Sok vállalkozás még mindig elhanyagolja a közösségi média oldalaikon a megfelelő szövegek rendszeres megosztását. Általában maximum egy-két mondat kíséretében megosztják az újdonságokat és itt befejezettnek tekintik az ügyet. Pedig nem érdemes ennyire elhanyagolni a dolgot.

Fontos tudnunk, hogy a Google mindig a weboldalakat fogja először feldobni. Ugyanakkor a keresés rangsorolásába beleszámítanak a különféle posztok is a közösségi média oldalakon, amikor a saját weboldalunkról posztolunk. Ha jól csináljuk nem csupán vállalkozásunkat találják meg sokkal hamarabb a keresőben, de termékeinket is. Ezzel pedig sok pénzt és időt megspórolhatunk.

Első lépés: a megfelelő fogalmazás

Akár Facebookon, akár az Instagramon vagy egyéb más felületen működünk, fontos rendszeresen írnunk annak érdekében, hogy a Google megtalálja oldalainkat. Sztorizgassunk nyugodtan és minden alkalommal a megfelelő -vállalkozásunkhoz passzoló- kulcsszavakról se feledkezzünk meg. Hirdetéseknél még régen élt a pár mondatos szabály, ám manapság már a közösségi médiában böngésző leendő ügyfelek élményt akarnak. Jó történeteket és érdekes posztokat szeretnek olvasni. Nem az a cél, hogy kisregény méretű legyen egy-egy poszt, de legyen értelmes tartalma. Ha a tartalom megfogja az olvasót, akkor a Google (na meg a Facebook is) teljesen másképp fog tekinteni rá.

Második lépés: a tagoltság

Az írásunk ne legyen egy tömbbe sűrítve. Legyen könnyen olvasható, külön tartalmi részekre tagolva. A másik fontos szempont, hogy használjuk bátran az emojikat, persze ezeket se vigyük túlzásba (ezt a keresőrobotok sem tolerálják igazán).

Harmadik lépés: szöveges tartalom megosztásaink mellé

Ha például egy blogbejegyzést osztunk meg a közösségi oldalunkon a weblapunkról, akkor másoljunk be egy részéletet a bejegyzéshez. Esetleg írhatunk hozzá néhány összefoglaló mondatot a hozzátartozó kulcsszavakkal. Ennek is meglesz az eredménye idővel.

Nem is olyan nehéz tehát megfelelően kezelni, a saját elérésünk növelésére használni közösségi oldalainkat sem. A lényeg a megfelelő szavak használata és a rendszeresség. Ha heti egy-két alkalommal írunk az oldalunkra, már az is nagyban javítja az organikus eléréseink számát.

AJÁNLATKÉRÉS
Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg barátaiddal!