Aki keresőoptimalizálásba kezd, annak nem árt tisztában lennie a SEO játéktér szabályaival. Talán napjainkra már egyre kevesebb, ám még mindig elég sok olyan honlap tulajdonos van, aki úgy kezd neki oldala „felépítésének”, hogy csak keveset tud a felhasználók és a keresőmotorok preferenciáiról. Főleg azért, mert a SEO dinamikusan változó világában nincsenek „örökérvényű” szabályok. Előfordulhat tehát, hogy az egyik évben sikeresen alkalmazott módszer, a másik esztendőre már elavultnak számít. Mostani írásunkban az idei SEO trendekkel ismertetjük meg olvasóinkat.

Mi a keresőoptimalizálás?

Kétségtelen, hogy az elmúlt években elég sokan próbálták meghatározni a kifejezést. Egy újabb megközelítés szerint a SEO egy ernyőkifejezés: azon alkalmazható módszerek összességére, melyeket azért használhatunk, hogy biztosítsuk weboldalunk láthatóságát, valamint azt, hogy honlapunk tartalma megjelenhessen a keresési eredmények találati oldalán.

Mi a keresőoptimalizálás?
Mi a keresőoptimalizálás?

Az onpage és az offpage SEO módszerek egyaránt változatosak lehetnek. Célja ennek a cikknek, hogy tippeket adjon a honlap láthatóságának növelésére, vagyis az organikus találatok közötti minél jobb helyezés elérésére. Természetesen a keresőmotor marketing jelentős része a fizetett találatokra való optimalizálás is, ám azzal jelen írásunkban nem foglalkozunk.

Miért van szükségünk a keresőoptimalizálásra?

Talán a SEO fontosságát legtisztábban a keresőmotorok által nyerhető forgalom nagysága bizonyítja. Kutatások szerint, 2014-ben a honlapra érkező forgalom közel kétharmada, azaz 64%-a, organikus találatokból származott. Szemben a közösségi média 2%-os, a fizetett találatok 6%-os, a közvetlen keresések 12%-os, illetve az egyéb forrásból történő keresések 15%-os arányával.

Az elmúlt évben, az összes organikus forgalom 90%-a a legnagyobb keresőmotortól származott. Az itteni felhasználók pedig szintén kétharmados (67,6%-os) arányban az első öt találat közül választották ki azt a céget, amelynek termékét megvásárolták, vagy szolgáltatását igénybe vették.
Ezen adatok tükrében tehát – a siker eléréséhez – három dolog biztosan szükséges lehet:

1) Koncentráljuk az organikus találatokra!

2) Legyünk jóban a Google-vel, azaz érjük el, hogy a keresőmotor indexálja oldalunkat.

3) Legyen oldalunk adott keresési eredményre nézve az első öt találat között!

Nézzük, hogyan lehetünk eredményesek a keresőoptimalizálásban, azaz mit kell tennünk a felhasználók és a keresőmotor jóindulatának elnyeréséért.

Mit is keres a Google?

1) Relevancia

A keresőmotorok minden esetben a leginkább releváns találatot keresik a keresési lekérdezésekre. Például figyelik a kereső helyzetét, a napra/évre lebontott keresési előzményeket, stb. Következésképpen, minél pontosabban és részletesebben adjuk meg cégünk adatait, annál jobban tudja beazonosítani a keresőmotor a vállalkozásunkat, illetve társítja azt a releváns eredményekhez.

2) Minőségi tartalom

Ne a kulcsszavak száma miatt aggódjunk! Sokkal sikeresebbek leszünk, hogyha megértjük a felhasználók szándékait és inkább nekik készítjük a cikkeket, mint a keresőmotoroknak. Írjunk rendszeresen hasznos tartalmakat, illetve tegyünk közzé olyan videókat, amelyek segítik a felhasználókat. (pl. az általunk kínált termék használatával kapcsolatosakat).

3) Felhasználói élmény

Legyen oldalunkon könnyű a navigáció, egyértelmű a keresés, valamint rendelkezzen honlapunk belső linkekkel, illetve a hozzá kapcsolódó tartalommal. Minden, ami az oldalunkon tudja marasztalni a látogatókat, illetve fel tudja kelteni érdeklődésüket az oldal további felfedezésére, hasznos lehet a keresőoptimalizálás sikere szempontjából.

4) Oldalunk sebessége

Minél gyorsabban töltődik be az oldalunk, annál inkább felhasználóbarátnak fog bennünket tartani a keresőmotor. Különösen, amióta a mobileszközök megjelentek és a Google útnak indította a – mobilbarát oldalak megkülönböztetésére szolgáló – AMP projektet lényeges, hogy erre is ügyeljünk.

5) Kompatibilitás

Legyen weboldalunk, valamint annak tartalma egyaránt optimalizálva, bármely megadott képernyő méretre és eszközre. Napjainkban a Google az úgynevezett érzékeny webdesignt tartja a mobil optimalizáció követendő módszerének

6) Belső linkelés

Az oldalon belüli linkelés segíthet honlapunk forgalmának növelésében, valamint a Google is bizalmi jelnek tekinti. Ezen felül azonban további előnyei is vannak:
További olvasási lehetőségeket kínál felhasználóinknak
Segít az egyes kulcsszavak rangsorolásának javításában
Segít a Google-nek az oldal feltérképezésében és indexálásában

7) Tekintély

A tekintélyes (hatósági) weboldalban a felhasználók, más weboldalak, valamint a keresőmotorok is megbíznak. Hagyományosan az innét származó visszamutató linkek rendkívül értékesnek tekinthetők, mert az oldal megbízhatóságára utalnak. Minél több ilyennel rendelkezzünk, s minél több jó minőségű tartalommal rendelkezünk, annál valószínűbb, hogy a mi oldalunk is tekintélyes weboldallá fog válni. Igaz, hogy a visszamutató linkek és a rangsorolás közötti összefüggés évről-évre csökken, így idővel már nem lesznek olyan fontosak a backlinkek, mint a korábbiakban.

8) Meta leírások és címtagek

Habár a meta leírások nem feltétlenül javítják a rangsorolásunkat, ám növelhetik az esélyét, hogy a felhasználók a keresés közben a mi oldalunkra kattintsanak. Legyenek a meta tagok 156 karakternél rövidebb hosszúságúak, legyenek világosak, valamint relevánsak a főszövegre, illetve a cikk tartalmára. Hasonló módon, a címtageket is arra használhatjuk, hogy a lehető legtömörebben és legpontosabb módon tájékoztassuk látogatóinkat, az oldalunk tartalmáról.

9) Schema markup

Vonzóbb módon fognak megjelenni a keresési eredményeink, hogyha Schema markupot adunk hozzá oldalunk HTML-kódjához. A Schema jelölés segíteni fog benne, hogy oldalunk a multimédiás színtérre kerüljön, különösen, ha csillagos értékelést, vásárlói véleményt, illetve egyéb hasznos információkat is tartalmaz.

Shema.org recept microadat

Shema.org recept microadat

10) Pontosan kitöltött képek meta része

Nem szabad elfeledkezni a képek felöltése során, hogy annak alt attribútumot is kell tartalmaznia. A Google ugyanis nem képes arra, hogy „lássa” a képeket, de tudja olvasni az alt szöveget. Legyenek a lehető legpontosabbak a feltöltött képek alt leírásai, hiszen ezzel növekszik az esélye, hogy a Google Képkeresőben is megjelenjenek képeink.

11) Örökzöld tartalmak

Ha nem a „gyors győzelmet” jelentő, hangzatos címekkel, de csekély értékű tartalommal bíró híreket, történeteket közlünk, sokkal többet érhetünk el. Döntsünk az átgondolt, hasznos és praktikus tanácsokon alapuló cikkek közzététele mellett, amelyek hosszú távú forgalom növekedést, és kedvező pozíciókat eredményeznek.

12) Megfelelő domén nevek

Kerüljük el a kötőjeles URL címek használatát (pl. kereső-optimalizálás-seo-tippek.hu), illetve az alternatív legfelső szintű domének (.biz .name .info) alkalmazását, mert ezeket a keresőmotor spamnak tekinti. Használjunk inkább alkönyvtár gyökér doméneket használunk (pl. keresőoptimalizálás.hu/kategóriák/seotippek).
Fontoljuk meg, hogy akarunk e kulcsszavakban gazdag doméneket használni. A Google ugyanis az ilyesmi miatt biztosan alapos ellenőrzés alá fogja venni oldalunkat. Legyünk óvatosak az oldal www. előtag nélküli működtetésével is, hiszen ebben az esetben véletlenül vagy akár szándékosan is átirányíthatják a weboldalt. Domain név rendelés itt.

13) Aktualitások és állandó linkek

Legyenek a cikkekhez tartozó főcímek rövidebbek, mint 55 karakter. Győződjünk meg arról, hogy a főcímek szellemesek, vonzók, illetve minél részletesebben ismertetik a tartalmat. (Sokszor e három szempont együttes teljesülése csaknem lehetetlen!) Tartsuk távol magunkat, az olyan kattintás vadász főcímtől, amelymögötti tartalom nem nyújt semmit a felhasználók számára.
Használjunk az állandó linkekben – vagyis a konkrét bejegyzésre mutató hivatkozásokban – is kulcsszavakat. Figyeljünk rá, hogy több kulcsszó használata esetén a legfontosabb szerepeljen első helyen a linkben.

14) Megfelelően kezelt kommentek

Ne kapcsoljuk ki a kommentelés lehetőségét! Legyen szó dicsérő, vagy bíráló hozzászólásokról, a kommentek arra utalnak, hogy a felhasználók érdeklődnek az általunk kínált tartalom, illetve termékek iránt. Figyeljük azonban a komment spamekre, amelyeket a lehető leghamarabb távolítsunk el oldalunkról.

15) Lokális keresőoptimalizálás

Egyre nagyobb szerepet kapnak a helyi keresési eredmények. Nem csoda, hiszen a felhasználók a hozzájuk közel található üzleteket, éttermeket stb. keresik. Ahhoz, hogy e téren is sikeresek legyünk, regisztráljunk a Google Cégem szolgáltatásban. Győződjünk meg róla, hogy pontosan és naprakészen adtuk meg vállalkozásunk paramétereit (pl. telephely, nyitvatartási idő stb.)

Helyi keresőoptimalizálásról

Helyi keresőoptimalizálásról

16) Közösségi jelenlét

Amennyiben nem szorosan a SEO-hoz kapcsolódó technikák közül választunk, akkor honlapunk láthatóságát legegyszerűbb módon a közösségi média segítségével növelhetjük. Ügyeljünk rá, hogy ne személytelen módon közvetítsük a tartalmat, hanem olyan oldalt hozzunk létre, amely ügyfélszolgálati csatornaként működik: ahol a felhasználók és cégünk barátságos, hasznos, és szórakoztató módon találhatnak egymásra.

Mit NEM keres a Google?

17) Kulcsszóhalmozás

Mindenképpen kerüljük el a kulcsszavak túlzott használatát, főképpen akkor, hogyha azok az oldal tartalmának olvashatóságát is befolyásolják. Nem csak azért, mert ez illegális SEO technikának számít, hanem azért is, mert ma már vitatható, hogy a Google mennyire veszi figyelembe a kulcsszavakat a rangsor megállapításánál.

18) Linkvásárlás vagy túlzott linkcsere

Ne vásároljunk hivatkozásokat, hiszen a legértékesebb linkek az oldalunkra természetes módon mutató tekintélyes weboldalakról érkeznek.

19) Zavaró hirdetések

Mondani sem kell, hogy a minduntalan megjelenő, „felugró” hirdetések jelentősen csökkentik a felhasználói élményt, valamint az oldalbetöltést is lassítják.

20) Közbeiktatott mobilalkalmazások

Vigyázzunk, mert ha a látogatók teljes képernyőn, alkalmazást kínáló, letöltendő hirdetést látnak, akkor a Google nem fogja többé mobilbarátnak tekinteni oldalunkat.

21) Kettőzött tartalom

Másik „kedvelt” feketekalapos technika, amely a keresőmotor büntetését vonja maga után. Ha a Google két oldalon a tartalom ugyanazon darabját találja meg – még akkor is ha a saját tartalmunkat másoltuk – akkor ezek közül csak az egyik oldalt fogja indexálni.

22) Rejtett szöveg és linkek

Végezetül: létezik a rangsorolás manipulálásának néhány, további illegális módszere. Ilyen például a fehér szöveg fehér háttéren való szerepeltetése, a szöveg képernyőn kívüli elhelyezése, a szöveg nullára való kicsinyítése, vagy a link elrejtése egyetlen vessző, vagy pont karakterben. Habár ezeket a felhasználók általában nem látják, ám a Google észre fogja venni, s mindig meg büntetni fog érte. Mindenképpen kerülendő tehát, hogy a rangsor manipulálásával próbálkozzunk.

Minden jog fenntartva, seoz.hu

Tetszett a cikk? Ha igen, kérlek oszd meg barátaiddal.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.