seo hírek 2020 január

2020. januári Google algoritmus frissítés?

Véget ért a Google 2020. januári alapalgoritmus-frissítése, melyet a keresőcég már előre beharangozott, és nagy változásokat ígért a találati listák felépítésében. A futtatás január 13-án indult meg, magyar idő szerint este hatkor, és január 16-ára majdnem teljesen be is fejeződött. Mivel egyetlen nyelvhez vagy területhez sem kötődött, így az egész világon ugyanolyan hatása volt.

Úgy tűnik, hogy a legnagyobb visszaesést az úgynevezett Your Money Your Life (YMYL) oldalak szenvedték el, ezek olyan dolgokkal foglalkoznak, amelyek alapvető kihatással vannak az emberek életére vagy pénzére. Az egészségügyi és pénzügyi témájú oldalaknál tehát nagy változások voltak a találati listák top 10 helyein, de számos más kategória is érintett volt.

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg barátaiddal!

Változás az asztali gépek találati listáin?

A Google 2020. január elején fontos dizájn változtatásokat eszközölt a keresője által megjelenített találati listákon. A fizetett hirdetéseket a korábbi aranyszínű AD felirata helyett fekete színű, magyar nyelven HIRDETÉS felirattal jelölte, és erőteljesen kiemelte az oldalak faviconjait. Ezzel az amerikai cég szándéka szerint erősödött volna a branding, és a felhasználók könnyebben eligazodtak volna a lista találatai között.

A dizájn nem számított újdonságnak annak, aki mobilról használta a Google keresőt, mivel a mobil találati listák már 2019. májusa óta ebben a kinézetben jelentek meg. A január elejei változtatások azonban komoly negatív visszhangot kaptak a SEO szakmán belülről és kívülről is, ezért a Google bejelentette, esetlegesen visszavonja a dizájnnal kapcsolatos változtatásokat.

Jelenleg tesztel, egyes esetekben a régi dizájnnal, máskor az újjal szolgálja ki az aktuális kereséseket. Az amerikai cég elmondta, hogy a tesztektől függően döntenek később, hogyan nézzen ki az asztali keresések találati listája.

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg barátaiddal!

A Google áthelyezi a featured snippeteket?

A Google hamarosan áthelyezi a találati listák jobb oldalán megjelenő featured snippeteket a lista tetejére. Amíg ez megtörténik, addig is kezeli a duplikációkat, ez olyankor fordul elő, amikor a jobb oldali úgynevezett tudáspanel tartalma megegyezik az oldal tetején megjelenő snippetekkel. Ilyen ütközéskor a jobb oldali tűnik el, és a most induló változtatások végére már csak a találati listák tetején lesznek ilyen elemek.

A tudáspanel jellemzően a kereséshez köthető entitásról közölt információkat, például Wikipédia lexikonrészleteket, a cég fő adatait, de itt jelennek meg a kapcsolódó értékelések a Google és más oldalakról is.

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg barátaiddal!

Megváltoztatta színeit a Search Console?

Úgy látszik, a Google több helyen is a színekkel kísérletezik, erre utalnak a Search Console legutóbbi változásai. A teljesítmény fül alatt lévő négy darab grafikon színcserén esett át, egyelőre nem világos, hogy ezzel mi volt a célja az amerikai cégnek.

Míg az eddig világoskék Összes kattintás grafikon továbbra is világoskék maradt, az Összes megjelenítés ciánról lilára, az Átlagos CTR zöldről sötétebb zöldre, az Átlagos pozíció pedig liláról narancssárgára változott. Az internetes fórumokon arra tippelnek a hozzászólók, hogy túl sok panasz érkezett a Google-höz, a korábbi színeket ugyanis nehezen lehetett egymástól megkülönböztetni. Emiatt került be a sokkal jobban látható narancssárga, és távolodott el egymástól megjelenésben a másik három szín is.

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg barátaiddal!
Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg barátaiddal!