Google Asszisztens

Bizony, a Google lassan már két évtizede létezik. Nem csoda hát, ha a közelmúltban napvilágot látott egy infografika alapú visszatekintés a Google Keresési Eredményekre vonatkozóan. Nosztalgikus hangulatunkban ugyanakkor tisztában vagyunk azzal is, hogy a digitális marketing üzletágban a legtöbbünk előre tekint. Csakis úgy szavatolható a siker, hogyha honlapunkkal, webáruházunkkal, valamint online stratégiánk egészével azonnal alkalmazkodni tudunk minden változáshoz.

Kétségtelen, hogy a Google húsz év alatt hatalmasat fejlődött. Ennyi idő elég volt ahhoz, hogy az 1998-ban alapított vállalkozás, a Backrub nevű egyetemi projektből globális erőművé változzon. Napjainkra a teljes iparág több mint 200 milliárd dollárt ér. Mára a Google alakítja a keresési szokásainkat, valamint azt is, ahogyan a világhálón keresztül érkező információkat felfedezzük. A keresőmotor kielégíti annak a népességnek a hirdetési és marketing igényeit, akiknek a médiával kapcsolatos felhasználói szokásai a Google küldetései és termékei nyomán visszafordíthatatlanul átalakultak.

Mindez még mindig csak a jéghegy csúcsa a Google, illetve a szélesebb értelemben vett iparág egésze számára. Valójában a változások üteme egyre csak gyorsul. Gondolhatunk például a vezető nélküli autók megjelenésére, valamint a kiterjesztett keresések megjelenésére.

Lássuk be, hogy eddig a Google nem teljesen használta ki minden lehetőségét. Ráadásul ezek éppen a keresőmotor legfontosabb üzleti tevékenységeiből származnak. Ilyen például a hiperlokális – vagyis a kis közösségekre való földrajzi – célzás, valamint a keresések személyre szabása is. Mivel azonban a keresőmotor egyre élesedő versenyt folytat, az Apple-lel, az Amazonnal, illetve a Facebokkal, ezért a jövőben ezen funkciók fejlődési üteme is gyorsuló tendenciát fog mutatni.

Ahogyan látni fogjuk, csak 2017-ben jelenik meg a Google Chrome-ba épített hirdetésblokkoló, az elsődleges mobil index, valamint a hangalapú keresés is jobban teret fog hódítani a felhasználók között.

Ezek a fejlesztések azonban ijesztőek is lehetnek a digitális marketing művelői számára. Az ilyen ütemű változások és fejlesztések, valamint az állandó újítások ugyanis egy összességében biztonságos környezetben működő hirdetési ökoszisztéma fenyegetését jelentik.

Mivel a Google saját magát “elsődleges gépi tanulásként” határozza meg, ezért korábban soha nem látott – és enyhén kiszámíthatatlan – lehetőségekkel találkozhatunk. Ha a Google beépítheti Asszisztens szoftverét mindennapi életünkbe, akkor a hamarosan az eddig megszokott „egyszerű” keresési eredményoldal a múlté lesz.

Igaz, hogy természetesen nem lehet pontosan előre jelezni a bekövetkező változásokat. A legutóbbi Google módosítások és frissítések kapcsán azonban érdemes eszünkbe vésni: figyelembe kell vennünk a keresőóriás által felkínált néhány lehetőséget.

Valószínűleg az egyik legnagyobb változás, hogy a Google egyre inkább el fogja hagyni a jelenlegi verzióban a keresési eredmények találati oldalának fenntartását. Mindezt annak ellenére fogja tenni, hogy az Adwords hirdetésekből jelentős haszna származott. Természetesen mindez a Google-termékeket sokkal jobban fogja érinteni, hiszen a „kulcsszavak feletti fogalmak” elképzelése már közel egy évtizede a levegőben van.

Legfrissebb infografikánkban egy olyan jövőbe tekintünk, ahol a keresési eredményoldalak formáját és tartalmát annak összefüggései határozzák meg. Az információ jelentés szerinti és fogalmi átszerveződése a kulcsszavak szerinti megjelenítés helyett azt jelenti, hogy a hangalapú keresésektől a személyre szabott eredményekig mindent látni fogunk, még mielőtt ez a fajta igény egyáltalán felmerülne bennünk.
Az alábbi képre kattintva megtekinthetjük a leendő Keresési Találati Oldal infografika nagyfelbontású verzióját.

[dfd_heading module_animation=”transition.shrinkIn” content_alignment=”text-left” style=”style_13″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]Kép[/dfd_heading]

A leendő Google Keresési Találati Oldalai (SERP)

A Google jelenlegi Keresési Találati Oldala hamarosan a múlté lesz, mert az Asszisztens mindent megtesz azért, hogy a Google-keresési eredmények a felhasználói versenyen alapuljanak.

[dfd_heading module_animation=”transition.shrinkIn” content_alignment=”text-left” style=”style_13″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]Növekvő felhasználói ellenőrzés[/dfd_heading]

Noha sok felhasználó fordul a hirdetésblokkolókhoz, a Google lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kiválasszák azon márkákat, amelyekről szívesen hallanak.

[dfd_heading module_animation=”transition.shrinkIn” content_alignment=”text-left” style=”style_13″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]Multimédia eredmények[/dfd_heading]

Számíthatunk rá, hogy sokkal több képet és videót jelenít meg a keresőmotor az eredményekben, mivel a Google a képfelismerő technológiáját és a YouTube képességeit jobban beépíti a keresési algoritmusába.

[dfd_heading module_animation=”transition.shrinkIn” content_alignment=”text-left” style=”style_13″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]Kulcsszó nélküli keresés[/dfd_heading]

Már annyi adattal rendelkezik a keresőmotor, hogy a jövőben a Google képes lesz arra, hogy megjósolja a lekérdezéseinket – és válaszoljon is rájuk, mielőtt még tudatosan is tisztában lennénk velük.

[dfd_heading module_animation=”transition.shrinkIn” content_alignment=”text-left” style=”style_13″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]Helyi keresések[/dfd_heading]

A hiperlokális célzás új lehetőségeket nyit, hogy az online adatok és a körülöttünk levő szellemi világ összekapcsolódjon.

[dfd_heading module_animation=”transition.shrinkIn” content_alignment=”text-left” style=”style_13″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]Kiterjesztett valóság[/dfd_heading]

Azt a fajta kísérletet, amely egy hirdetési felületet hoz létre a hangalapú keresésnél, láthatjuk a Google kiterjesztett valóság eredményeinél.

[dfd_heading module_animation=”transition.shrinkIn” content_alignment=”text-left” style=”style_13″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]Személyre szabás[/dfd_heading]

A múltbeli keresésekből eredő felhasználói preferenciák, illetve a weboldalakkal kapcsolatos elköteleződések mindegyike alakítani fogja az általunk látott keresési eredményeket. Valójában a Google még a biometriai és az idegtudományi folyamatokba is belefolyhat, hogy megértse, mit is szeretnének a felhasználók látni.

[dfd_heading module_animation=”transition.shrinkIn” content_alignment=”text-left” style=”style_13″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]Gyorsabb Internet[/dfd_heading]

Ahogyan az Internet teret hódít, illetve egyes területeken javul az internetes elérhetőség, a saját márkákon keresztül képesek lesznek gyors, felhasználó barát és AMP-kompatibilis élményt nyújtani.

[dfd_heading module_animation=”transition.shrinkIn” content_alignment=”text-left” style=”style_13″ title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]Hang Keresés[/dfd_heading]

A Google Home növekvő népszerűsége és a vezető nélküli autók korában a hangalapú keresés zökkenőmentes kapcsolatot biztosít számunkra, hogy akár autóval a munkába menet is tudjunk a Google-n keresni.

[ult_buttons btn_title=”Érdeklődöm” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.seoz.hu%2Fkapcsolat%2F|title:kapcsolat||” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#ffffff” btn_bg_color=”#000000″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left”]