Tények a keresések mögött – Hogyan böngésznek a felhasználók?

Nem kevesebb, mint 3,25 milliárd weboldalt elemzett a growthbadger.com, hogy jobb képet kaphassanak az egyes iparágak kereséshez való viszonyáról. Az elemzés során a következő szempontokat vizsgálták:

  •  Mennyire támaszkodnak a különböző iparágak a Google-n és Facebookon keresztül való keresésre?
  •  Melyek ezen iparágakon belüli vezető oldalaknak az egyéb fő forgalmi forrásai?
  •  Mely közösségi hálózatok generálják a legtöbb forgalmat iparáganként?
  •  Átlagosan melyek azok a keresők, amelyek a legtöbb forgalmat hozzák a honlapok számára?

Nézzük tehát a vizsgálat eredményeinek legfontosabb megállapításait:

A Google még mindig verhetetlen!

Jól mutatja a legnagyobb keresőmotor egyeduralmát, hogy a keresések több mint 90 %-a Google-n keresztül történik. A különböző iparágakat, piaci réseket tekintve ugyanakkor eltérő azoknak a felhasználóknak az aránya, akik a Google keresőn keresztül jutottak el az adott honlapra.

Leginkább az egészségüggyel és az orvosi ellátással kapcsolatos oldalak támaszkodnak a Google keresőre. Akik ezekre az oldalakra látogatnak, azok 88%-ban a legnagyobb keresőmotoron keresztül jutnak el az adott honlapra. A 60% felett teljesítő kategóriák között az Utazás (Travel), a Tervezés és Fejlesztés (Design and Development), a Személyi Pénzügyek (Personal Finance), a Divat és Szépség (Fashion and Beauty), valamint az Ételek és Receptek (Fodds and Recipes) is helyet kaptak.

Érdekesség, hogy forgalmuk csak kicsivel több, mint felét kapják az Üzlet és Marketing (Business and Marketing) oldalak a Google- n keresztül. A többi kategória 50% alatt végzett. Legkevésbé a – főként kriptovalutákkal (pl. bitcoin) foglalkozó – Crypto kategória támaszkodik a legnagyobb keresőmotorra, amely oldalak forgalmának kevesebb, mint 46%-a származik a Google keresésekből.

Közel kétharmad a Facebooknak!

Ahogyan a Google lényegében egyeduralkodó a keresőmotorok között, úgy figyelhető meg a közösségi oldalak között a Facebook dominanciája. Ami a közösségi média forgalmának több mint 65% -át jelenti: havonta többen látogatják a Facebookot, mint az összes többi közösségi hálózatot együttesen. Jelenleg dobogós még a Twitter (10%) és a Reddit (9%). Előbbi a kriptovalutákra, míg utóbbi a blogoldalakra való keresésekben jeleskedik. A Reddit pedig háromszor akkora forgalmat generál a blogokhoz, mint a YouTube.

A Facebook-ra leginkább támaszkodó rés az Üzleti élet és a Marketing (Business and Marketing), amely összes forgalmának több mint 13% -át a közösségi hálózatról kapja. Minden 100 üzleti oldalakra kereső felhasználóból 75 a Facebookon keresztül jut el a keresése céljáig.

A Facebook továbbá szinte az összes iparágat, piaci rést tekintve vezető közösségi hálózat. Két kivétel létezik: a Design and Development, ahol a You Tube vezeti a listát, valamint a Crypto, ahol a legtöbb forgalom a Twitteren keresztül érkezik.

Az Insta csak kirakatoldal..?

Meglepő, de az Instagramon nagyon kevés forgalmat hoz a weboldalak számára. A népszerű képmegosztó közösségi hálózat az összes piaci rést tekintve 1% alatti forgalmat jelent. Még azok a divat- és szépségápolási márkák, amelyeket az Instagram influencerei indítottak el (például Kylie Cosmetics), is a havi látogatások kevesebb, mint 5% -át szerzik az Instagramon keresztül – míg az ezekre a márkákra történő keresés körülbelül tízszer annyira terhető.

Befellegzett a fizetős tartalmaknak…?

Minden bizonnyal a fizetős blogtartalmak felett is eljárt az idő. Egy átlagos blog forgalmának ugyanis kétharmada származik a keresésekből, amely csaknem teljes egészében (99,8%) organikus keresést jelent. Mindez arra ösztönözheti a keresőoptimalizálással foglalkozókat, hogy jelentősen gondolják át – vagy akár teljesen vessék is el – a fizetős tartalmakkal kapcsolatos stratégiájukat.

Forrás: https://growthbadger.com