Új SEO változások, többé már nem a backlinkekről szól minden A SEO-hoz sokféle készség szükséges, kitartás, tapasztalat és rafinéria. Mivel ez a terület folyamatosan változik, követni kell a legújabb trendeket, és ezekhez alkalmazkodva lehet elérni a sikereket. A legújabb változások a viszontlinkeket érintik. A Google rájött, hogy mindenki backlinkeket épít, és ezek közül számos hivatkozás a nagy híroldalakról érkezik. Eddig ugyanis biztos receptnek számított, ha a legnagyobb portálokra helyeztünk ki cikket, amely a hitelessége és megbízhatósága miatt meg tudta tolni a keresőoptimalizálási eredményeinket. Ezt vizsgálta felül a Google, mely számos híroldalról érkező backlinket leminősített, és azok már nem érik el a korábbi hatásukat. Az amerikai cég ehelyett már a tartalom gazdagságát figyeli, és a nem kapcsolódó helyekről érkező hivatkozások sokkal kevesebbet érnek. Újra előnybe került a minőségi tartalom, az olyan trükkök, mint a képek alt tagjainak kitöltése, a meta elemek megadása, a jó szöveg, a beillesztett képek és videók gazdagsága. Ezeket mind feltérképezik a Google robotjai, majd a szoftver kiértékeli a látottakat, és így rangsorolja az adott tartalmakat. A SEO-ra továbbra is szükség lesz Természetesen nem szabad leminősíteni a SEO-t, mivel ennek továbbra is komoly jelentősége marad. Bár a találati listák tetején a hirdetések jelennek meg, ezek csak addig szerepelnek ott, míg a hirdetési keret ki nem merül. A keresőoptimalizálás ezzel szemben folyamatosan hozza az eredményeket, melyeket lépésről-lépésre érhetünk el. A Google is értékeli a minőséget, amint egyre jobban rangsorolódnak a tartalmaink, már csak folytatni kell a munkát. Ilyenkor az elért sikereket ritkán veszthetjük el, hacsak mindenestől nem töröljük a teljes oldalunkat. Az egyik legjobb módszer még mindig az, ha olyan kulcsszavakat keresünk a Google segítségével, melynek elfogadhatóan nagy a forgalma, viszont kicsi a verseny iránta. Ezután ezekre kell tartalmat fejlesztenünk, lehetőleg a felhőkarcoló módszer segítségével. Ennél azt vizsgáljuk, hogy a versenytársaink milyen dolgokról írnak, majd ezeket mi is elkészítjük és még adunk a cikkhez valami pluszt, amit csak nálunk találni meg. Így nagyon jó eredményeket érhetünk el. Emellett további módszereket is bevethetünk a még sikeresebb SEO érdekében. Főleg az örökzöld kulcsszavakkal kell foglalkoznunk, ezek azokat a tartalmakat jelentik, melyek sohasem avulnak el. Nincs szezonalitásuk, és mindig elegendő ember érdeklődik irántuk. Ha ilyen cikkeket készítünk, akkor azzal folyamatosan biztosíthatjuk a látogatók utánpótlását a webhelyünknek. Fontos az egyediség is, másolt tartalmakkal nem lehet előre jutni. Ha folyamatosan máshol már megjelent anyagokat használunk fel, azzal azt kockáztatjuk, hogy a Google a teljes weboldalunk leminősíti, és a jól teljesítő bejegyzéseink is látogatókat veszítenek. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy más tartalmait nem közölhetjük újra, ilyenkor csak megfelelően jelölni kell, honnan származik az anyag, és kitől lett átvéve. A fenti jótanácsokat betartva sokkal sikeresebbé válhat a SEO-nk, mintha csak úgy vaktában csinálnánk. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy az eredményekhez idő kell, hiszen a Google számára akár hónapokba is telhet egy új tartalom vagy a változtatások feltérképezése. A versenytől függően pedig akár még tovább is kell várnunk, hogy a jól elkészített anyagink végre teljesítsenek, és ingyen látogatókat szállítsanak nekünk. Ha ez megtörténik, akkor már csak vásárlókká vagy ügyfelekké kell konvertálnunk őket.

A SEO-hoz sokféle készség szükséges, kitartás, tapasztalat és rafinéria. Mivel ez a terület folyamatosan változik, követni kell a legújabb trendeket, és ezekhez alkalmazkodva lehet elérni a sikereket.

A legújabb változások a viszontlinkeket érintik. A Google rájött, hogy mindenki backlinkeket épít, és ezek közül számos hivatkozás a nagy híroldalakról érkezik. Eddig ugyanis biztos receptnek számított, ha a legnagyobb portálokra helyeztünk ki cikket, amely a hitelessége és megbízhatósága miatt meg tudta tolni a keresőoptimalizálási eredményeinket.

Ezt vizsgálta felül a Google, mely számos híroldalról érkező backlinket leminősített, és azok már nem érik el a korábbi hatásukat. Az amerikai cég ehelyett már a tartalom gazdagságát figyeli, és a nem kapcsolódó helyekről érkező hivatkozások sokkal kevesebbet érnek.

Újra előnybe került a minőségi tartalom, az olyan trükkök, mint a képek alt tagjainak kitöltése, a meta elemek megadása, a jó szöveg, a beillesztett képek és videók gazdagsága. Ezeket mind feltérképezik a Google robotjai, majd a szoftver kiértékeli a látottakat, és így rangsorolja az adott tartalmakat.

A SEO-ra továbbra is szükség lesz

Természetesen nem szabad leminősíteni a SEO-t, mivel ennek továbbra is komoly jelentősége marad. Bár a találati listák tetején a hirdetések jelennek meg, ezek csak addig szerepelnek ott, míg a hirdetési keret ki nem merül. A keresőoptimalizálás ezzel szemben folyamatosan hozza az eredményeket, melyeket lépésről-lépésre érhetünk el.

A Google is értékeli a minőséget, amint egyre jobban rangsorolódnak a tartalmaink, már csak folytatni kell a munkát. Ilyenkor az elért sikereket ritkán veszthetjük el, hacsak mindenestől nem töröljük a teljes oldalunkat.

Az egyik legjobb módszer még mindig az, ha olyan kulcsszavakat keresünk a Google segítségével, melynek elfogadhatóan nagy a forgalma, viszont kicsi a verseny iránta. Ezután ezekre kell tartalmat fejlesztenünk, lehetőleg a felhőkarcoló módszer segítségével. Ennél azt vizsgáljuk, hogy a versenytársaink milyen dolgokról írnak, majd ezeket mi is elkészítjük és még adunk a cikkhez valami pluszt, amit csak nálunk találni meg. Így nagyon jó eredményeket érhetünk el.

Emellett további módszereket is bevethetünk a még sikeresebb SEO érdekében. Főleg az örökzöld kulcsszavakkal kell foglalkoznunk, ezek azokat a tartalmakat jelentik, melyek sohasem avulnak el. Nincs szezonalitásuk, és mindig elegendő ember érdeklődik irántuk. Ha ilyen cikkeket készítünk, akkor azzal folyamatosan biztosíthatjuk a látogatók utánpótlását a webhelyünknek.

Fontos az egyediség is, másolt tartalmakkal nem lehet előre jutni. Ha folyamatosan máshol már megjelent anyagokat használunk fel, azzal azt kockáztatjuk, hogy a Google a teljes weboldalunk leminősíti, és a jól teljesítő bejegyzéseink is látogatókat veszítenek. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy más tartalmait nem közölhetjük újra, ilyenkor csak megfelelően jelölni kell, honnan származik az anyag, és kitől lett átvéve.

A fenti jótanácsokat betartva sokkal sikeresebbé válhat a SEO-nk, mintha csak úgy vaktában csinálnánk. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy az eredményekhez idő kell, hiszen a Google számára akár hónapokba is telhet egy új tartalom vagy a változtatások feltérképezése. A versenytől függően pedig akár még tovább is kell várnunk, hogy a jól elkészített anyagink végre teljesítsenek, és ingyen látogatókat szállítsanak nekünk. Ha ez megtörténik, akkor már csak vásárlókká vagy ügyfelekké kell konvertálnunk őket.

Nincs optimalizálva a weboldalad? Nem teljesít jól a keresőben? Segítünk!

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg barátaiddal!