google rangsor

Aki keresőoptimalizálással foglalkozik, bizonyára feltette már a kérdést: vajon mennyi idő alatt lesz az erőfeszítéseinek eredménye? Mennyi időbe kerül, amíg a weboldala a Google lista élén fogja találni magát? Persze, erre a kérdésre nincsen általános válasz, ám úgy tűnik, hogy a SEO tudományának fejlődésével, már pontosabb információkkal is tudunk szolgálni egy keveset mondó „attól függ” reakciónál.

[dfd_heading content_alignment=”text-left” style=”style_10″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]Olvasni a sorok között….[/dfd_heading]

Ha pedig viszonylag régen foglalkozunk keresőoptimalizálással, akkor jól tudjuk: a SEO sokszereplős játék. Munkánk során tehát sok, talán túlságosan is sok változót kell figyelembe vennünk. Például a weboldalunk erősségét, a versenyhelyzetet, a költségvetést, a képességeinket és így tovább.

Ezzel azonban még mindig nem jutottunk közelebb az igazsághoz, hiszen az említett tényezőkkel eddig is tisztában voltunk az egyes SEO cikkekből, illetve természetesen a Google-blogjából.

Pontosabb választ ezért akkor kaphatunk, hogyha megvizsgáljuk az eddigi kereséseket, így kiszűrvén a történeti adatok hatalmas halmazából az igazságot. Nézzük tehát, hogy mi is az, ami valójában számít a keresőoptimalizálásban.

[dfd_heading content_alignment=”text-left” style=”style_10″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]A weboldal olyan, mint jó bor – a korral nemesedik![/dfd_heading]

Mindenekelőtt, azok számára, akik nem régen végzik a keresőoptimalizálást: meghatároztuk a jelenleg legmagasabb szintűre rangsorolt weboldalak korát. Vettünk tehát 2 millió véletlenszerű kulcsszót és ezen adatok mindegyikét betöltöttük az ahrefs elemzést végző rendszerébe.

Eredményül azt kaptuk, hogy az átlagos, Top10 eredmények közé rangsorolt oldalak kettőnél több évesek, azaz 500 napnál régebben léteznek. Minél régebben létezik egy oldal, annál biztosabb, hogy a legjobb tízen belül is feljebb tud kapaszkodni a ranglistán. Amíg az első helyen rangsorolt oldalak átlagos életkora csaknem 3 éves, addig az 1 évesnél fiatalabb oldalaknak mindössze a 22%-át rangsorolta a keresőmotor a legjobb tíz találat közé.

Ha már az 1 évesnél fiatalabb oldalakat említettük, akkor érdemes megnéznünk, hogyan is szerepeltek ezek a TOP10-es listán. Nem igazán ígéretesek az eredmények számukra, hiszen az ilyen „friss húsok” közül átlagban kevesebb, mint 5% jut el a tízes lista valamely helyére, az első helyet pedig minden 100. oldalból mindössze egynek sikerül megszereznie. Ennélfogva: a keresési eredmények találati oldalán (SERP) a régebbi, „korosabb” oldalak dominálnak.

[dfd_heading content_alignment=”text-left” style=”style_10″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]Százból öt![/dfd_heading]

Maradva a milliós számok bűvöletében, megvizsgáltuk, hogy a Google-nek mennyi idő alatt sikerült rangsorolnia az egyes weblapokat. Kiválasztottunk tehát 2 millió olyan oldalt, amelyet a keresőpóknak egy évvel ezelőtt sikerült feltérképeznie. Egy éven keresztül valamennyi oldal helyezésének történetét, minden – a keresőpók által rangsorolt kulcsszóra nézve – nyomon követtük

Azt a meglepő eredményt tapasztaltuk, hogy mindössze a vizsgált oldalak 5,7%-ának sikerült egy esztendőn belül, legalább egyetlen kulcsszóra nézve helyezést elérnie a legjobb keresési eredmények között, további közel 20 százalék pedig az első 10 és 100 között kapott helyet a rangsorban. Ebből következik, hogy a honlapok mintegy háromnegyedének egyetlen kulcsszóra sem sikerült helyezést elérnie, egy éven belül, a keresési eredmények között.

Ami igen magas aránynak tűnik. Főleg, hogy keresőoptimalizálást végzők nagy része néhány hónapon, de maximum egy éven belül már kézzel, pontosabban helyezéssel fogható eredményeket szeretne látni. Persze, ennél árnyaltabb a kép. Például azok az oldalak, amelyek nagy domén értékelésű (domain rating, azaz DR) visszamutató linkekkel rendelkeztek, csaknem kétszer nagyobb eséllyel kerültek be, legalább egy kulcsszóra nézve a legjobb tíz közé. Miközben a közepes DR oldalaknál ezen arány 7,2%, míg az alacsony DR oldalaknál mindössze 3 % volt! Ezzel számszerűen is igazoltuk, hogy nem csak a honlap belső felépítése, kivitelezése, hanem a külső kapcsolatok építése is számít a keresőoptimalizálás során.

Vizsgáljuk meg tüzetesebben is a már előbb említett „szerencsés” 5,7%-ot, hogy megtudjuk: mennyi idő alatt is sikerül magukat felküzdeniük a „semmiből” a legjobb 10 közé. Az adatok tanúsága szerint az oldalak többségének, több mint felének, ezt az eredményt 61-182 nap között sikerült elérnie. Ne felejtsük azonban, hogy ezek az adatok a szerencsés 5,7%-ra vonatkoznak, vagyis összességében nézve ez a 61-182 napos határ, csak minden 1000 oldalból nagyjából 25-re lesz érvényes. Továbbá a keresőmotor a nagy volumenű kulcsszavakat preferálta, vagyis azokat, amelyeknek egyetlen hónap alatt 50 ezernél több keresést sikerült elérnie.

[dfd_heading content_alignment=”text-left” style=”style_10″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]Mit is jelent mindez?[/dfd_heading]

Kétségtelen, hogy határozott és egyértelmű választ nem tudtunk adni arra a kérdésre, hogy „mennyi ideig tart a legjobb tíz találat közé kerülni a rangsorban”. Lássuk be, a keresőoptimalizálás összetettsége, valamint változékonysága miatt ez nem is lenne lehetséges. De legalább megmutattuk: az újonnan indult oldalak 95%-a nem fog a Top10 találatok közé kerülni egy éven belül. Akik pedig a szerencsés oldalak közé kerülnek, azoknak is nagyjából 3-6 hónap alatt sikerül ezen eredményt elérniük. Amelynek okát azonban nem a szerencsében, hanem a professzionális módon végzett kemény munkában és a keresőoptimalizálás kitűnő ismeretében kell keresnünk.

Végezzünk tehát mi is kemény munkát, elkötelezetten, s idővel a SEO erőfeszítéseink busásan meg fognak térülni.

Minden jog fenntartva, seoz.hu

[ult_buttons btn_title=”Ajánlatkérés” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.seoz.hu%2Fkapcsolat%2F|title:Aj%C3%A1nlatk%C3%A9r%C3%A9s||” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#f6f6f6″ btn_bg_color=”#cccccc” icon=”dfd-icon-cloud_thunder” btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” notification=””]