Online marketing – Professzionális jelenlét a világhálón

marketing
kép forrás: http://www.sxc.hu/photo/984784

Napjainkban a világhálót egyre jobban állítják marketingkommunikációs célok szolgálatába. A technológiai fejlődésnek köszönhetően születhetett meg az online marketing, amely alapvetően írta át a termékek és a szolgáltatások népszerűsítésével kapcsolatos játékszabályokat. A vállalatok számára virtuális téren keresztül való promóció így teljesen más szemlétet kíván, mint a hagyományos reklám tervezés esetében.

Alapozzuk meg online jelenlétünket!

Kezdetben természetesen az online marketinghez is számos tévhit kapcsolódott. Az elmúlt években tapasztalható robbanásszerű fejlődésének köszönhetően azonban a szabályok is letisztultabbá váltak, így ma már jobban tisztában lehetünk a hatékony online jelenlét főbb jellemzőivel.

Ha azt a szót halljuk, hogy online marketing, akkor valamennyi olyan kommunikációs tevékenységekre gondolhatunk, amely vállalat és ügyfél között folytatódik a világhálón keresztül. Az online marketing lényege, hogy felkutassuk a cégünket még nem ismerő potenciális vásárlókat, illetve kapcsolatot teremtsünk azokkal, akik jelenleg is vállalkozásunk ügyfeleinek számítanak. Minderre a technika fejlődésének köszönhetően számos eszközünk kínálkozik. Az online marketing így egyfajta gyűjtőfogalomként jelenik meg, amely a keresőkre való optimalizálástól kezdve a hatékony közösségi jelenlét megteremtéséig számos tevékenységet foglal magában.

Találjuk meg felhasználók millióit!

A marketing kommunikációban új utakat nyitó online marketing sokkal hatékonyabbnak bizonyulhat a hagyományos (offline) hirdetésekhez képest. Szemben ugyanis a legjobb esetben is mindössze több százezer emberhez eljutó televíziós- vagy újság hirdetésekkel, az internetes felhasználók száma hazánkban is milliókban mérhető. A hatékony online marketing tevékenységgel így jóval rövidebb idő alatt és sokkal több vásárlót lehet elérni.

Az online marketing célja tehát a világháló nyújtotta hatalmas lehetőségeket minél hatékonyabban való kiaknázása. Ebben az esetben az Internet, mint kétoldalú csatorna fog megjelenni vállalat és fogyasztó között. Amíg a weboldalakon elhelyezett hirdetéseken keresztül mi érhetjük el a vásárlókat, addig a potenciális ügyfeleink is megtalálhatnak minket a különböző keresőkbe begépelt kulcsszavakkal. Az online marketingnek így elengedhetetlen része a keresőmarketing, amelynek segítségével több látogatót vonzhatunk weboldalunkra.

Lépjünk közvetlen kapcsolatba ügyfeleinkkel!

Az online marketing egyik legnagyobb előnye az interaktivitás lehetősége. Míg egy újsághirdetés vagy televíziós reklám esetén a fogyasztó pusztán befogadója az információknak, az Interneten lehetővé válik a kétoldalú kapcsolatot vállalat és ügyfél között. Az egyes fórumok illetve a közösségi oldalak segítségével így a lehető legrövidebb időn belül reagálhatunk vásárlóink észrevételeire, valamint esetleges panaszaikat is hatékonyabban tudjuk kezelni. A hatékony online marketingnek köszönhetően így a professzionális arculatunk megőrzésével is személyesebbé tehetjük cégünket, így hosszú távon több ügyfelet szerezhetünk vállalkozásunk számára.

Hogyan lesznek látogatóinkból vásárlók?

Ne feledjük: legfontosabb célunk, hogy minél több olyan felhasználót érjünk el, akik érdeklődnek a honlapunk tartalma iránt. Az ilyen felhasználók ugyanis nagyobb eséllyel fogják a későbbiekben is felkeresni oldalunkat, a cégünk iránti érdeklődés pedig előbb-utóbb cselekvésre fogják őket ösztönözni. Az online marketing kulcsfogalmának tekinthető konverzió változatos felhasználói tevékenységeket takar. Látogatóink például feliratkozhatnak hírlevelünkre, ingyenesen letölthetik az oldalunkon található programokat, de akár vásárolhatnak is az általunk kínált termékekből. Természetesen nem szabad megfeledkeznünk arról sem, hogy az online marketing a világhálóval együtt dinamikusan fejlődik. A múltban használt eszközök korántsem biztos, hogy a jelenben is működni fognak. Az online erőfeszítések sikerének így a legfontosabb trendekkel kapcsolatos naprakészség, valamint a látogatók viselkedésének megfigyelése egyaránt meghatározó tényezői lesznek.