software engineering background
[dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”20″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″][ultimate_heading main_heading=”Múltból a jelenbe… és a jövőbe – 1. rész ” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left” spacer=”line_only” spacer_position=”middle” line_height=”1″][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”20″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

Vitathatatlan, hogy Google szinte minden nap változtatja a rangsorolási algoritmust. Néha tudunk róla, máskor nem. Egyes változtatások észrevétlen maradnak, más módosítások viszont feje tetejére állítják a keresési eredmények találati listáját. Nézzük tehát, milyen algoritmus-frissítések voltak az elmúlt 8 évben, és hogyan tudjuk azokat a javunkra fordítani a keresőoptimalizálás szempontjából.

[ultimate_heading main_heading=”Panda” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left” spacer=”line_only” spacer_position=”middle” line_height=”1″][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”20″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

Minden 2011-ben kezdődött, amikor is a Google bemutatta első Panda algoritmusának frissítését. A keresőmotor akkor a keresési eredmények javítását tűzte ki céljául. A Panda a szürke kalapos SEO elleni harc kezdetét jelentette az alacsony minőségű tartalmakkal szemben. Ami öt hosszú éven keresztül különálló algoritmusként működött, míg nem 2016-ban a Google beépítette azt a saját mag-algoritmusába. A Google kijelentése szerint mindez azért történt, mert a keresőmotor már nem számít jelentős változásokra a keresési eredmények szempontjából. – vagyis ekkora a felhasználók megszokhatták, hogy a gyenge színvonalú tartalmak a Google büntetését vonják maguk után.

[ultimate_heading main_heading=”Milyen problémákat kíván megoldani?” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left” spacer=”line_only” spacer_position=”middle” line_height=”1″][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”20″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]
  • lemásolt tartalom
  • túlzott kulcsszó használat
  • gyenge színvonalú, illetve nem releváns tartalom
  • felhasználó által generált spam
[dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”20″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″][ultimate_heading main_heading=”Mit tehetünk?” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left” spacer=”line_only” spacer_position=”middle” line_height=”1″][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”20″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

Mindenekelőtt, koncentráljunk az oldalon belüli duplikált tartalmakra. Végezzük rendszeres helyszíni ellenőrzéseket a kettőzött tartalmak kiszűrése érdekében. A külső másolás ugyanakkor szintén probléma lehet. Ajánlott tehát rendszeresen ellenőrizni a Copyspace segítségével a másolás gyanús oldalakat. Vannak azonban olyan üzletágak (mint például a több száz terméket forgalmazó online áruházak), amelyek egyszerűen nem rendelkeznek 100%-ban egyedi tartalmakkal. Amennyiben nálunk is ez a helyzet, akkor próbáljunk meg a lehető legtöbb egyedi és kiemelkedő termékleírást készíteni az adott oldalra. Jó megoldás lehet az is, hogy megengedjük a felhasználóknak a termék használatával kapcsolatos tapasztalatok kommentelését, valamint értékelések írását, és így tovább. A gyenge tartalom minőségének javítása érdekében pedig természetesen azt is megtehetjük, hogy új, eredeti és hasznos információkkal látjuk el az érintett oldalakat.

A túlzott kulcsszó használatot alkalmazó oldalak felülvizsgálata szintúgy kötelező tevékenység, amennyiben a Panda-t szeretnénk távol tartani weboldalunktól. Szóval, nézzük át a címekben található kulcsszavakat, a meta tagcímkéket, a weboldal „body” részét és H1 részét, hogy biztosak legyünk benne, nem történik túlzott kulcsszó használat a weboldalunk egyetlen részében sem.

[ultimate_heading main_heading=”Pingvin” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left” spacer=”line_only” spacer_position=”middle” line_height=”1″][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”20″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

A Google második lépése a spamek elleni küzdelemben a 2012-ben útjára indított Pingvin frissítés volt. Dióhéjban, ennek az algoritmusnak a fő célja a múltban és a jelenben is, hogy rontsa a manipulatív hivatkozásúnak tartott oldalak besorolását. Hasonlóan a Pandához a Pingvin is 2016 óta csatlakozott a Google mag-algoritmushoz. Jelenleg tehát a frissítés valós időben folyamatosan dolgozik – a linkspamek azonosítása érdekében –weboldalak backlink-profiljának vizsgálatán.

[ultimate_heading main_heading=”Milyen problémákat kíván megoldani?” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left” spacer=”line_only” spacer_position=”middle” line_height=”1″][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”20″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]
  • Linkek spamszerű oldalakról
  • Hivatkozások a helyileg releváns webhelyekről
  • Fizetett linkek
  • Linkek túlzottan optimalizált horgonyszövegekkel
[dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”20″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″][ultimate_heading main_heading=”Mit tehetünk?” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left” spacer=”line_only” spacer_position=”middle” line_height=”1″][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”20″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

Először is: azonosítsuk az ártalmas hivatkozásokat. Érdemes megjegyezni, hogy a különböző szoftverek eltérő módszereket és képleteket használnak adott linkek káros hatásainak meghatározása során. Szerencsére a SEO SpyGlass Penalty Risk ugyanazt a képletet használja a káros linkek mérése során, mint a Pingvin.

Amennyiben észleltük a spam tevékenységet, akkor először is próbáljuk meg kérni a profilunkban található spamszerű linkek eltávolítását. Mégpedig oly módon, hogy kapcsolatban lépünk az érintett oldal webmesterével. Ha azonban tonnányi ártalmas hivatkozást találunk, akkor az egyetlen lehetőségünk, hogy a Google Disavow Tool használatával eltávolítjuk ezeket a linkeket.

Nagyon ajánlott továbbá a linkprofil növekedés folyamatos monitorozása is. A szokatlan „tüskék” a linkprofilunkban jelzés lehet arra vonatkozóan, hogy valaki spammelni próbálja az oldalunkat. Valószínű, hogy egy-két ilyen linkért még nem fognak bennünket megbüntetni, de a mérgező visszamutató hivatkozások hirtelen beáramlása miatt bajba kerülhetünk. Összességében pedig a linkprofil folyamatos vizsgálatának legnagyobb előnye, hogy ellenőrizni tudjuk az újonnan szerzett hivatkozásokat.

[ultimate_heading main_heading=”EMD (Exact Match Domain)” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left” spacer=”line_only” spacer_position=”middle” line_height=”1″][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”20″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

Az Exact Match Domain frissítést a Google 2012-ben mutatta be. A frissítés mögött az volt a cél, hogy azokat a pontosan egyező doméneket célozzák meg, amelyek ugyanazon a név alatt gyenge tartalommal bíró, rossz minőségű webhelyeket kínáltak. Ami azért történt, mert a SEO ezen időszakában nagyon gyorsan léptek előre a rangsorban az ezen doméneket megvásárló és ezzel illegális keresőoptimalizálást folytató webhelyek.

[ultimate_heading main_heading=”Mire összpontosít?” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left” spacer=”line_only” spacer_position=”middle” line_height=”1″][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”20″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

Gyenge tartalommal bíró, pontos egyezéssel bíró doménekre.

[ultimate_heading main_heading=”Mit tehetünk?” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left” spacer=”line_only” spacer_position=”middle” line_height=”1″][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”20″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

Szögezzük le, hogy nincsen semmi baj a pontos egyezéssel bíró domén használatával. Az egyetlen feltétele, hogy mindezt biztonságosan tegyük: az adott webhelyen minőségi tartalmat kínáljunk! Sőt, nem is javasolt teljes egészében eltávolítani ezeket a gyenge színvonalú oldalakat. Próbáljuk meg inkább javítani a már meglevő oldalainkat eredeti és új tartalmakkal.

Jó ötletnek bizonyulhat a linkprofil ellenőrzések rendszeres futtatása is annak érdekében, hogy azonosítsuk, valamint kiszűrjük az azonos bizalmi jellel rendelkező bejövő, spamszerű linkeket. Ezek után pedig az egyetlen helyes és logikus út a minőségi linképítés, hiszen továbbra is ezek számítanak a legfontosabb jeleknek az oldal megbízhatósága, valamint tekintélye szempontjából.

[ultimate_heading main_heading=”Pirate” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left” spacer=”line_only” spacer_position=”middle” line_height=”1″][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”20″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

Valószínűleg még mindig emlékszünk arra a napra, amikor a kalóz tartalmú webhelyeket rangsoroltak a keresési eredményekben, és az egész világhálón keresztül folyt a kalózkodás Természetesen ezt meg kellett állítani. Erre a Google 2012-ben reagált a javított Pirate Update frissítéssel, amelynek célja, hogy büntesse azon oldalakat, amelyek tömegesen sértik meg a szerzői jogokat. Vegyük azonban figyelembe, hogy a frissítés nem jár azzal, hogy a webhelyet eltávolítják az indexből, pusztán alacsonyabb rangsorolással bünteti az elkövetőt.

[ultimate_heading main_heading=”Mire összpontosít?” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left” spacer=”line_only” spacer_position=”middle” line_height=”1″][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”20″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

A szerzői jogok megsértésére

[ultimate_heading main_heading=”Mit tehetünk?” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left” spacer=”line_only” spacer_position=”middle” line_height=”1″][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”20″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

Itt nem igazán lehet sok tanácsot adni. Legjobb dolog, amit tehetünk, hogy az eredeti tartalmakat készítünk, illetve nem teszünk közzé mások által kínált tartalmakat az adott weboldal engedélye nélkül. A kalózkodás elleni háború azonban még messze nem ért véget. Egyszóval, amennyiben észrevesszük, hogy a konkurencia kalóz tartalmat használna, akkor csak a Google tud segíteni. Ebben az esetben küldjünk hivatalos kérelmet a keresőmotor számára a „Tartalom eltávolítás” funkcióval, amelyet a Google Eszközökből érhetünk el. Ezt követően a keresőmotor jogi csapata kezeli a kérésünket, aki az indexelt tartalmak vagy webhelyek esetében manuális beállításokkal tudja megoldani a problémát.

Folytatás itt olvasható.