web 3.0
[dfd_heading content_alignment=”text-left” style=”style_13″ subtitle=”Mit jelent a Web 3.0?” title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]Új korszak a keresőmarketingben [/dfd_heading]

Napjainkban mindenhol Internetes szolgáltatásokat használunk. Mára a globális Internetforgalom meghaladta az egy zettabyte – vagyis az egy billió gigabájt – méretet. A Google-n keresztül minden egyes másodpercben több mint 60 000 keresést végeznek, 2020-ra pedig 4 milliárd ember fog Internet-hozzáféréssel rendelkezni.

Kétségtelen tehát, hogy az Internet teljesen átformálta mindennapjainkat, így szükségese vált a web újra gondolása.

Ahogyan pedig mondani szokták: a változások már a spájzban vannak. Közeledik hozzánk a Web 3.0, amely teljesen meg fogja változtatni az egész Internetről alkotott képet. Profi SEO-sként érdemes hát felkészülnünk a keresőoptimalizálás új korszakára.

[dfd_heading content_alignment=”text-left” style=”style_13″ subtitle=”Mit jelent a Web 3.0?” title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]Alapvető változások közelednek…[/dfd_heading]

A Web 3.0 kifejezés 2006-ban jelent meg először. Igaz, hogy akkor ez az elképzelés még az iparági bennfentesek számára is „elérhetetlen álomnak” tűnt. 2017-ben a Web 3.0 sokunk számára ugyan még midig nehezen megfogható fogalom, mégis a technológia fejlődésével egyre közelebb kerül hozzánk.

Mégis, mit jelent ma a Web 3.0? Miben különbözik a 2.0-tól? S főként: hogyan tudnak az online marketingesek felkészülni a forradalmi változásokra? Mostani írásunkban ezekre a kérdésekre keressük a választ.

[dfd_heading content_alignment=”text-left” style=”style_13″ subtitle=”Mit jelent a Web 3.0?” title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]Mit is jelent a Web 3.0?[/dfd_heading]

Mivel számos vélemény létezik ebben a témában, így a válasz egyáltalán nem olyan egyértelmű a válasz, mint ahogyan elsőre gondolnánk. Általános az egyetértés abban, hogy a Web 3.0 teljesen új módját jelenti a weboldalak létrehozásának, a weboldalakkal való kapcsolattartásnak, valamint e kapcsolatok által létrehozott adatok hasznosításának.

A Techopedia meghatározása egyértelműen bemutatja, hogy milyen nagy változás küszöbén állunk:

“A Web 3.0 a web teljes újra szabását jelenti, mindazt, ami a Web 2.0 nem volt. A Web 2.0 egyszerűen az eredeti web fejlesztése volt.”

Tulajdonképpen, a Web 1.0 volt az információk tárolására alkalmas Internet, ahol a felhasználók csak passzívan megtekinthették az egyes írásokat. Itt még nem tudtak beleszólni az információk alakításába, hiszen a Web 1.0 semmiféle interaktivitásra nem adott lehetőséget.

Lényeges változást jelentett a Web 2.0-re való áttérés. Itt a felhasználók már lehetőséget kaptak például a webáruházon keresztül kapható termékek véleményezésére, vagy arra, hogy személyes blogot indítsanak. Ebben az időben az emberek már nagyon tevékeny résztvevői lettek a világhálónak – legyen szó közösségi médiáról vagy hírlevelekre való feliratkozásról.

Mindezek hatalmas lehetőségeket jelentenek számunkra, de csak akkor, hogyha felkészültünk arra, hogy megfelelően használjuk őket.

Képzeljünk tehát el egy hiper-személyre szabott webet, ahol tökéletes kölcsönhatás van márka és fogyasztó között. Egy decentralizált, biztonságos platformon alapuló, a felhasználók számára az eddigieknél sokkal nagyobb lehetőséget biztosító világhálót.
Íme, a Web 3,0 mely a világháló korábbi megtestesüléséihez képest, a következő öt sajátos jellemzővel rendelkezik:

1) Mesterséges intelligencia (AI)
Minden élethelyzetben, ahol olyan számítási feladatok vannak, amelyeket az emberek nem tudnának elvégezni, használni, fogják a Web 3.0-t. A mesterséges intelligencia döntéseket fog hozni számunkra illetve helyettünk. Legyen szó önvezető autókról, vagy digitális marketing stratégiáról.

2) Virtuális és kiterjesztett valóság
Képesek lesznek a különböző márkák arra, hogy kihasználják a technológia nyújtotta lehetőségeket. Ezzel teljesen új lehetőségek nyílnak a felhasználókkal való kapcsolattartásra, amelyek messze meghaladják a statikus képernyő nyújtotta funkciókat.

3) Szemantikus web
Mivel sikerül megérteni az összes felhasználó által létrehozott adatot, a technológiai vállalatok végre betekintést nyerhetnek az összefüggésekbe. A cél, hogy túl tudjanak lépni az egyes szavak szótár szerinti meghatározásán, és megértsék a felhasználók által adott pillanatban használt kifejezések pontos, azaz keresett kifejezését. (Például, a mérleg szóra keresve a felhasználó konyhai mérleget akar, a horoszkópjára kíváncsi, netán egy jó a könyvelő után kutat, aki segít összeállítani neki vállalkozása vagyonmérlegét.)

4) A tárgyak Internete
A Web 3.0 igazán meghatározó eleme az Internetes intelligens eszközök elterjedése. Legismertebb példa erre a virtuális személyi asszisztensként is ismert Amazon Echo, de azt tervezik, hogy a jövőben minden élethelyzethez rendelkezésre áll Internetes kapcsolat.

5) Kapcsolódás zökkenőmetesen
Mivel eddig az adatok tárolása különböző formátumokban történt, így az adatkészletek közötti kommunikáció is kihívást jelentett. A Web 3.0-nál magától értetődő, hogy az adatcsere zökkenőmentes és mindenütt jelen van. Amikor ez megtörténik, akkor lehetségessé válik, hogy az autóban található digitális asszisztens megkérdezheti a hűtőszekrényt: van –e otthon még elég tej, és hogyha kifogyott, akkor rendeljen néhány dobozzal az Amazonról.

[dfd_heading content_alignment=”text-left” style=”style_13″ subtitle=”Mit jelent a Web 3.0?” title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]Milyen hatással lesz a Web 3.0 az online kölcsönhatásokra?[/dfd_heading]

Kétségtelen, hogy még mindig messze van a zökkenőmentestől az a mód, ahogyan adott információt megszerzünk, vagy adott terméket, szolgáltatást megtalálunk. Vegyünk példaként egy közelgő nyaralás megtervezését.

A Web 3.0 korszakában ahelyett, hogy különböző webhelyeken több keresést kéne elvégeznünk, egy gyors üzenet elegendő lenne az összes releváns információ összegyűjtéséhez.

Elég lesz egy, az internethez csatlakozó eszköznek elég lesz azt mondanunk: „Még az idén szeretnék nyaralni, menni Olaszországba a családommal, mik a lehetőségeim?” A digitális asszisztens pedig abban a pillanatban belemerül a hatalmas összekapcsolt adatbázisok listájába, hogy a lekérdezésünk alapján a lehető legrelevánsabb információt és a legjobb lehetőségeket kínálja egyetlen kezelőfelületen. Végeredményül pedig a repülőjáratoktól kezdve a gasztronómiai különlegességeken át, a kulturális látnivalókig egy olyan személyre szabott ajánlatot kapunk, amellyel a legapróbb részletekig meg tudjuk szervezni nyaralásunkat.

[dfd_heading content_alignment=”text-left” style=”style_13″ subtitle=”Mit jelent a Web 3.0?” title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]Mit fog jelenti a Web 3.0 a keresőmarketingben?[/dfd_heading]
  • A hangalapú digitális asszisztensek elterjedésével a keresési lekérdezések konkrétabbak, a keresési eredmények pedig személyre szabottabbak lesznek.
  • A keresési magatartás már jelenleg is változik. Kutatások kimutatták, hogy a felhasználók már nem használják a Google Közelben funkciót, mivel elvárják, hogy a keresőmotor a helyi találatokat adja eredményül.
  • Keresési marketing szempontból lényeges lesz, hogy a keresőmotornak valamennyi tartalmat megcímkézzünk, a Microdata, illetve a Schema.org használatával.
  • A kulcsszavak célzása ugyan a jövőben is fontos lesz, ám sokkal kevésbé lesz az itt elért pozíció a webhely teljesítményének pontos fokmérője,
  • A jövőben elmozdulásra lehet számítani a képernyő alapú interfészektől. Ma ennek legismertebb előfutára a Google’s Quick Answer.
  • Mindebből következik, hogy a jövőben sokkal jobban össze kell hangolni a keresőoptimalizálást majd az adott weboldal üzleti céljaival is.
[dfd_heading content_alignment=”text-left” style=”style_13″ subtitle=”Mit jelent a Web 3.0?” title_font_options=”tag:h5″ subtitle_font_options=”tag:h3″]Mit kell a tudniuk a keresőmarketingeseknek?[/dfd_heading]
  • A Web 3.0 megváltoztatja az emberek keresését, a keresőmotorok lekérdezésének módját és az eredmények megjelenítésének módját. Maguk a változások már évek óta folyamatban vannak, de most lesz szemmel látható hatásuk az online információk keresését illetően.
  • A fejlesztések arra ösztönzik a keresőmotorokat, hogy az óriási mennyiségű strukturáltalan adatot strukturált adattá alakítsák át, így értelmezve a lekérdezések jelentését.
  • A Web 3.0 új lehetőségeket is teremt a digitális eszközök létrehozására. A statikus weboldalakat olyan tökéletesen személyre szabott tapasztalatok váltják fel, amelyek egyaránt eltérnek üzenetküldésben és médiaformátumukban.
  • A mesterséges intelligencia által támogatott digitális asszisztensek új viselkedésformákat vesznek fel. A keresési marketingszakembereknek a megfelelő digitális eszközöket kell létrehozniuk a fogyasztók számára, és gondoskodniuk kell arról, hogy a keresőmotor a lehető legegyszerűbben megtalálja és kiszolgálja ezt a tartalmat.
[ult_buttons btn_title=”Érdekes volt? Maradt még kérdése?” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.seoz.hu%2Fkapcsolat%2F|||” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#ffffff” btn_bg_color=”#000000″ icon=”dfd-icon-play” icon_size=”30″ icon_color=”#ffffff” btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” notification=””]