Tippek a jobb SEO eredményekhez 2020-ban

A Google folyamatosan változtatja az algoritmusait, és újabb dolgok kapnak nagyobb súlyt a weboldalak minőségének elbírálásakor, míg mások kevésbé fontosak maradnak. Vannak azonban olyan univerzális tanácsok, melyekkel nem lehet tévedni, és 2020-ban sokat dobhatnak a SEO eredményeinken. Ezekből válogattunk most össze egy csokorra valót.

Mobilbarát megjelenés

A Google keresőben végrehajtott keresések majdnem 60%-át már mobiltelefonokról végzik a felhasználók, az okostelefonnal rendelkezők 87%-a legalább napi egyszer használja ezt a funkciót. Közülük pedig 61% inkább az olyan vállalkozással lép kapcsolatba, amelyik mobilbarát webhellyel rendelkezik.
Hogy a sokféle lehetőség között ne vesszünk el, elsősorban ezekre a dolgokra érdemes koncentrálni a mobilbarát kialakítás során:
– Legyen villámgyors az oldalunk.
– A kisebb kijelzőkön is maradjon könnyen olvasható a tartalom.
– Valóban reszponzív megjelenéssel rendelkezzen a weboldal, tehát egyetlen mobilon se kelljen scrollozni vagy az ujjunkkal mozgatni a felületet, hogy minden adathoz hozzáférjünk.
– Ugyanilyen fontos a kinézet, minden elem szolgálja a gyors és könnyű tájékozódást.

Minőségi tartalom

Minden korábbinál fontosabbá vált a minőségi tartalom, a szakértői státusz, ha a Google azt látja, hogy egy témakörben mi vagyunk a szakértők, akkor hozzánk fogja irányítani az érdeklődőket. Ehhez persze szükséges a jó minőségű szöveg, aminek elkészítése pénzbe és időbe kerül, de megéri.

Amint ez megvan, akkor még nem ért véget a feladat, hiszen az elkészült anyagot megfelelően publikálni is kell. Rövid és kapcsolódó címsorokat, releváns külső- és belső linkeket, kiemeléseket, képeket kell hozzáadnunk, hogy az olvasó szemének is jól essen a tartalomfogyasztás.
A fenti formázási feladatok együttese azt eredményezi majd, hogy az olvasók több időt töltenek az oldalon, ezt pedig a Google is érzékeli, és keresőoptimalizálási előnyökkel jutalmazza.

Analitika és elemzés

A SEO eredmények nyomon követéséhez mérnünk kell az oldalunk teljesítményét, ráadásul az adatokat érdemes megmutatni a Google számára is, hogy lássa, hozzánk érdemes irányítani a látogatókat. Emiatt, illetve a Google szoftverek hatalmas tudása miatt érdemes csatlakoztatni a Google Analytics és Google Search Console szoftvereket a weboldalunkhoz.

Az Analytics statisztikát készít nekünk, és rögzíti a felhasználói szokásokat a webhelyünkön. A Search Console segítségével pedig azt tudhatjuk meg, hogy a látogatók mely kulcsszavak felhasználásával jutottak a weboldalunkra, ezeknél hogyan teljesítettünk, és hol van még szükség fejlődésre.

A Google legújabb szolgáltatása pedig a Google Site Kit a WordPress honlapok számára, mely egy fejlett bővítmény, és a WordPress bővítménytárban érhető el. A telepítésével csatlakoztatható a Google Analytics, Google Search Console, Google Adsense és Google PageSpeed Insights a honlapunkhoz, melynek adatait egy helyen, a WordPress adminban láthatjuk.

Közösségi média

A Google fontos faktornak tekinti a weboldalunk közösségi médiában történő megjelenést, a megosztások, lájkok, hozzászólások számát. Ez igaz az olyan platformokra, mint például a Facebook, Pinterest, Twitter, de a saját honlapunk hozzászólásainak számát is figyeli a keresőóriás.

Hogy minél több közösségi interakciót gyűjthessünk be, mi is tehetünk érte. Fontos, hogy legyen a bejegyzéseink felett megosztási lehetőség, WordPress honlapoknál csupán pár kattintással hozzáadható ilyen bővítmény. A saját bejegyzéseinket mi is megoszthatjuk, és ha tevékeny tagjai vagyunk fórumoknak vagy Facebook csoportoknak, ott is megmutathatjuk, mit készítettünk. Csak arra kell figyelni, hogy ne csússzon át a tevékenységünk a spam kategóriába, ezt ugyanis nem csak a különféle közösségi hálózatok, de a Google sem szereti.

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg barátaiddal!