák tartósan is vállalkozásuk érdekeit.

5. Milyen múlttal, illetve referenciákkal rendelkezik a szolgáltató cég?

Probléma: Számos olyan céggel találkozhatunk a keresőmarketing világában, akik nem fordítanak kellő gondot vásárlóik elégedettségére. A tapasztalatok szerint ugyanakkor kisvállalkozások éppen azokat a szolgáltatókat keresik, akik foglalkoznak véleményükkel, valamint figyelembe veszik az adott vállalkozás sajátosságait is.

Megoldás: Mi, a Intec Onlinenál jól tudjuk: a kisvállalkozás tulajdonosoknak megbízható, és őszinte szolgálatóra van szükségük. Nálunk nincsenek “apró betűs” részek, hiszen megbízóinkat minden esetben hosszú távú partnereinknek tekintjük. Cégünk biztos alapokon áll és keményen dolgozik azért, hogy megbízóink személyre szabott honlapjukkal minél jobb eredményeket érhessenek el. Tevékenységünk eredményességét a mintegy 5000 ügyfelünk elégedettsége is jelzi. Referenciáink a legkülönbözőbb üzletágakból származó kis- és középvállalkozások találhatók meg, amely cégek többsége már évek óta partnerünknek mondhatja magát.

6. Hajlandóak vagyunk tanulni is a keresőmarketing tudományát?

Probléma: Tetszik vagy sem, de egy induló kisvállalkozás tulajdonosa a legritkább esetben engedheti meg magának, hogy tanácsadási szolgáltatásokat vegyen igénybe. A keresőmarketinggel kapcsolatos tanácsadás ugyanis rendszerint többe kerül magánál a szolgáltatásnál, az anyagi erőforrások hiánya mellett pedig az idő szűkössége miatt sem tudnak a cégvezetők a konzultációra jelentősebb időt fordítani. Cégvezetőként tehát nekünk is fel kell készülnünk arra, hogy tanulhassunk. Ha ugyanis tisztában vagyunk az alapokkal, valamint a keresőoptimalizálási szabványokkal, akkor képesek leszünk megérteni, hogy a szolgáltatónak milyen lépéseket kell végrehajtania weboldalunk sikeressége érdekében

Megoldás: Mi nem kívánjuk azt ügyfeleinktől, hogy profivá váljanak a keresőmarketingben, de segítünk benne, hogy minél több ezzel kapcsolatos ismeretet elsajátíthassanak. Cégünk nagy tapasztalattal rendelkező szakemberei elmondják ügyfeleinknek, a sikeres weboldal létrehozásához végrehajtandó lépéseket, valamint kérésre be is állítják honlapját.

Ha bennünket választ, akkor segítünk, hogy weboldala a lehető legtöbbet profitálhasson jó helyezéséből. Mivel cégünk nem részmunkaidőben, hanem főtevékenységként foglalkozik számítástechnikával, így az ezzel kapcsolatos kérdéseket bármikor meg tudjuk válaszolni. Mi az ügyfélorientált keresőoptimalizálásban hiszünk, amelynek köszönhetően számos kis- és középvállalkozás honlapját vittük sikerre. A Intec Online Kft. által optimalizált oldalak közül így számos honlap található – adott kulcsszóra nézve – az első helyen, illetve kapta meg a hatósági weboldal címet.

Probléma + Megoldás = Problémamegoldás

A keresőmarketing világa dinamikusan fejlődő ágazat, amely kevés szabványt tartalmaz, ugyanakkor zűrzavaros szaknyelvvel is rendelkezik. Nem csoda, ha egy kisvállalkozás tulajdonosaként gyakran alulképzettnek érezhetjük magunkat, hogy értékeljük a keresőoptimalizálási szolgáltatásokat eladni kívánókat, illetve megítéljük, melyik céggel szeretnénk honlapunkat sikerre vinni.

A megfelelő cég kiválasztása ugyanakkor létfontosságú számunkra! Egy rossz döntés ugyanis olyan költséges hibának számít, amelynek már rövidtávon is online jelenlétünk – s ezen keresztül – üzletünk fogja kárát látni. A keresőmarketing sikeres végrehajtásához így szükségünk lesz arra, hogy cégvezetőként elegendő tudással vértezzük fel magukat. Csakis így hozhatunk felelős döntést a keresőoptimalizálást érintő legfontosabb kérdésekben, s így tudjuk kiválasztani azt a szolgáltató csapatot, amely kemény munkával sikerre viszi majd vállalkozásunkat…

Ha további kérdése merül fel, kérem írjon email-t vagy hívjon minket munkaidőben.

Minden jog fenntartva, Intec Online Kft.