Dupla vagy minden – Hogyan lendítsük fel webáruházunk eladásait?

Bizony, egy webáruház felépítése és működtetése még nagyobb kihívás lehet a hagyományos honlap készítéséhez képest. Itt ugyanis még nagyobb rendnek kell uralkodnia, s a webtervezésnek tökéletes összhangban kell lenni online üzletünk céljaival, valamint a vásárlói igények kielégítésével. Nem is beszélve arról a rendkívül összetett rendszerről, amelyen keresztül a vevőink megismerkedhetnek az általunk kínált árukkal, szolgáltatásokkal, vagyis az egyes termék- és kategóriaoldalak létrehozásáról és működtetéséről.

A siker kulcsa: korai tervezés és sokoldalú szakértelem

Ebből is látszik, hogy a webáruházak keresőoptimalizálása nagyon különbözik a hagyományos SEO-tól. Ahhoz ugyanis, hogy online boltunk eredményes legyen, többféle tudományban kell jártasnak lennünk. Már a tervezés korai szakaszában üzletünk, illetve a weboldal igényei alapján kell kialakítanunk a keresőoptimalizálását. A SEO tevékenységre a webáruházunk alapjainak lefektetése előtt kell gondolunk. Nem pedig azután, hogy online üzletünk már megkezdte működését.

Ha eredményesek szeretnénk lenni ezen a téren, akkor szükségünk lesz olyan webdizájnerre, aki kifejezetten az e-kereskedelemmel kapcsolatos honlap tervezésében jártas. Aki tapasztalt és csapatként tud együttműködni a SEO tanácsadóval, az elemzővel, a konverziós ráta optimalizálóval, valamint minden, az online üzletünk sikerén munkálkodó emberrel.

A webáruház készítése megköveteli a tanácsadótól, hogy többféle tudományban legyen jártas. Meg kell értenie az emberi pszichológiát, az átkattintási arány optimalizálását, elemzését, a webtervezést és -fejlesztést, a közösségi médiamarketinget, a kommunikációt, a szövegírást, a felhasználhatóságot, a honlap által közvetített felhasználói élményt és még sorolhatnánk. Mindezek mellett a legjobb e-kereskedelemmel foglalkozó SEO specialisták pedig rendelkeznek azzal a képességükkel is, hogy mélységeiben tudják megérteni és látni az online üzletünkben működő kiskereskedelmi funkciókat.

Mostani cikkünkben azokat a kérdéseket, problémákat tárgyaljuk, amelyek leggyakrabban fordulhatnak elő a webáruház indítása, működtetése során. Íme, a 17 Legjobb SEO taktika, amellyel megduplázhatjuk a webáruházunk eladásait.

top tippek webáruház optimalizáláshoz

1. kérdés : Hogyan tudjuk kezelni azokat az árukat, amelyek jelenleg nincsenek raktáron?

Ilyen termékek esetén gyakori hiba az oldalak törlése vagy más árucikkekre való kicserélése. De akik ilyesmit csinálnak, nem gondolnak arra, hogy az adott áru később újból kapható lesz. Nem is beszélve a termékoldalra mutató linkekről, amelyek ilyenkor félreinformálják a más oldalról ideérkező vásárlókat.

Célszerűbb tehát meghagyni ezeket az oldalakat eredeti állapotukban. Ne töröljük, ne rejtsük el, és ne is cseréljük ki őket más termékekre. Nem érdemes más terméket sem hozzáadnunk, hiszen ha a felhasználó például a tavaszi kollekcióból származó kék színű farmert keresi, akkor azt az árut is szeretné megtalálni. Ne irányítsuk át más oldalra se látogatóinkat, hanem felhasználóbarát módon közöljük velük, hogy az adott termék jelenleg nincsen raktáron.

Megtehetjük azonban, hogy hasonlóan fontos alternatívákat kínálunk számukra. Például ajánlhatjuk ugyanazt a terméket más színben, más márkával, sőt annak újabb modelljét vagy verzióját is. De kínálhatunk nekik ugyanabból a termékkategóriából más árut is, hogyha az újonnan kínált áru megfelel az eredetileg keresett termék árának és minőségének.

Ne felejtsük el tájékoztatni se a felhasználókat, hogy az általuk keresett áru várhatóan mikor lesz újra a készletünkben. Ha dátummal is feltüntetjük az oldalon is az adott termék „visszatérésének” időpontját, akkor tudni fogják, hogy mikor kell weboldalunkra újra ellátogatniuk.

Ajánljunk fel annak a lehetőségét is, hogy a készleten nem levő termékekre leadhassák vásárlóink egy későbbi időpontra a rendelést, majd a termék megérkezésekor e-mailben is tájékoztassuk őket erről. Rendszerint élni szoktak ezzel a lehetőséggel, hiszen azok a leendő vásárlók, akik valóban akarják az adott terméket, nem bánják, hogyha még várniuk kell rá néhány napot.

2. kérdés: Mit csináljunk az elavult/lejárt termékekkel?

Jól tudjuk, hogy minden webáruházban találhatóak olyan termékek, amelyek soha nem lesznek újra raktáron, mert elavultak vagy lejártak (pl. a fogyasztói elektronikai cikkek vagy divatruházati termékek). Ha töröljük ezeket a folyamatosan újabb stílusra cserélődő termékoldalakat, akkor elveszítjük az általuk megszerzett SEO értéket.

Ellenben, a törlés helyett számos lehetséges megoldás közül választhatunk. Ilyen például az állandó 301-es átirányítás (301 permanent redirect) is. Ha a lejárt terméket felcseréljük egy újabb modellre, akkor az állandó átirányítás el fogja mondani a Googlenek, hogy az újabb verzió URL címét kell rangsorolnia, így megőrizhetjük az adott oldal SEO értékét is.

Ha léteznek olyan áruk, amelyek a lejárt elemekkel megegyező célt szolgálnak, akkor az oldalt közvetlenül irányítsuk át azokat az adott termék fő kategóriájába (parent category). Ha pedig ilyen termékek nincsenek, akkor még mindig választhatjuk az oldal teljes, 410-es státusz kóddal való törlését, amely értesíti arról a Google-t az oldal végleges és visszavonhatatlan eltávolításáról

Különösen általános termékek esetén érdemes az adott URL újrahasznosítása mellett döntenünk. Mivel ilyenkor a műszaki leírások és a modellel kapcsolatos adatok nem tekinthetők relevánsnak, így ennél megoldásnál az oldal megőrizheti tekintélyét és a Googleben való rangsorolás esélyét is növelhetjük. Persze, az értékes információkat hordozó elemek megérdemlik, hogy tovább létezzenek. Hagyjuk hát sértetlenül ezeket az oldalakat, hogy útmutatásként szolgáljanak jövőbeni látogatóink részére.

3. kérdés: Hogyan kezeljük a szezonális termékeket?

Találhatóak-e webáruházunkban olyan termékek, amelyek szezonálisak, vagyis csak az év egy adott időszakában kaphatók vagy időszakosan produkálnak kiemelkedő forgalmat (pl. fürdőruha, szaloncukor stb.)? Koncentráljunk a termékkategóriák kihangsúlyozására. Hivatkozzunk a szezonális termékekre a termékoldalak leírásában található linkek segítségével.

Gyakori megoldás az úgynevezett breadcrumbs használata. A magyarul „kenyérmorzsának„ fordítható kifejezés a SEO világában nem jelent mást, mint a felhasználói felületeken alkalmazott navigációs eszközt. Ami honlapunk főoldaláról a keresett kifejezést tartalmazó weblapig vezető legrövidebb utat jelenti. Ha például üzletünk fürdőnadrágokat is árul, akkor a breadcrumb, a Főoldal » Ruházat » Szezonális termékek » Fürdőnadrágok elérési utat fogja jelenteni. Amennyiben az adott termék évente új kollekcióval jön ki, akkor egyszerűen csak adjunk egy évet az URL címhez. Például: ami a tavalyi esztendőben a weboldal.hu/kategória-alkategória/termék-neve-2012/ nevet viselte, azt idén – 301-es paranccsal – a weboldal.hu/kategória-alkategória/termék-neve-2013/ oldalra irányíthatjuk át.

4. kérdés: Hogyan tudjuk kezelni a SEO szempontból az új termékeket?

Amikor új árut vezetünk be, akkor rendkívül lényeges, hogy a keresőmotor mennyire gyorsan rangsorolja a termékprofilunk fiatal szereplőjét. Itt kritikus fontosságú, hogy jó információs-, weboldal-, illetve belső link szerkezetet hozzunk létre. Hivatkozzunk honlapunkról az egyes kategóriákra, illetve a kategória szintekről a termékoldalakra. Végezzük el a kategóriaoldalakról a termékoldalakra való hivatkozást is, hogy a Google gyorsabban tudja megtalálni és indexálni tartalmunkat. Ne feledkezzünk meg az adott oldal témájának optimalizálásáról sem.

5. kérdés: Hogyan gondozzuk azokat a termékoldalakat, amelyek kevés vagy semmilyen egyedi tartalommal nem rendelkeznek?

Tény, hogy kevés üzlet gondoskodik arról, hogy termékoldalain egyedi tartalmakat jelenítsen meg. De ha minden termékinformációt a gyártó adatbázisából veszünk át, akkor a Google azt másolt tartalomnak fogja tekinteni, s azt az oldal lefokozásával büntetheti. Nem jobb a helyzet azoknál az oldalaknál sem, amelyek alig tartalmaznak többet az adott termék fotójánál, hiszen így nem tudja se a keresőmotor, se a felhasználó megérteni az adott weboldal tartalmát.

Kezdjük tehát azzal, hogy a különböző web analitikus eszközöket használatával azonosítjuk a legjobb eladásokat produkáló és népszerű termékoldalainkat. Majd összpontosítsunk a termékkategóriák erősítésére, azon belül is, hogy jobbá tegyük a termék fő kategóriákat. A belső linkszerkezet és a breadcrumpok fejlesztésével támogatni tudjuk a keresőrobotokat és meg tudjuk tanítani őket arra is, hogy miről is szól az oldalunk.

6. Kérdés: Hogyan lehet megmutatni a gyártóktól származó termékleírásokat?

Ha egy több száz, vagy akár több ezer terméket forgalmazó webáruház kínálatát nézzük, akkor senki – még a Google – sem kívánhatja tőlünk, hogy az összes termék ismertetését, valamint műszaki adatait újraírjuk. Célszerű tehát egyedi tartalmakat adnunk az említett oldalakhoz. Ilyenek a felhasználók kommentjei és visszajelzései, amelyekkel eredményesen növelhetjük az oldalunkon található tartalom minőségét, egyediségét. Ne feledjük, hogy a boldog vásárlók marketingünk segítőjeként fognak szolgálni, akik elmesélve a saját történeteiket, más felhasználók számára is pozitív és – ami még fontosabb – hiteles képet festhetnek az általunk kínált termékekről.

Még jobb, hogyha az ilyen oldalakhoz további információkat, képeket, videókat, valamint javaslatokat is mellékelünk. Szabjuk ezeket a felhasználói problémák megoldására (pl. hány fokos vízben kell az általunk kínált farmert kimosni), valamint adjunk a tartalomhoz egy pszichológiai réteget is. Ha az unalmas és technikai jellegű termékleírások helyett életszerűvé tesszük az ismertetéseket, akkor máris úgy fogják érezni az emberek, hogy érzéseket, érzelmeket vásárolnak.

7. kérdés: Hogyan lehet kezelni a termékvariációkat (színek, méret stb.)?

Gyakran előfordul, hogy néhány termék jellemzői szinte teljesen megegyeznek, ám különböző színben, illetve méretben kaphatók. Ilyenkor a termék optimalizálása során különös óvatossággal kell eljárnunk. Ha nem jól kezeljük ezt a helyzetet, akkor a Google másolt tartalomnak fogja tekinteni a hasonló termékekről adott egyazon leírásokat. Ami nem csak rossz besoroláshoz fog vezetni, de a különböző termékvariánsok oldalai „fel fogják falni” egymás besorolását. Előfordulhat az is, hogy a termékeket rossz kulcsszavakra rangsorolják (pl. a kék nadrágot a piros farmert keresők számára sorolják be). Vizsgáljuk hát felül a webhelyünket, hiszen számos olyan terméket találhatunk, amelyek a helyes kulcsszóra rangsorolva, jobb eladásokat produkálnának.

8. kérdés : Mi a helyzet a kategóriaoldalak kezelésével?

Kétségtelen, hogy ezek lesznek honlapunk zászlóshajói. Érdemes hát a legnépszerűbb és legerősebb oldalakba annyi bizalmat fektetnünk, mintha különálló honlapok lennének. Lényegében ezek olyan silók lesznek, amelyek a hozzájuk szorosan kapcsolódó termékoldalakat gyűjtik össze, illetve olyan rések, amelyeken keresztül juthatnak el a felhasználók az általuk keresett termékekhez.

Ne csak arra ügyeljünk, hogy tartalmat adjunk az egyes kategóriaoldalakhoz, hanem gondoskodjunk a termékkategóriákra való mély link (deep link) építésről is. Ezt a közösségi média erejének munkára fogásával számos módon megtehetjük. Tapasztalni foguk, hogy ebben az esetben a vendégblogolás (guest blogging), a tartalommarketing, de még a fizetett hirdetések is jól működhetnek.

Jelöljük, vagyis “tageljük” a közösség által megosztott tartalmakat, valamint taktikusan osszuk meg őket a Google Pluson, a Twitteren, valamint más közösségi hálózatokon keresztül. Használjunk keresőbarát URL címeket, amelyek az adott URL tartalma szempontjából erős tippel segíthetik látogatóinkat. Közben azonban győződjünk meg róla, hogy elkerültük a kulcsszavak halmozását. Az egyes kategóriaoldalak számára leghatékonyabb URL szerkezet a következőképpen néz ki:

  • Kategória oldal: Weboldal.hu/kategória/
  • Alkategória oldal: Weboldal.hu/kategória/alkategória
  • Termék oldal: Weboldal.hu/kategória-alkategória/termék-neve

9. kérdés : Hogyan kezeljük a belső linképítést és -szerkezetet?

Kétségtelen, hogy a belső hivatkozások kiépítése segíthet a rangsorolásban. De ahhoz, hogy a keresőoptimalizálás területén jobb eredményeket érhessünk el, egy jól feltérképezhető és felhasználóbarát linkszerkezet létrehozására is szükségünk lesz.

Ehhez azonban szükségünk lesz tervezésre, amely időigényes feladat. A kategória szintű navigáció kínálásával sokkal egyszerűbbé tesszük felhasználóink dolgát. Ők ugyanis így könnyebben kaphatnak átfogó képet az oldalak és az alkategóriák tartalmáról.

Ne felejtsünk el hivatkozni, a kategória szinten érintett termékekre. Tekintsünk ezekre emberi szempontból, ahol nem pusztán a felhasználói szándékot és igényeket vesszük figyelembe, hanem a helyes kulcsszavakra is optimalizáljuk őket. Végül valamennyi oldalon – beleértve a kategóriaoldalakat is – használjunk breadcrumbsot. Ezek lehetővé teszik a felhasználók és a Google számára, hogy néhány szinttel feljebb egészen a főkategóriáig tudjanak navigálni.

10. Kérdés: Hogyan használjuk a felhasználók által generált tartalmakat?

Ne féljünk a felhasználók által létrehozott tartalmaktól – hacsak nem félünk a termékeinkkel és szolgáltatásainkkal kapcsolatos őszinte véleményektől. A látogatói tartalmak két nyilvánvaló SEO előnnyel is rendelkeznek. Egyrészről honlapunk így jobb átkattintási arányt és eladásokat fog produkálni, másfelől az egyedi tartalom nagyobb besoroláshoz vezethet, valamint „frissességet” is ad az oldalnak.

Szeretnénk, hogy a webhelyünk „életre” kelljen? Építsük be a termékoldalunkba a felhasználók által generált tartalmakat. Hozzunk létre boldog felhasználókból álló közösséget! Tegyünk közzé vásárlói ajánlásokat és véleményeket. Osszuk meg a felhasználói blogokra írt posztokat. Használjunk fel részleteket a pozitív visszajelzésekből, hogy meggyőzzük látogatóinkat: megbízhatnak bennünk! Mindig jusson eszünkbe: a bizalom komoly ütőkártya, melyet hatékonyan mutathatunk meg a közösségi média segítségével.

Ha olyan eszközöket építünk be a termékoldalainkra, mint az Instagram, a Facebook-kommentek, a Pinterest-tüskék vagy éppen a Google+1-ek, akkor a közösség által mutathatunk bizonyítékot a vásárlói elégedettségről a jelenlegi és leendő ügyfeleinknek. Ide tartozik az elégedett vásárlói fényképek “posztolása” is – természetesen úgy, hogy közben jól látszódjon: az általunk kínált termékeket használják.

Használjuk a Schema.org oldalát is. Az egyéni termékoldalak ugyanis így csillagot fognak kapni a keresőmotor által listázott találati oldalakon, amely kedvező hatással lesz az átkattintások arányára is.

11. kérdés: Hogyan lehet beépíteni a SEO-t a webtervezés folyamatába?

Érdemes észben tartanunk, hogy a webdizájn nem csupán a vizuális megjelenésről szól. A cél, hogy weboldalunk kinézete és információs szerkezete tandemként működjön, vagyis ne legyenek olyan URL-címek (oldalak), amelyek megtörnék ezt az együttműködést. Amennyiben ez megvalósul, akkor az újabb termékoldalak közzétételével fel tudjuk lendíteni a teljes weboldalt, valamint így a keresőpókok által való korai feltérképezést is segíthetjük.

12. kérdés: Hogyan tudjuk rendezni az oldalunkon található kapcsolódó termékeket?

Mutassunk releváns elemeket a termékoldalunkon, hiszen így növelhetjük az eladásokat. A termék információs menedzsmenttől származó meta adatok segítségével megmutathatjuk, hogy valamennyi termék releváns, személyre szabott, és raktáron is van.

Legyünk itt is relevánsak. Például, hogyha látogatóink a legújabb Apple iPhone-ért érkeznek az oldalunkra, akkor ajánlhatunk nekik hasonló terméket is, melyet a költségek, a minőség, valamint a vásárlók személyisége alapján állapíthatunk meg. Mondjuk ilyen lehet a legújabb Google Nexus készülék, ám ne feledjük, hogy a hűséges Apple-tanoncok soha nem fognak Google-terméket vásárolni.

Természetesen, gondoljunk a termékek megfelelő elhelyezésére is. Hagyjuk, hogy a legjobb termékek jól szerepeljenek az oldalakon. Ne csináljunk rendetlenséget azzal, hogy egyéb, oda nem illő termékjavaslatokat is ott szerepeltetünk. Ne vesztegessük webáruházunk legjobb helyeit olyan termékekre, amelyeket nem keresnek és nem is népszerűek.

13. kérdés: Hogyan tudjuk használni a belsőoldal-keresést?

Meglepő, de amíg a SEO-szakértők optimalizálják az oldalt a Google-keresőre, addig saját belső keresőmotorjuk webáruházra való optimalizálásáról gyakran elfeledkeznek.

A belső keresés szerepének alul-, vagy akár túlbecsülésével ugyanakkor értékes üzletektől eshetünk el. Nem könnyítik meg azonban a felhasználók sem a dolgunkat, akik gyakran helyesírási hibákkal, szinonimákkal, elválasztási vagy szóköz hibákkal keresnek rá az adott árura. Ha pedig nem találják meg a megfelelő termékoldalt, elpártolnak webáruházunktól.

Tegyük lehetővé az oldalon való keresések nyomon követését. Használjuk olyan eszközöket, mint a Google Analytics, mellyel nyomon tudjuk követni a kattintásokat. Nézzük meg továbbá a fontos kategóriaoldalakon és a termékoldalakon a felhasználók viselkedését.

Elemezzük, hogy a látogatók milyen új termékeket és ötleteket keresnek, valamint kutassunk a lehetséges fejlesztési területek után is. Ne feledkezzünk meg az oldalkeresés teszteléséről sem. Gépeljünk be néhányat azok közül a szavak közül, amelyet a belső keresés eredményeként felfedeztünk. Látni fogjuk, hogy eladásaink abban a pillanatban elkezdenek nagymértékben növekedni, mihelyt a meta-adatok kezelésén keresztül megoldottuk a helyesírási hibákkal, félregépelésekkel stb. kapcsolatos problémákat.

14. kérdés: Hogyan tudjuk optimalizálni a termékképeket és -videókat?

Soha ne becsüljük le azt az értéket, amelyet a vásárlóink a termék által nyújtott előnyök láttán érezhetnek. A weboldalunkon szereplő képek, fotók, valamint videók minősége egyaránt befolyással lehet arra, hogy felhasználóink milyen érzéseket táplálnak az adott termék iránt.

Használjunk kiváló minőségű képeket. Szerezzünk olyan fotókat, amelyek hangulatot teremtenek, illetve perspektívákat, érzéseket adnak a felhasználóknak. Bár ez elsőre drágának tűnhet, ám kifizetődik ez a befektetés. Mindez még jobban működhet videók esetében.

Ha már megszereztük e kitűnő „alapanyagot”, akkor ösztönözzük a felhasználókat, hogy “kommenteljék” és “taggeljék” ezeket a fotókat. Nem csak azért, mert így egyedi tartalmat hozhatunk létre, hanem azért is, hogy az általunk képviselt márka – a szájreklám útján terjedve – egyre erősebbé válhasson.

Ha optimalizáljuk a képeket, akkor a Google Képkeresőből (Google Image Search) még nagyobb forgalmat szerezhetünk. Ügyeljünk arra, hogy a fájlnév, az alt-text, és a caption (képszöveg) rövidek, mégis leíró jellegűek legyenek. Célszerű többféle képet is tesztelnünk. Ha egymással szemben teszteljük őket, akkor látni fogjuk, hogy melyik fog jobb átkattintási arányt nyújtani.

15. kérdés: Hogyan tudjuk felépíteni a termékeladásról szóló oldalakat?

Nem kell mást tennünk, minthogy megmutatjuk a keresőnek kanonikus URL-kel az "igazi" termékoldalt ezt a HTTP-header részében tehetjük meg. Ezzel elmondhatjuk a Googlenek, hogy ez egy más URL másolt tartalma így a keresőmotor azt az egyedi verziót fogja besorolni, nem pedig egy másikat.

16. kérdés: Hogyan tudunk mobileszközökre tervezni?

Napjainkra túlságosan fontosak lettek a mobileszközök ahhoz, hogy az e-kereskedelmi SEO-stratégia során figyelmen kívül hagyhassuk őket. Ma már a mobiltelefonok legalább kétszer nagyobb növekedést produkálnak a webáruházakon keresztül való eladások szempontjából a hagyományos eszközökhöz képest.

Sokan ugyanakkor még mobiltelefonról netezve is előnyben részesítik az asztali webes verziót. Kínáljunk hát számunkra lehetőségeket, vagyis az összes URL részére egyaránt készítsünk asztali és mobil verziót is.

17. kérdés: Hogyan tudjuk kezelni a Biztonságot?

Lássuk be, hogy jó okkal aggódnak az ügyfelek az online-biztonság miatt. Nem csoda, hiszen kezünkbe teszik a személyiségüket és a pénzügyi adataikat. Meg kell nyugtatni tehát őket, hogy a nálunk való vásárlás biztonságos.

Hagyjunk vizuális nyomokat. Jelenítsünk meg logókat és olyan szövegeket (tanúsítványokat), amelyek tanúsítják, hogy megfelelünk a biztonsági előírásoknak. Mutassuk meg a SSL/Visa/egyéb biztonsági tanúsítványokat és titkosítási szabványokat. Mondjuk el nekik, hogy a webáruházunkban való vásárlás 100 százalékig biztonságos, hiszen ezzel növelhetjük a konverziót. Ne kövessük el azt a hibát, hogy – sok online kereskedőhöz hasonlóan – elrejtjük ezt az információt az oldal alján, mert magától értetődőnek gondoljuk.

Összegzés

Ahogyan a bevezetőben már említettük: ha eredményes keresőoptimalizálást szeretnénk, akkor a SEO-ra már a tervezés korai szakaszától kezdve kell gondolunk. De az is igaz, hogy az e-kereskedelemmel foglalkozó weboldalak tervezése és kivitelezése soha „véget nem érő” folyamat. A webáruház-készítés ugyanis „A” és „B” verziók tesztelésének állandó folyamata annak érdekében, hogy ki tudjuk választani a legjobban működő variációt. A weboldalunk hatékony működését elősegítő „helyes” eszközök pedig nagyon fontosak – ennél már csak az fontosabb, hogy ki tudjuk választani a legjobb tanácsadókat vagy SEO-cégeket, akik képesek többszörösére növelni az online üzletünk által produkált eladásokat.

Forrás: http://searchengineland.com/best-practices-in-e-commerce-seo-176921

Minden jog fenntartva, www.seoz.hu

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg barátaiddal!