Searching Engine Optimizing SEO 2020

2020 hamarosan megérkezik, így összeszedtük, hogy az új évben mi fogja meghatározni a keresőoptimalizálás piacát. Featured snippetek, HTTPS, kiváló minőségű tartalom és felhasználói élmény, illetve az egyre profibbá váló, mesterséges intelligenciával felvértezett algoritmusok jelentik majd a kihívásokat a SEO szakértők számára.

1. Featured snippetek

Az új évben tovább folytatódik a featured snippetek térhódítása, ezek ugyanis jobb felhasználói élményt biztosítanak. A találati listák tetején elhelyezkedve egy gyors összefoglalót nyújtanak a keresett témából, így az eredmények gyorsabban átláthatók.

Ezek a snippetek már most is 54%-át adják a listák kattintásainak, így minden weboldaltulajdonos számára fontos bekerülni ezekbe. Ehhez megfelelő módon kell használni az adott jelöléseket, és választ kell adni a felhasználók kérdéseire. Ha ezek megvannak, akkor a Google akár ki is emelheti az adott tartalmat a találati listák tetejére.

2. Biztonságos weboldalak

Bár a HTTPS protokoll használata nem ad közvetlen SEO előnyt, a felhasználókat elriaszthatja, ha a böngészőkben azt látják, hogy az adott weboldal nem biztonságos. Emiatt egy jelentős részük elhagyja az oldalt, növelve a elhagyások számát, aminek már keresőoptimalizálási hátrányai vannak.

Ezért egyszerűbb, ha beállításra kerül a HTTPS, a régi HTTP linkek pedig átirányításra kerülnek az új hivatkozásokra. Alapszintű HTTPS ingyenesen is elérhető, így még a pénz sem jelenthet akadályt.

3. Jó minőségű tartalom

Míg egyes kutatások szerint a hirdetésre elköltött összegek nagy része kárba megy, addig az emberek imádják a minőségi tartalmat. A Google keresőt használók olyan választ akarnak a kérdéseikre, ami pontos, könnyen fogyasztható és azonnal elérhető.

Minden korábbinál fontosabbá válik tehát a kiváló tartalom, és véget ér a csak kulcsszavakkal megtoldott webszemetek kora. A kulcsszavak megléte továbbra is fontos, de főleg azért, mert színesítik, és relevánsabbá teszik a tartalmat. Figyelni kell arra, hogy az elkészült cikkek jól strukturáltak legyenek és pontosan megadják a keresett választ.

4. Felhasználói élmény

A jól megírt szöveg sem ér sokat, ha a weboldal nem biztosítja az elvárható legjobb felhasználói élményt. Ez azt jelenti, hogy gyorsan be kell töltődnie, ne lehet telezsúfolva reklámmal, és könnyen átláthatónak kell maradnia.

A weboldal tulajdonosoknak bele kell képzelniük magukat a látogatók helyébe, és mindent úgy kialakítani, hogy minél teljesebb élmény nyújtsanak. Ha nem így tesznek, megugrik a lepattanó látogatások száma, és bezuhan a SEO teljesítmény.

5. Mesterséges intelligencia és mélytanuló algoritmusok

Már most is egyre több mesterséges intelligenciával felvértezett szoftver pásztázza a látogatók szokásait, hiszen így tudnak tökéletesebb felhasználói élményt, és személyre szabottabb reklámokat nyújtani.

A Google pedig hasonló algoritmusok segítségével térképezi fel az internetet, és minden korábbinál jobban megérti az elkészült tartalmakat. Már nem csak a kulcsszavakat nézi, hanem a teljes szöveget értelmezi, így sohasem látott pontosságú válaszokat nyújt a keresést végrehajtó embereknek.

Ez a SEO-ban is új feladatokat ad, hiszen már nem a korábban bevált trükkök és módszerek hoznak majd előnyt, hanem a minél jobb tartalmak elkészítése, és ezek érthetőbb prezentálása a Google és az emberek felé.

6. Több keresőmotor

Bár a Google világelső a keresők piacán, más szolgáltatások is elérhetők. Az olyan oldalakat, mint a Bing vagy a DuckDuckGo, sok ember használ, így érdemes kipróbálni ezeket. Ha egy weboldal sok látogatót remélhet az alternatív keresőkből, akkor érdemes lehet a saját előírásaikat követve optimalizálni. Ez számos látogatót hozhat, bizonyítva, hogy a Google-n kívül is van élet az interneten.

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg barátaiddal!