INTEC SEO 2020

A Google nem árulja el, hogy pontosan milyen dolgok miatt kerülhet a weboldalunk a találati listák első oldalára. Az évek alatt már kialakult valamiféle gyakorlat, mely segítségével a SEO szakemberek meg tudják tippelni, milyen feladatokat kell ehhez elvégezni.

A Backlinko meg akarta nézni, hogy mi számít a SEO-sok által használt módszerekből, ezért majdnem 12 millió Google keresést tekintett át az elemzése során. Ennek alapján 12 pontban szedte össze, mi az, ami valós, és mi az, ami tévhit a leggyakoribb praktikák közül. Érdemes megismerni az eredményeket, hiszen ezeknek az információmorzsáknak a segítségével lehet ma érvényesülni az egyre telítettebb piacon.

2020-ban mi számít a SEO-ban, és mi nem?

1. Ha egy weboldalnak magasabb az Ahrefs által számított Site Authority értéke, az jobb helyezést is jelent a találati listákon. Ez a mutatószám tehát valódi SEO értéket jelez.

2. A több backlinkkel rendelkező oldalak szintén jobban szerepelnek ezeken a listákon, az elemzés szerint az első helyezettek átlagosan 3,8-szor több viszontlinkkel büszkélkedhetnek, mint a 2-10. helyen álló oldalak.

3. A szakértői tartalom magasan túlszárnyalta a kevésbé alapos cikkeket. A szakértői tartalom mérésére szolgál például a Clearscope.io Content Grade-je.

4. Nincs összefüggés az oldal betöltődési ideje és helyezése között. Ez annak fényében érdekes, hogy a Google nagyon hangsúlyozza az oldalak gyors betöltődésének fontosságát.

5. A hivatkozó domainek magas száma erősen javítja a helyezést. Úgy tűnik, hogy minél több eltérő weboldalról érkeznek a backlinkek, annál jobb az oldal pozíciója a találati listákon.

6. Nincs hatása annak, ha kulcsszavakat használunk a title tagben. Ettől függetlenül a vizsgált oldalak többségében meg volt adva a célzott kulcsszó egésze vagy annak egy része a SEO címben, úgy látszik, ez egy igen erős keresőoptimalizálási szokás.

7. Az Ahrefs által karban tartott mások mérőszám, a Page Authority csak enyhe összefüggésben van a találati listákon elfoglalt helyezéssel.

8. Az első oldalra kerülő tartalmak átlagos hossza 1447 szó, ráadásul a legtöbb esetben az első 10 helyezett majdnem egyforma hosszú cikkeket készített. A tartalommarketing előretörésével mind jobb szövegek készülnek, és aki nem alkalmazkodik, lemarad. A SEO célból felhúzott hosszú szövegek azonban nem maradnak az első helyeken, mert amint valódi olvasókat kapnak, ők érzékelni fogják a rossz minőséget, ezért a Google lerontja a helyezést. Jó minőségű, releváns hosszú szövegekre van szükség.

9. A HTML oldalak méretének nincs befolyása a helyezésre. Tehát nem jelent problémát, ha egy weboldal letöltésekor a Google-nek több adatot kell megmozgatnia, ez nem rontja le a rangsorolást.

10. A rövid URL-ek egy enyhe előnyt élveznek a hosszú URL-ekkel szemben, így, ha lehetséges, érdemes rövidebb webcímet választani. A Google amúgy azt tanácsolja, hogy használjunk egyszerű webcímeket, és kerüljük a feleslegesen bonyolult változatokat.

11. A Schema jelölések használata nincs hatással a helyezésre. A Google által is szorgalmazott jelölőnyelv használatáról korábban élén vita folyt a SEO közösségben, a keresőóriás pedig nem erősítette meg keresőoptimalizálási előnyeit. Ettől függetlenül érdemes használni, mivel a segítségével a Google jobban megérti az adott oldal tartalmát.

12. Ahol több időt töltenek a látogatók, azok az oldalak jobban szerepelnek a találati listákon. A Google továbbra is nagyon fontos minőségjelző szignálnak tartja a felhasználó élményt, és azok a tartalmak, melyeket hosszabb ideig olvasnak az emberek, több SEO előnyt kapnak. Az elemzésben vizsgált oldalakon az olvasók átlagosan 2,5 percig tartózkodtak.

Eredeti bejegyzés: https://backlinko.com/search-engine-ranking

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg barátaiddal!