[dfd_heading module_animation=”transition.shrinkIn” content_alignment=”text-left” style=”style_12″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]Hogyan kerüljük el a legrosszabb SEO marketing katasztrófákat?[/dfd_heading]

Ahogyan a mondás is tartja: csak az nem hibázik, aki nem is dolgozik! Kétségtelen, hogyha keresőoptimalizálást végzünk, akkor időről-időre csinálunk kisebb-nagyobb hibákat. Vannak azonban olyan baklövések, melyeket soha semmilyen körülmények között nem szabad elkövetnünk! Egyes hibák miatt ugyanis a keresőmotor szigorú büntetésével, illetve az online hírnevünk tartós megromlásával számolhatunk! Persze, rendszerint ezek a SEO marketing katasztrófák nem egyszeri hibázások eredményeképpen jönnek létre. Sokkal inkább a tartós nemtörődömség következménye, hogy egy például nap arra ébredünk: valaki az összes jelszavunkat ellopta. Nézzük, hát melyek azok a hibák, amelyeknél kis odafigyeléssel elkerülhetjük a leggyakrabban előforduló SEO-marketing katasztrófákat.

[dfd_heading module_animation=”transition.shrinkIn” content_alignment=”text-left” style=”style_12″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]1) Figyeljünk a domén megújítási dátumára![/dfd_heading]

Zajlik az élet. Lehetséges, hogy túl elfoglaltak voltunk a személyes dolgainkkal, netán elveszítettünk a domén megújításért felelős alkalmazottunkat. Előfordulhatott az is, hogy a domén regisztrátor értesítései egyenesen a levélszemét közé került.

Bárhogyan is történjen: a domén neveink megújításával sok problémát előzhetünk meg. Nehogy egy nap arra ébredjünk, hogy a legfontosabb doménünk már máshoz tartozik! Ami gyakrabban történik meg, mintsem azt gondolnánk – sőt néhány igazán nagy márkával is megesett!

Tartsuk tehát szem előtt a domén lejárati dátumát, és lehetőleg újítsuk meg azokat sok évre előre – a maximális időtartam, ameddig jogosultak vagyunk egy domént megtartani 10 év lehet – vagy állítsuk be a tartománynév automatikus megújítását.

Igaz, hogy a fent említett módszerek egyike sem garantálja, hogy a domén neveink örökre biztonságban lesznek. De legalább annak az esélyét növeljük, hogy addig a mieink legyenek a domének, ameddig csak szükségesek számunkra.

Léteznek olyan új regisztrátorok is, amelyek – a domén nevek védelmének kiterjesztésével – nagyobb biztonságot kínálnak. Például van, amelyik SMS-ben értesít bennünket 7 nappal, a domén lejárata előtt, vagy amelyik közel 20 nappal a lejárat után is lehetőséget kínál az adott tartománynév visszaszerzésére.

[dfd_heading module_animation=”transition.shrinkIn” content_alignment=”text-left” style=”style_12″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]2) Tartsuk szemmel a rangsort is![/dfd_heading]

Másik szerencsétlen dolog, ami történhet a vállalkozásunkkal: a Google rangsorban elfoglalt helyünk elvesztése. A Pingvin frissítések nyomán most ezt könnyebb volt megfigyelni. Eddig a Webmestereszközök-fiókban egy hasznos üzenet segítségével értesülhetünk, hogyha például a Google keresésekből érkező forgalmunk 50-90 %-a eltűnt.

Véget értek azonban ezek a napok. Többé nem jelentik be a Google frissítéseket. Még akkor is, ha nyomon követjük a híreket, hallván néhány titokzatos forgalmi ingadozásról, akkor is előfordulhat: az analitikus grafikonban nem észlelünk semmilyen változást!

Manapság a Google még rafináltabbá vált. Sok esetben a forgalom kiesése nagyon fokozatos. Amikor aztán egy nap bejelentkezünk a Google-Analytics fiókunkba, akkor vesszük észre a trendet: már hónapok óta veszítünk a forgalmunkból!

Megoldás, hogy folyamatosan nyomon követjük oldalunk rangsorolását olyan eszközök segítségével, melyek mind a pozitív, mind a negatív tendenciákról – még az enyhébbekről is – tájékoztatnak. Különösen hasznos lehet olyan többfunkciós eszközök alkalmazása, amely a versenytársak elemzését, a rangsor ellenőrzését vagy akár egy gyors SEO-diagnosztikát egyaránt elvégez.

[dfd_heading module_animation=”transition.shrinkIn” content_alignment=”text-left” style=”style_12″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]3) Figyeljünk oda a honlap leállásokra is![/dfd_heading]

Legegyszerűbb módja egy online ügyfél elvesztésének: csak azért küldjük el a webhelyre, hogy ott egy nem létező oldallal nézzen farkasszemet. Bizony, valamennyi weboldal megcsinálja ezt, köztük a legnagyobbak is, mint a Twitter, a Google, vagy akár a Facebook stb.
De milyen gyakran fordul elő, hogy egy weboldal leáll? Meglepő, de a legtöbb ismert tárhely szolgáltató szörnyű üzemidő statisztikával rendelkezik. Amennyiben egyik közülük ad tárhelyet a weboldalunknak, akkor gyakrabban fog leállni oldalunk, mint az az ügyfeleink részéről megbocsátható lenne.
Különösen a forgalmas időszakokban szerencsétlenek és gyakoriak az ilyen leállások. Ekkor, ahelyett, hogy oldalunkkal pénzt csinálnánk, a honlappal kapcsolatos problémákat kell megoldanunk. Győződjünk meg róla, hogy a webhelyünk a forgalmasabb, ünnepi időszakokra is készen áll.
Nagyszerűen és ingyenesen megfigyelhetjük webhelyünk leállását, hogyha a Google Analytics-ben beállítjuk az egyéni figyelmeztetéseket. Amennyiben a Google Analytics nem jelenít meg látogatásokat, akkor erről e-mailben is kaphatunk értesítéseket.

[dfd_heading module_animation=”transition.shrinkIn” content_alignment=”text-left” style=”style_12″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]4. Tartsuk szemmel, hogy hol és hogyan említik meg a márkanevünket![/dfd_heading]

Nem pusztán arról szól az online hírnév kezelése, hogy a márkával kapcsolatos navigációs eredményeket szépen és tisztán tartjuk. Nem úgy kell megoldanunk az ilyen helyzeteket, hogy a különböző jelentéseket, és negatív véleményeket letöröljük. Sokkal inkább kövessük nyomon a márkánk megemlítéseit, valamint – már a megjelenés pillanatában – foglalkozzunk a negatív érzelmekkel.

Számos esetben egy nagyon dühös ügyfélből akár márkavédő klienst is csinálhatunk. Amennyiben az aggodalmait időben kezeljük. Rendszerint az emberek meglepődnek, ha nyilvánosa bocsánatot kérünk tőlünk a Twitteren. Ilyenkor hajlandóak adni a cégnek egy második esélyt.

Használjuk az általunk kínált márka nyomon követésére a Tweetdecket Ez az eszköz megmutatja a nagyobb figyelmet igényelő kommenteket, valamint azokat is, ahol nincsen szükség az azonnali reakcióra. Érdemes alkalmaznunk a Cyfe-t is, amely összegyűjti és archiválja az általunk figyelt márkák Twitter említéseit – beleértve a konkurenciát is. Különösen akkor hasznos eszköz, hogyha több márkával is rendelkezünk, hiszen a Cyfe korlátlan számú Twitter-keresés megfigyelésére képes.

[ult_buttons btn_title=”Maradt még kérdésed?” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.seoz.hu%2Fkapcsolat%2F|title:Kapcsolat||” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#ffffff” btn_bg_color=”#000000″ icon=”dfd-icon-cloud_thunder” icon_size=”14″ icon_color=”#ffffff” btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left”]