Variációk egy témára, avagy milyen eszközei vannak az online marketingnek?


forrás: http://www.sxc.hu/photo/984780

Legtöbb esetben, egy vállalkozás vezetőjeként elsődleges célunk, hogy minél többen vegyék meg termékeinket vagy vegyék igénybe szolgáltatásainkat. Számos alkalommal tapasztalhattunk ugyanakkor, hogy a hagyományos hirdetési formák milyen kevéssé hatékonynak bizonyultak.

A folyamatosan élesedő versenyt és az egyre tudatosabbá váló fogyasztókat figyelembe véve így a közvetlen eladásösztönzésnél hatásosabb és meggyőzőbb értékesítési módszerre lesz szükségünk. Erre kínál megoldást számunkra a professzionális online marketing, amely különböző tevékenységek kombinációjaként ösztönzi cselekvésre jelenlegi és potenciális vásárlóinkat.

Természetesen az alábbi online marketing formák között számos átfedés található. Reméljük ugyanakkor, hogy az egyes kategóriák bemutatásával mindenki jobb képet kaphat, hogy a virtuális téren keresztül milyen online marketing eszközökkel népszerűsítheti vállalkozását illetve az általa kínált termékeket vagy szolgáltatásokat.

Keresőoptimalizálás

Minden online marketing tevékenység alfájának és ómegájának tekinthető. Bár az ezredforduló idején nem tartották többnek technikai fogások sorozatánál, ma már komoly iparág épül arra, hogy minél jobb helyezést érhessünk el a keresőmotorok találati listáján. Az Internetet böngésző felhasználók túlnyomó többsége ugyanis a keresőprogramokon keresztül fogja megtalálni vállalkozásunk weboldalát. A tapasztalatok pedig azt mutatják, hogy adott keresőszóra nézve mindössze az első 10-20 találat ismerete alapján hozzák meg azon döntésüket, hogy melyik cégnél fognak vásárolni. A találati listában való jobb helyezés elérése tehát nagyobb forgalmat jelenthet, amit más online marketing tevékenységgel kombinálva könnyedén siker koronázhatja vállalkozásunk működését.

Közösségi marketing

Amíg öt évvel ezelőtt alig valakinek jutott volna eszébe, hogy a közösségi oldalon keresztül népszerűsítse vállalkozását, ma már ez tekinthető az online marketing egyik legnépszerűbb eszközének. Napjainkra a Facebook, Twitter, és Google+ stb. oldalán jelenlevők száma jóval meghaladja az egymilliárdot, a közösségi oldalak használata pedig hazánkban is több millió felhasználó mindennapi tevékenységének részévé vált.

A hatalmas méretűre növekedett közösségi tér adottságait az egyes vállalatok az ilyen oldalakon keresztül való tartalmak, akciók, vagy éppen kérdőívek közzé tételére használják fel. Olyannyira, hogy egyes kisebb vállalkozások, illetve non-profit szervezetek már nem készítenek külön honlapot, hanem online megjelenésüket kizárólag a – legtöbb esetben – a Facebook oldalukra koncentrálják.

Habár a bejegyzések megírása elsőre egyszerű feladatnak hangozhat, a közösség oldalakon megjelenő szövegek tartalma, valamint időbeli ütemezése komolyan befolyásolhatja vállalkozásunk helyzetét. Az online marketing ezen eszköze többek között a márkahűség kialakítását célozza. A közösségi oldalakon keresztül megvalósítható non-stop vállalati jelenléttel ugyanis bebocsátást nyerünk a felhasználók magánszférájába, amelynek köszönhetően hatékonyabban tudatosíthatjuk, hogy milyen termékeket illetve szolgáltatásokat kínálunk számunkra.

Google Analytics

Bármilyen online marketing tevékenység alkalmazása előtt és közben is elengedhetetlen lesz a weboldalunk helyzetének vizsgálata. Ebben az ingyenesen használható Google Analytics lesz segítségünkre, amely részletes statisztikákat nyújt honlapunkról. A legnagyobb keresőmotor elemzőprogramját bármilyen weboldal típus és forgalom nagyság esetén használhatjuk, a professzionális kezelőfelületnek köszönhetően pedig a különböző online marketing kampányok könnyedén összemérhetővé válnak. Mivel a Google Analytics valamennyi hivatkozásból – pay-per-click hirdetések, e-mail marketing stb. – nyomon tudja követni a honlapunkat látogatókat, így minden adat rendelkezésünkre fog állni az online térben való megalapozott üzleti döntések meghozatalához. A Google Analytics ugyanakkor felhasználható kulcsszó kutatásra is, amely kulcsszavak- és kifejezések megfelelő kiválasztása létfontosságúnak bizonyulhat vállalkozásunk további pályafutása szempontjából. Az alapvető szolgáltatások ingyenesen, míg a prémium verzió díjfizetés ellenében vehetők igénybe.

Webergonómia

Ha láttunk már ergonomikus billentyűzetet vagy íróasztalt, akkor tapasztalhattuk, hogy ezeket a használati tárgyakat úgy alakították ki, hogy minél kényelmesebb és egészségesebb munkavégzést biztosítsanak. Azok a honlapok pedig, amelyeket a professzionális webergonómia segítségével terveztek, éppen így járulnak hozzá a teljesebb felhasználói élményhez. Ezen online marketing eszközzel elfelejthetjük a rossz színválasztással vagy bonyolult navigációval rendelkező honlapokat. A webergonómia segítségével ugyanis jelenlegi és potenciális látogatóink érdekeinek legteljesebb figyelembe vételével alakíthatjuk ki honlapunkat. Mivel pedig a Google a Pingvin vagy a Panda frissítések nyomán szintén a honlapunk által nyújtott felhasználói élmény alapján fogja megítélni honlapunkat, így a webergonómiára való odafigyelés nem csupán ügyfeleinknél, hanem a keresőmotoroknál is jó pontot jelenthet számunkra.

Google Adwords

Bár a hirdetés a legősibb marketing eszköz, az ilyen reklámokat nem kell feltétlenül elavultnak tekintenünk. Egy megfelelő internetes hirdetési formával, mint amilyen a Google Adwords is, ugyanis az online térben is hatékonynak lehetünk, sőt mindez akár gyorsabb utat is jelenthet az első hely megszerzéséhez a keresőre való optimalizálásnál.

Amíg ugyanis a SEO esetében a találati listán való előkelő helyezés elérése hónapokba is kerülhet, az online hirdetéssel – adott kulcsszóra nézve – oldalunkat rögtön az organikus találati listák felett vagy mellett fogják megtalálni látogatóink.

A Google Adwords az úgynevezett kattintás alapú hirdetések (pay-per-click) közé tartozik, amely azt jelenti, hogy csak azokért a látogatói klikkelésekért kell fizetnünk, amelyek ténylegesen az ilyen reklámoknak köszönhetően érkeztek weboldalunkra. Mivel egy-egy kampány bármikor elindítható, valamint a költségek kiszámítását is elvégzik helyettünk, így a Google Adwords az online marketing egyik legrugalmasabb eszközének tekinthető.

Számos előnyös tulajdonságát figyelembe véve nem is véletlen, hogy a Google Adwords a legnépszerűbb internetes reklámok közé tartozik, amelynek segítségével egyszerűen és költséghatékonyan hirdethetünk a világhálón.

Tartalom – Videó marketing

Habár sokan először komplikált dologra gondolnak, amikor erről az online marketing eszközről hallanak, ez a divatos kifejezés lényegében az egyes honlapok szövegének megírását valamint világhálón való népszerűsítését jelenti.

A minőségi tartalom egyszerre kapcsolódik weboldalunk témájához, érdekes a felhasználók számára, valamint betartja a keresőkre való optimalizálás alapelveit is. A honlap vagy blog szövegek ugyanakkor rendszerint nem közvetlenül egy termékről vagy szolgáltatásról szólnak, hanem az általunk megcélzott piaci réshez (niche) kapcsolódó tartalommal bírnak. Például, ha vállalkozásunk egzotikus virágokat kínál, akkor az általunk kínált akciós növények helyett célszerű lehet az orchidea gondozásáról írnunk, esetleg egy videót készítenünk. A tapasztalatok szerint ugyanis az informatív tartalmakat szívesebben fogják megosztani látogatóink. A minőségi cikkeket, videókat pedig az egyes blogoktól kezdve a különböző fórumokig vagy közösségi oldalakig számos helyen és módon népszerűsíthetjük.

Nem mellesleg, az egyes írások más oldalakon való közzététele a linképítésre is alkalmas lehet, amelyből akár többszörösen is profitálhatunk. A minőségi hivatkozások szerzését ugyanis a keresőmotorok is díjazni fogják, így még többen ismerhetik meg oldalunkat az információs szupersztrádán.

Minden jog fenntartva, Intec Online Kft.