Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez 2019
Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez 2019
[dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”10″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

Csaknem naponta változtatja a Google a rangsorolási algoritmust. Habár nem mindegyiket vesszük észre, de amelyekről tudomást szerzünk, azok általában jelentősen átrendezik az oldalak keresőbeli erősorrendjét. Folytatva előző írásunkat, elmúlt nyolc év további algoritmus-frissítéseit, valamint az ahhoz kapcsolódó jó gyakorlatokat mutatjuk be.

[ultimate_heading main_heading=”Hummingbird / RankBrain” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left”][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”10″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

A Google egyik legfontosabb algoritmus frissítése a 2013-as Hummingbird, amely arra koncentrál, hogy megértse a keresési lekérdezés tényleges tartalmát, valamint a valódi keresési szándéknak megfelelő találatokat nyújtson. Főként azt célozza, hogy az egyedi, rövid és nem természetesen ható kulcsszavak helyett, hosszabb, a hétköznapi társalgásban is előforduló kifejezésekre lehessen keresni. A 2015-ös RankBrain gépi tanulási rendszer a Hummingbird kiegészítéseként működik. Figyelembe veszi a korábbi felhasználói viselkedés adatait, amely alapján segít a Google-nek feldolgozni és választ adni a szokatlan, egyedi, és eredeti lekérdezésekre is.

[ultimate_heading main_heading=”Mire összpontosít?” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left”][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”10″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

• Long-tail kulcsszavak
• Ismeretlen keresési lekérdezések
• Természetes nyelv használatának erősítése
• Felhasználói élmény elősegítése

[ultimate_heading main_heading=”Milyen jó gyakorlatot kövessünk?” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left”][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”10″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

Terjesszük ki a kulcsszó kutatást. A tartalom diverzifikálása – azaz szerteágazóbba tétele – érdekében fordítsunk kiemelt figyelmet a kapcsolódó keresésekre, valamint a szinonimákra Különösen a címekben és a meta leírásokban képesek a keresőmotorok egyre inkább feldolgozni a természetes nyelvet, illetve kiszűrni a természetellenes megfogalmazásokat. Fedezzük fel a versenyelemzés eszközök segítségével a vezető versenytársak által használt kulcsszavakat is!
Természetesen, ne felejtsük el, hogy a fent említett tényezők mellet létfontosságú: a felhasználói élmény javítása. Tartsuk hát szemmel ezt a Google Analytics-ben. Különös tekintettel a visszafordulási arányra, valamint a felhasználók által a weboldalunkon töltött átlagos időre, azaz a munkamenet időtartamára.

[ultimate_heading main_heading=”Pigeon/Possum” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left”][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”10″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

A 2014-ben megjelent Pigeon frissítés jelentős előrelépést jelentett a rangsorban a helyi könyvtároldalak számára, valamint szorosabb kapcsolatot teremtett a Google Webkereső és Térképkereső között is.
Két évvel később elindult a Possum frissítés, amellyel a Google – a kereső fizikai helyétől függően – változatosabb keresési eredményeket kínált a felhasználók számára. Alapvetően, minél közelebb vagyunk az adott üzlet címéhez, annál nagyobb eséllyel találkozhatunk vele a keresési eredmények között. Még kis különbség a lekérdezés megfogalmazásban is eltérő eredményeket nyújthat. Érdemes megemlítenünk, hogy a Possum azokat vállalkozásokat is előrébb rangsorolja, akik az általunk keresett üzletágban, de fizikailag a tartózkodási helyünkön kívül találhatók.

[ultimate_heading main_heading=”Mire koncentráltak a frissítések?” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left”][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”10″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

• A helyi keresési eredményekben több tekintélyes és jól optimalizált webhely megjelenítése.
• A kereső fizikai helyéhez közelebb levő keresési eredmények megjelenítése.

[ultimate_heading main_heading=”Milyen jó gyakorlatot kövessünk?” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left”][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”10″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

A hagyományos keresőoptimalizálásban alkalmazandó tényezők ismerete egyre fontosabbá válik a helyi keresőoptimalizálásban is. Jelenleg, a helybeli cégeknek az on-page, vagyis az oldalon belüli SEO-ra kell koncentrálniuk.

Hozzunk létre ennek érdekében a Google helyi indexében egy Google Cégem oldalt a vállalkozásunk számára. Figyeljünk továbbá a cégünk nevére, címére és telefonszámára, hiszen ezeknek az összes helyi listán összhangban kell egymással lenniük.

Egyik legnagyobb érték a releváns helyi könyvtárakban való megjelenés. A Pigeon frissítés a helyi könyvtáraknak nagy löketet adott a rangsorban. Miközben, tehát egyre nehezebb feljutni a legjobb találatok közé a rangsorban, egyre könnyebb bekerülni a feltehetően magas rangsorolásra számító helyi, céges könyvtárakba.

[ultimate_heading main_heading=”Fred” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left”][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”10″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

A Google Fred a keresőmotor másik frissítésének nem hivatalos neve. Az algoritmus vadászik a túlzott reklámokra, a kevéssé értékes tartalmakra, valamint a felhasználók számára nem értékes weboldalakra. Az algoritmus azokat a weboldalakat bünteti a legszigorúbban, amelyeknek semmi más céljuk nincsen, mint a hasznos információk közvetítése helyett a bevételszerzés.

[ultimate_heading main_heading=”Milyen problémákat kíván megoldani?” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left”][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”10″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

• Weboldalak agresszív bevételszerzési tevékenysége
• Félrevezető vagy megtévesztő hirdetések
• Felhasználói élménnyel kapcsolatos problémák és akadályok
• Gyenge mobilkompatibilitás
• Vékony, csekély értékű tartalmak

[ultimate_heading main_heading=”Milyen jó gyakorlatot kövessünk?” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left”][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”10″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

Semmi gond nincsen azzal, hogyha hirdetéseket helyezünk a webhelyünkre. Csupán ügyeljünk a reklámok mennyiségére és helyére. Nem szerencsés, hogyha a hirdetések megakadályozzák a tartalom elolvasását.

Végezzünk továbbá a Google Quality Rater segítségével önértékelést a saját webhelyünkön. Kutassuk fel az oldalunkon található „vékony” tartalmakat, oldjuk meg a problémát, valamint dolgozzunk a felhasználói élmény javításán.

[ultimate_heading main_heading=”Mobil Friendly Update” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left”][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”10″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

A Google 2015-ben kijött ezen frissítése Mobilegeddon néven ismeretes. Célja, hogy a mobileszközökre optimalizált oldalaknak jobb, a nem-mobilbarát oldalaknak pedig rosszabb besorolást adjon.

Igaz, hogy hamarosan mindez már nem lesz elegendő. Ebben az évben ugyanis a Google a Mobile First indexelést is bemutatta, melynek alapján a Google elsőként a mobileszközökön való megjelenést veszi figyelembe az indexelésnél. Csak utána nézi az asztali verziót, sőt csak azokat az oldalakat indexeli, amelyek mindkét változatot képesek – lehetőleg ugyanolyan módon – megjeleníteni a felhasználók számára.

[ultimate_heading main_heading=”Mire összpontosít?” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left”][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”10″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

Az összes weboldalra – függetlenül attól, hogy mobil-barát megjelenésűek vagy sem.

[ultimate_heading main_heading=”Mi a sikeres optimalizálás titka?” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left”][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”10″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

Ha kíváncsiak vagyunk rá, hogy bekerültünk –e Mobile First indexbe, akkor ellenőrizzük a Keresési Konzolt. Ha még nem kaptunk erről szóló értesítést, akkor egyelőre még nem, de vizsgáljuk meg, hogy a robots.txt fájl nem korlátozza –e a Google keresőbotját az oldal feltérképezésében.

Tegyük oldalunkat mobilbaráttá! Erre a Google az úgynevezett érzékeny webdesign alkalmazását ajánlja. Ha pedig weboldalunk készen áll, akkor futtassunk le egy mobil-barát tesztet, hogy lássuk, megfelel –e a keresőmotor követelményeinek. Amennyiben dinamikus kiszolgáló vagy külön URL-címmel rendelkezünk, akkor győződjünk meg róla, hogy a mobil és az asztali webhely ugyanolyan tartalmat kínál – beleértve ebbe a metaadatokat, illetve a strukturált adatokat is.

[ultimate_heading main_heading=”Page Speed Update” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left”][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”10″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

Nézzük, végül a Google legutóbbi frissítését, amely 2018. júliusában indult útjára és a weboldalak mobileszközökön való betöltésének sebességére koncentrál. A frissítés nyomán a gyorsabb weboldalak magasabb besorolását kaptak a keresési találatok között. Kiderült, hogy a frissítés után az oldalak Optimalizálási Pontszáma szoros kapcsolatot mutat a Google találatok között elért helyezéssel. De ami még fontosabb: a magas Optimalizálási Pontszámú, ámde lassan betöltő oldalak besorolását nem rontotta a frissítés.

Ebből következik, hogy az oldalak Optimalizálást Pontszáma az első helyen áll, így leginkább annak fejlesztésére kell koncentrálnunk.

[ultimate_heading main_heading=”Mire összpontosít?” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left”][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”10″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

A lassan betöltődő és alacsony Optimalizálási pontszámmal rendelkező oldalakra.

[ultimate_heading main_heading=”Milyen jó gyakorlatot kövessünk?” default_sub_heading=”Útmutató a Google algoritmus frissítésékhez ” alignment=”left”][/ultimate_heading][dfd_spacer screen_wide_resolution=”1280″ screen_wide_spacer_size=”10″ screen_normal_resolution=”1024″ screen_tablet_resolution=”800″ screen_mobile_resolution=”480″]

Jelenleg 9 olyan tényező létezik, amely a hivatalos Google-közlés szerint befolyásolja az Optimalizálási Pontszámot. Egyszóval: miután elemeztük az oldalunk betöltési sebességét és felfedeztük – remélhetőleg a nem – gyenge pontjait, vegyük figyelembe az alábbi 9 szabályt az Optimalizálási Pontszám javításához.

• Próbáljuk meg elkerülni a céloldal átirányítását.
• Csökkentsük a fájl méretét a tömörítés engedélyezésével.
• Javítsuk a kiszolgáló válasz idejét.
• Vezessünk be a gyorsítótárba való mentést.
• Minimalizáljuk az erőforrásokat. (HTML, CSS, JavaScript)
• Optimalizáljuk a képeket.
• Optimalizáljuk a CSS-delivery-t.
• Adjunk prioritást a látható tartalomnak.
• Távolítsuk el a megjelenítést blokkoló JavaScript-et.

Első rész itt olvasható.

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg barátaiddal!